Plaats reactie
46
Dat zal ik morgenochtend doen. Heb hem net opnieuw opgestart maar hij maakt half niet zoveel geluid als wanneer hij een tijdje uit heeft gestaan. Hoe upload ik het bestandje dan hier?
54
Dat ziet er prima uit.

Wat voor behuizing heb je?

Helaas is het erg lastig om goed aan te geven welk onderdeel dat geluid kan veroorzaken vanaf de positie waar ik ben, ik denk aan een ventilator van de behuizing, CPU koeling of GPU koeling.
Om goed te achterhalen waar het geluid vandaan komt, moet je de behuizing op de juiste manier (bescherming tegen schade) open maken en luisteren naar waar het geluid vandaan komt.
55
Hai, de behuizing is van een (voor mij) onbekend merk, Lian Li. Ik heb eens geluisterd en ben vrijwel zeker dat het geluid van onder en voor komt. Daar zit mijn harde schijf en een ventilator. Ik heb trouwens 3 ventilators. Achter, voor, en een die vast zit aan een plaat waar cpu op staat.
56
Kun je de harde schijf ontkoppelen, de pc aanzetten en kijken of je nog het geluid hoort?

Je pc zal klagen over geen OS, die melding kun je negeren.
58
Doe het volgende alleen als de computer van stroom af is en je jezelf hebt ontladen van stroom om schade te voorkomen, maak jezelf eventueel vast aan de grond om jezelf te ontladen van stroom (jezelf vastmaken aan een geleidend draad verbonden aan de verwarming die naar de grond gaat als voorbeeld)

Als er stof op de ventilator zit, haal het weg met een conducted airspray en hou een vinger op de ventilator om 'm stil te houden. Schud de airspray niet en hou 'm rechtop. Als de airspray wordt geschud, wacht een paar minuten met gebruik.

Kijk waar de kabel van de ventilator aan de moederbord is gekoppeld, haal de kabel eruit en stop 'm terug.
59
Ik heb zo'n conducted airspray niet voorhanden.....Snel halen dus. Ik zal je op de hoogte houden. Dankjewel voor je hulp tot nu toe!
PS: sinds ik mijn externe disk uitgeschakeld heb heb ik geen probleem meer gehad met terughalen uit slaapstand/niet uit kunnen zetten pc.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”