Plaats reactie
18
De event logs zitten vol met beschadigde blokken, door de hoeveelheid meldingen in de afgelopen paar dagen is het belangrijkste om chkdsk uit te voeren op je C: partitie.

Doe hetzelfde als dat je eerst deed, alleen deze keer zal je de pc opnieuw moeten opstarten. Let op, dit kan vele uren duren, het is aangeraden om dit van te voren in te plannen om het bijvoorbeeld om 8 uur in de avond te starten en in de ochtend te kijken of het klaar is. Bepalend op verschillende factoren is er een goede kans dat het in de ochtend niet klaar is, echter is het van cruciaal belang dat chkdsk niet wordt onderbroken door stroom problemen o.i.d., het onderbreken van chkdsk op de Windows partitie kan als resultaat hebben dat data corrupt geworden is, of de pc niet meer fatsoenlijk kan worden opgestart, omdat chkdsk zijn taak niet heeft kunnen afronden.
21
Ik ben gisteravond rond 21 uur begonnen met de chkdsk van de C schijf. Ik heb hem de hele nacht laten draaien. Nu (06:47) staat mijn pc nog aan, maar mijn monitor is met geen mogelijkheid aan te krijgen/beeld terug te krijgen. Er branden geen lichtjes meer alsof hij helemaal uit staat. Kan dus ook niet zien hoe ver de chkdsk is en durf de pc ook niet via powerknop uit en aan te zetten voor het geval chkdsk nog niet klaar is...
22
PS: ik vertrek rond 10 uur en ben dan het weekend weg. Wat doe ik? Laat ik de pc draaien of kan ik hem uitzetten?
AdFundum schreef:Ik ben gisteravond rond 21 uur begonnen met de chkdsk van de C schijf. Ik heb hem de hele nacht laten draaien. Nu (06:47) staat mijn pc nog aan, maar mijn monitor is met geen mogelijkheid aan te krijgen/beeld terug te krijgen. Er branden geen lichtjes meer alsof hij helemaal uit staat. Kan dus ook niet zien hoe ver de chkdsk is en durf de pc ook niet via powerknop uit en aan te zetten voor het geval chkdsk nog niet klaar is...
24
Hai, ik heb mijn pc het hele weekend aan laten staan voor de chkdsk van de C schijf. Ik ben net terug. De kast staat nog steeds aan, maar monitor lijkt dood....
25
Is het scherm volledig zwart, of is ie een beetje grijs?

De pc is normaal gestart? Geen meldingen bij de POST en Windows heeft geladen?
26
Monitor is helemaal zwart, meestal geeft een klein lichtje aan dat monitor aan staat, maar sinds de chkdsk is er geen lichtje meer en krijg ik de monitor niet meer aan via toetsenbord of muis. Of de pc opnieuw is opgestart, normaal is opgestart of meldingen heeft kan ik niet weten omdat ik niets kan zien. Mijn pc staat nu al het hele weekend aan. Kan ik in ieder geval de pc uitzetten via de power knop?
27
Monitor is helemaal zwart, meestal geeft een klein lichtje aan dat monitor aan staat, maar sinds de chkdsk is er geen lichtje meer en krijg ik de monitor niet meer aan via toetsenbord of muis. Of de pc opnieuw is opgestart, normaal is opgestart of meldingen heeft kan ik niet weten omdat ik niets heb gezien. Ik heb de pc her hele weekend laten draaien om de chkdsk niet te onderbreken en aangezien monitor op zwart staat/het niet doet kan ik nu ook niet zien of chkdsk nog loopt of pc op is opgestart Mijn pc staat nu al het hele weekend aan. Kan ik in ieder geval de pc uitzetten via de power knop?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”