Plaats reactie
61
Hallo,

KB4025341 van (11 juli) was een beveiligingsupdate met verbeteringen en correcties van KB4022168
En KB4034664 van (8 augustus) is volgens Microsoft weer een verbetering op KB4025340 van (18 juli)

Dat is best wel apart, want KB4025340 schijnt enkel een preview van de maandelijkse kwaliteitsrollup te zijn?
Op de pagina van de preview wordt weer verwezen naar KB4025341.

Ik heb dus het vermoeden dat Microsoft KB4025341 ook niet meer via Windows-update aanbiedt maar nu enkel KB4034664.

Wellicht dat Skunk1966 daarover via AskWoody ook nog iets over heeft vernomen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
62
Hallo Maxtar ,ja ik ben ook benieuwd of Skunk1966 nog iets hierover heeft vernomen.Ik ben blij dat ik weer kan updaten zonder een bsod te krijgen.Ik graag geweten wat de oorzaak van het bsod specifiek bij mijn pc was geweest,daar zullen we misschien wel niet achter komen.Alles werkt weer dat is het belangrijkste.Ik wil jou en iedereen die hier aan mee gedacht heeft bedanken voor het zoeken naar de oorzaak van het bsod op mijn pc.
Ik zal ieder dag  deze site even bezoeken en speciaal dit topic naar eventueel nieuws.
Ik ben dan wel geen gevorderde expert maar misschien kan ik ook wellicht iemand van dienst zijn met een probleem

Mvg Ed
63
Hallo,

Wat we weten is dat een bepaalde driver van AMD blijkbaar voor deze problemen kan zorgen. Maar of dit in deze situatie ook het geval was zal wel een raadsel blijven. In ieder geval was er wel een AMD-driver aanwezig, die geïnstalleerd was door de tool van Ashampoo terwijl er geen AMD hardware aanwezig is. Het zou dus best kunnen dat deze driver eerder de trigger voor de BSOD en de betreffende update was.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
64
Ik heb dus het vermoeden dat Microsoft KB4025341 ook niet meer via Windows-update aanbiedt maar nu enkel KB4034664.
Ik heb bij mij speciaal hiervoor KB4025341 hersteld in Windows Update (ik had deze permanent verborgen). Na het herstellen werd deze update meteen weer aangeboden. @frodo1956 controleer dus even bij verborgen updates of je deze update niet per ongeluk hebt verborgen zodat deze niet meer word aangeboden via Windows Update
Ik heb helaas door privé omstandigheden de laatste logs nog niet voor kunnen leggen aan PCKano op AskWoody maar ik ga het morgen alsnog doen (sorry voor de vertraging!)
Ik heb ook bij mij de security-only update van augustus geïnstalleerd en die gaf bij mij geen enkel probleem
*word zsm vervolgd*
65
Hallo Skunk1966,ik heb bij verborgen updates gekeken tablad is leeg staat niets.Ik heb ook beveiligingsupdate voor microsoft windows (kb4034664) geinstalleerd geen probleem alles werkt prima.


Mvg Ed
66
frodo1956 schreef:Hallo Skunk1966,ik heb bij verborgen updates gekeken tablad is leeg staat niets.Ik heb ook beveiligingsupdate voor microsoft windows (kb4034664) geinstalleerd geen probleem alles werkt prima.


Mvg Ed
Ik heb al wel meldingen gezien dat er grafische problemen kunnen optreden na het installeren van deze update als je met meerdere beeldschermen werkt. Dit geld ook voor KB4034679 (security-only update).
Zie hier: https://www.askwoody.com/forums/topic/t ... -problems/
67
@frodo1956 om te zien of je probleem verholpen is en je de quality rollup update van juli niet meer krijgt kan e het volgende doen aangezien de security-only update (KB4025337) ook als resultaat een BSOD geeft op een aantal pc's met dezelfde oorzaak:
-ga naar deze URL https://www.catalog.update.microsoft.co ... =kb4025337
-zoek de juiste versie voor jouw pc en kies Downloaden (opslaan!)
-nadat de update gedownload en opgeslagen is open je de downloadmap en dubbelklik je het bestand en kies je voor installeren
-nadat de download voltooid is herstart je Windows

Na herstarten van Windows weet je snel genoeg of het probleem nu verholpen is (wel of geen BSOD). Indien je weer een BSOD krijgt verwijder je de update weer in safemode via het wusa cmd: wusa /uninstall /kb:4025337 /norestart

Laat het resultaat hieronder even weten aub!
68
Hallo Skunk1966 , ik heb de door jou geadviseerde update geïnstalleerd  en ik heb geen BSOD, De pc starte gewoon normaal op .zonder bsod.
Ik heb nog bij geïnstalleerde updates gekeken of de update  er bij stond en dat klopte.

Mvg Ed
69
@frodo1956 dat is een geweldig resultaat want dat betekend dat je probleem volledig verholpen is.
Het lag dus hoogstwaarschijnlijk echt aan de AMD driver die op je systeem geïnstalleerd was

Ik heb de bestanden die ik zou doorgeven aan PCKano inmiddels doorgestuurd en ik zal hem ook van het resultaat over de verwijderde AMD driver op de hoogte stellen. Zodra ik bericht terug heb van hem zet ik het hier neer
70
Hallo Skunk1966.Ik was ook blij dat de pc na deze update weer gewoon werd opstart .
Ik heb eerder  Driverbooster gebruik en  later ook nog Ashampoo DriverUpdater gebruik om drivers te updaten.
Ik weet nu wel beter dat je toch goed moet opletten en na moet kijken welke drivers deze programma's updaten en welke ongewenste drivers zij willen installeren en niet klakkeloos deze programma''s hun gang laten gaan.
Dit gebeurt mij hopelijk geen tweede keer meer,opletten dus.
Ben benieuwd naar de reactie van PCKano

Mvg Ed
71
PCKano is op het moment afwezig en komt volgende week terug. Vandaar dat het wat langer duurt voordat ik zijn reactie hier kan plaatsen
73
Ik heb eindelijk een reactie gehad van hem; hij kan weinig met het verhaal over jouw situatie aangezien het hier om een AMD driver ging die niet op jouw systeem thuishoort.
Verder meld hij dat hij verbaasd was dat ik er zolang mee bezig ben geweest :-)
Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden aangezien het probleem van jou is opgelost.

Iedereen die aan de oplossing van het probleem van frodo1956 heeft meegewerkt bedankt voor de samenwerking!
74
Hallo Skunk1966,bedank voor je reactie.Het enige wat ik kan bedenken is dat het kwam door een driver update programma wat die driver er tussen heeft gestopt.
Dit topic kan inderdaad gesloten worden ,ik heb geen problemen meer met een BSOD.
Ik wil jou en alle anderen die oplossingen hebben aangedragen ook bedanken voor de samenwerking.

Mvg Ed
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”