Plaats reactie
31
There have been reports of BSODs after installing the July 11 patches on some older Win7 machines. Both KB 4025337, the security-only Update, and KB 4025341, the Monthly Rollup have been involved. Uninstalling the update fixes the problem.
Hallo iedereen
Ik ben de persoon die het probleem als eerste heeft aangegeven bij askwoody.com nadat ik de security-only update had geïnstalleerd. We zijn er gezamelijk achter gekomen dat het hoogstwaarschijnlijk ligt aan oudere hardware drivers van AMD (video driver). Ik kwam dit topic zojuist tegen en heb me daarom ook hier maar geregistreerd om het te melden.
sfc /scannow en sfcfix helpen niet tegen de BSOD en tot nu toe zijn we er nog niet in geslaagd om een oplossing te vinden.
Ik ben zeer benieuwd naar de specs van de pc van frodo1956 dus het zou handig zijn als hij deze zou kunnen posten (dit kan gedaan worden met speccy wat je hier kan downloaden: https://www.piriform.com/speccy )
Het probleem bij mij komt hoogstwwarschijnlijk door mijn oudere grafische kaart (AMD HD 6450) dus met name ben ik daar benieuwd naar. Anderen hebben ook getest met oudere moederborden met vergelijkbare setup als ik heb en die kregen ook BSOD zowel met de rollup update als met de security-only update en het enige dat de BSOD verhelpt tot op dit moment is het verwijderen van de update.
Ik heb meerdere verschillende driver versies getest voor mijn grafische kaart en elke keer was het resultaat BSOD na herstarten van windows meteen nadat het welkoms scherm in beeld kwam en windows wilde doorstarten naar het bureaublad.
Ook de oplosing van sysnative lost niets op.
Voor de volledigheid zet ik hier de link naar het topic op askwoody neer zodat jullie het topic ook helemaal kunnen doornemen: https://www.askwoody.com/forums/topic/j ... uses-bsod/

Ook post ik mijn setup van mijn pc hieronder als bijlage:
https://skunk1966.stackstorage.com/s/OCghfhCQq38zD1r

Het is een probleem wat meerdere mensen gemeld hebben en erg irritant is maar voorlopig is het aan te raden om zowel KB 4025337 (security-only update) als KB 4025341 (rollup update) links te laten liggen als je daardoor BSOD als resultaat krijgt zolang er geen oplossing gevonden is voor dit probleem.
TIP: om de update te verwijderen start je Windows 7 op in veilige modus via F8 en open je commandprompt met administrator rechten (klik op start waarna je onderin je startmenu cmd intypt. Bovenin zie je dan cmd.exe; rechtsklik hierop en kies vervolgens Als administrator uitvoeren. Afhankelijk van welke van de 2 updates je geïnstalleerd hebt voer je 1 van de volgende opdrachten in in het commandprompt window waarna je op Enter klikt:
wusa /uninstall /kb:4025337 /norestart
wusa /uninstall /kb:4025341 /norestart

Ik en met mij vele anderen zijn op zoek naar een oplossing van het probleem dus ik ben zeer benieuwd naar de verdere ideeën die hier verder geopperd gaan worden. Daarnaast leek het me nuttig om ook hier te laten weten wat er al geprobeerd is; vandaar mijn link naar askwoody
32
Hallo skunk1966.Dit zijn de specs van mijn pc

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 03 aug 2017 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Licentiecode van Windows uit de log van Speccy gehaald.
33
frodo1956 schreef:Hallo skunk1966.Dit zijn de specs van mijn pc

Mvg Ed
Dankje!
Ik ga het op mijn gemak morgen even bekijken en ik kom er uiterlijk zaterdag even op terug
34
frodo1956 zou je nogmaals met bluescreenview kunnen kijken en je laatste logs (die moeten aanwezig zijn aangezien je een aantal keren de update weer hebt geïnstalleerd na de verschillende handelingen die je hebt uitgevoerd) kunnen uploaden hierzodat ik die kan bekijken?
Indien je na een cleanup de logfiles niet meer zou hebben zou je dan nogmaals die update kunnen installeren, vervolgens de pc herstarten zodat je de BSOD weer krijgt en hierna je pc in veilige modus herstarten om de update te verwijderen waarna je weer herstart in normale modus. Hierna moeten er logfiles aanwezig zijn
35
Hallo skunk1966,hier is de dumpfile,maar die ziet er hetzelfde uit als die wat ik eerder gepost heb,het laatse wat hij meld is 10-4-2017.Daar kwam uit dat de firewall van PC Tools misschien de oorzaak was.Die heb ik toen verwijdert en de update opnieuw gedaan maar kreeg weer het bsod.Ik heb eerder al gemeld dat ik de proef op de som nam en op een 12 jaar oude acer laptop waar ik win 7 heb op gezet ook de update heb gedaan en alles werkt prima geen bsod.Dus het blijft een raadsel.

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
36
Hallo Skunk1996 en welkom op het forum.

Naast de logfile na de BSOD zou ook een minidump meer informatie kunnen geven. Daar is wellicht ook een aanleiding in te vinden.
Maar helaas verdwijnen die weer door het gebruik van systeemherstel, dus jouw advies door de update in safe mode te verwijderen is zeker een optie.

@Frodo1956
Installeer de betreffende update nogmaals en verwijder deze na een BSOD via de veilige modus via de eerder aangegeven methode van Skunk1966

Code: Selecteer alles

wusa /uninstall /kb:4025337 /norestart
wusa /uninstall /kb:4025341 /norestart
Upload daarna het minidump (*.dmp) bestand uit de volgende map "C:\Windows\Minidump" naar b.v. http://www.filedropper.com

Voer vervolgens ook de volgende tool eens uit.

Download de System Update Readiness Tool (voor Windows 7 SP1 64bit) naar het bureaublad.
Start het vervolgens en wacht geduldig tot de tool klaar is.
Post het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log als bijlage.
(indien te groot, upload het bestand dan naar een file-sharing site en post de downloadlink.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
Hallo ik heb het System Update Readiness Tool geinstalleerd en gevraagde uitgevoerd en het CheckSur.log bij gevoegd maar het minidump met de extensie dmp krijg ik niet geupload of ik doe iets verkeerd.maar ik wel gezien dat deze dump weer terug gaat naar 10-4 2017.

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
38
frodo1956 schreef:Hallo ik heb het System Update Readiness Tool geinstalleerd en gevraagde uitgevoerd en het CheckSur.log bij gevoegd maar het minidump met de extensie dmp krijg ik niet geupload of ik doe iets verkeerd.maar ik wel gezien dat deze dump weer terug gaat naar 10-4 2017.

Mvg Ed
heb je de update verwijderd via het wusa cmd?
40
ga eens naar configuratiescherm-->systeem en kies daar voor Geavanceerde systeeminstellingen. Kies in het venster dat opent Opstart- en herstelinstellingen en klik op Instellingen.
In het venster dat je dan voor je neus krijgt kijk je onder Systeemfouten of Een gebeurtenis in het systeemlogboek registreren is aangevinkt. Zo niet zet daar een vinkje voor. In het dropdown menu kies je voor Kernelgeheugendump en daaronder bij Dumpbestand moet het pad als volgt zijn: %SystemRoot%\MEMORY.DMP
Dit resulteerd erin dat er 2 logs geproduceerd worden bij een BSOD:
-Full Kernel Memory Dump - c:\windows\memory.dmp
-Mini Kernel dump - c:\windows\minidump

Indien je hierna nog problemen hebt met het genereren van logs bekijk dan deze hotfix eens
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ows-server

Via de volgende URL vind je nog meer informatie:
https://www.sysnative.com/forums/bsod-k ... files.html
41
Hallo Skunk1996 ik heb precies gedaan wat je voorstelde maar ik zie in c:\windows geen memory\dump staan wel minidump maar als biljlage posten lukt niet omdat als ik op openen klikt in bijlagen om de bijlage toe te voegen ziet hij de extensie dmp niet terwijl  als ik de minidump naar mijn documenten verplaatst ik de minidumps wel zie .Als laatste dump  geeft hij steeds als datum 10-4-2017.
Ik heb nog op de support pagina geklikt ,ik weet niet of je de tekst bedoelt  maar als ik op hotfix download beschikbaar klik zegt hij deze pagina bestaat niet.
We hebben nu al zoveel mogelijke oplossingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen of de oorzaak te vinden.Ik lees op internet  zoals gezegd dat veel mensen hier een probleem met deze update hebben,ik zoek ook veel rond ik zie nog geen oplossing.Het rare vindt ik dat veel mensen geen probleem ondervinden met deze update en ik (wij) wel,Wat is er met onze pc aan de hand wat ander niet hebben dat is de grote vraag.

Mvg Ed
42
maar als ik op hotfix download beschikbaar klik zegt hij deze pagina bestaat niet.
ik heb de link naar de hotfix gecontroleerd en die is inderdaad verdwenen :-(
ik en met mij een aantal anderen hebben het idee dat het met verouderde chipset drivers en/of verouderede (AMD) videodrivers te maken heeft
Heb je al eens gecheckt of er nieuwere drivers beschikbaar zijn voor je videokaart + nieuwe chipset drivers? Kijk hiervoor op de website van de fabrikant (AMD heeft een tool staan om je hardware te identificeren net als dat bij Intel het geval is)
Ga dus NIET op zoek naar nieuwe drivers via Windows update of een driver programma zoals Driver Booster
44
frodo1956 ik heb het rapport van speccy nogmaals bekeken en ik denk te weten waarom er geen dumpfiles aangemaakt worden:
Je hebt Windows Error Reporting Service gestopt en dat moet aanstaan en ingesteld op handmatig om dumpfiles te kunnen aanmaken.
check daarnaast ook je instellingen van je pagefile (virtueel geheugen):
-klik op Start en copy/paste het volgende in het zoekveld: SystemPropertiesPerformance.exe /pagefile zodat je dat bovenin het venster van je startmenu te zien krijgt en klik daarop om het te openen. In het venster dat dan opent klik je op Wijzigen bij Virtueel geheugen

1-In het venster dat dan geopend word controleer je of de wisselbestandsgrootte is ingesteld voor C: + of de Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheerd word.Is dit uitgevinkt controleer dan of Aangepaste grootte is aangevinkt en daar waardes zijn ingevuld (deze waardes dienen groter te zijn dan het geïnstalleerde fysieke geheugen!). Jij hebt 8GB fysiek geheugen dus kies dan als beginwaarde al een hogere waarde en bij Maximale grootte kies je uiteraard een waarde die groter is dan de beginwaarde en klik vervolgens eerst op Instellen en vervolgens op OK
2-Herstart je pc om de wijzigingen ddor te voeren

Nadat je pc opnieuw is opgestart open je taakbeheer en ga je naar Processen. Kies een willekeurig proces dat aktief is (bijvoorbeeld explorer.exe maar het mag ook een ander proces zijn) en rechts-klik en in het keuzemenu dat je dan ziet kies je voor Dumpbestand maken. De rest wijst zich dan vanzelf uit; als er een dumpbestand gemaakt is krijg je te zien dat dit is aangemaakt en opgeslagen en als dat niet gelukt is krijg je een foutmelding. Je kan natuurlijk voordat je het bovenstaande hebt uigevoerd ook kijken via taakbeheer of je een foutmelding krijgt bij het aanmaken van een dumpbestand!

ik ben benieuwd of er na bovenstaande handelingen nu wel een dumpbestand word aangemaakt
45
Hallo,

Voer in de tussentijd ook het onderstaande eens uit om een melding vanuit de CBS-log te controleren.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Voer nu het onderstaande commando in gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

fsutil hardlink list C:\Windows\System32\wbem\tspkg.mof > 1.txt|notepad 1.txt
Nu opent kladblok met het resultaat, plaats deze info in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”