vastlopers

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrea
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2016 09:01
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: mcafee
AM: mailware bytes, spybot

#1

20 mar 2018 10:17

Best forum,
Hierbij wil ik jullie hulp inroepen bij een probleem wat ik de laatste drie weken ondervindt op mijn laptop. Zodra er meerdere programma's open staan of ik draai een film, loopt mijn pc vast, waarna er niets meer mee te beginnen is.
Ik heb hiervoor een viruscheck uitgevoerd. Er bevond zich inderdaad een virus op mij laptop. Deze heb ik verwijdert. Maar het probleem bleef bestaan. Ik heb vervolgens mijn gehele pc teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het systeem blijft vastlopen en bij het draaien van een film, heeft de ventilator het super zwaar.
Ik heb mailwarebites hierop gedraaid en deze geeft aan dat er geen bedreigingen zijn gevonden. Ik heb voor nood even AVG erop gezet. Deze geeft ook aan niets te hebben gevonden.
Wel blijft er een performance probleem en vastlopers. Graag jullie hulp.
Het gaat hier om een laptop HP V2948L9. met windows 10 home. van 4 jaar oud.
Alvast bedankt
Andrea
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#2

20 mar 2018 10:50

Download SysnativeBSODCollectionApp en open SysnativeBSODCollectionApp.exe
Het kan even duren voor de tool klaar is, geef het maximaal 15 minuten als het lang duurt.
Duurt het langer dan 15 minuten? Start de pc opnieuw op en probeer het nogmaals, als het nogmaals niet lukt laat het even weten.

Is het gelukt, voeg het dan als bijlage toe in je post.
Gebruikersavatar
andrea
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2016 09:01
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: mcafee
AM: mailware bytes, spybot

#3

20 mar 2018 18:42

Beste aaxe0,
Bedankt voor je reactie. Ik heb het bestand gedraaid. In de bijlage het gegenereerde kladblok bestand toegevoegd

Gr. Andrea
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#4

20 mar 2018 19:43

Upload SysnativeFileCollectionApp.zip in de documenten map, de tekst is slechts een notificatie dat alles is verzameld.
Gebruikersavatar
andrea
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2016 09:01
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: mcafee
AM: mailware bytes, spybot

#5

20 mar 2018 19:49

Beste Axe0,
excuus, bijgaand het .zip bestand
Gr. Andrea
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#6

20 mar 2018 22:25

Geen probleem.

Download http://memtest.org/download/5.01/memtes ... taller.zip (directe download) en installeer het op een lege USB waarmee je kan opstarten.
Start je laptop opnieuw op, selecteer in de opstart menu de USB en de test start automatisch. De test dient tenminste 8 'passes' te halen zonder errors, 1 error is genoeg om te zeggen dat het RAM, of de slot waar het RAM in zit problemen geeft.
Gemiddeld kan de test een nacht duren (~8 uur) met 8GB.

Indien je vragen hebt over de test, stel ze gerust.
Voor details raad ik  de tutorial https://www.sysnative.com/forums/hardwa ... est86.html aan.
Gebruikersavatar
andrea
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2016 09:01
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: mcafee
AM: mailware bytes, spybot

#7

23 mar 2018 10:14

Beste Axe0,

Ik heb de test uitgevoerd en alles doorlopen. Hij heeft alles doorlopen zonder errors. Ik heb daarna de pc opnieuw gestart en wonder boven wonder, lijkt alles het weer te doen naar behoren.
Ik kijk het even een week aan of hij nog keuren vertoond. maar het lijkt erop dat dat het weer werkt.
Super bedankt voor je hulp.
Gr. Andrea.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#8

24 mar 2018 22:58

Goed om te horen.

Echter, bij dit soort resultaten ben ik altijd wat achterdochtig, het is onbekend wat je systeem heeft aangepast en dat is iets dat mij zorgen baart.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16102
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#9

26 mar 2018 11:16

Hallo,

We willen anders je pc nog wel even nakijken op Malware.
Maak hier een nieuwe onderwerp aan: viewforum.php?f=206

Plaats daar de logjes die je verkrijgt via deze tool.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”