Plaats reactie
16
Zal het dadelijk even doen, hij is nu weer bezig met de schijfcontrole en op 11% duurt dat nogal een behoorlijk tijd, dus als ie klaar is (of weer crashed) dan zal ik speccy en hd tune gaan doen. Thanks!
Greetings, Black Tiger.
18
Speccy kan de S.M.A.R.T. info van beide harde schijven ook niet goed lezen.
De BIOS versie is up-to-date.
Dit moederbord is geschikt voor Windows XP/Vista/7, zie hier.
Kan je de harde schijven eens op een andere SATA poort aansluiten. Geeft dat verbetering in de S.M.A.R.T. status ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Windows 10 draait ie op zich anders ook goed op behalve de crashes dan, maar ik denk dat het inderdaad de harddisk is. Want telkens als ik iets echt met de harddisk wil doen, zoals chkdsk of die hdtune, zelf met quickscan, crashed het systeem met een blauw scherm.
En dat heeft regelmatig een andere melding. Heb alles al op backup gezet nu.

Maar ik ga wel nog even de schijven op andere SATA poorten aansluiten als dat kan, eens zien of dat nog iets van soelaas biedt of een andere S.M.A.R.T. status laat zien.
Alvast bedankt zover, ik hou je van de sata poort wijziging nog op de hoogte.
Greetings, Black Tiger.
20
Kijk, dat is andere koek. Ze zaten schijnbaar met zijn tweeën op een of andere 6GB sata aansluiting op 't moederbord.
Ik heb ze nu dus op Sata 0 en 1 aangesloten en nu zijn er wel S.M.A.R.T. gegevens uit te lezen.
http://speccy.piriform.com/results/7E60 ... ag38w0RhYu

Geeft allemaal de status "good" aan maar misschien zie jij iets, want je hebt er vermoedelijk meer verstand van om die statussen uit te lezen.
Nu geeft de pc ook weer aan dat de licentie wel geactiveerd is dus ik heb gelijk ook even weer die geheugen module erbij geduwd toen ik de SATA's om stak, omdat het toch al er op leuk dat het niet aan die module lag. :)

Ben benieuwd.
Greetings, Black Tiger.
21
Hier voor de zekerheid ook nog een S.M.A.R.T. (of zoiets) output van HD Tune.
hdtunestatus.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Greetings, Black Tiger.
22
Dat ziet er al beter uit. 2 SATA schijven die elkaar in de weg zitten. Je moet er maar opkomen.
Start ter controle nog eens MiniToolBox zoals in bericht #7 en post het logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
2 SATA schijven die elkaar in de weg zitten. Je moet er maar opkomen.
Ja gelukkig kwam jij er op want ik zag al even door de bomen het bos niet meer. :)

Hier is de nieuwe MTB log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Greetings, Black Tiger.
25
Super, kan mijn dochter weer happy zijn, hetgeen mij dan ook weer automatisch happy maakt.

Hartstikke bedankt voor je tijd en hulp!!!
Greetings, Black Tiger.
26
Graag gedaan. Controleer of Windows Update actief is. De CreatorsUpdate (versie 1703) is nog niet geïnstalleerd maar dat kan binnenkort alsnog automatisch gebeuren
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
27
Hij gaf gisteren wel een update aan, maar zal het voor de zekerheid nog eens controleren. Hoe kan ik zien dat die creatorsupdate geinstalleerd is? Ben niet zo'n W10 kundige. :D
Greetings, Black Tiger.
28
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ winver en druk op de enter-toets.
Het versienummer van Windows verschijnt dan in beeld.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Zal even moeten wachten, heb daarstraks de domkop uit gehangen, wilde eens in de bios kijken voor de ventilatie hoe die stond.

Is weer een verhaaltje maar zal het je vertellen, heb je wat te lachen. ;D
Dus opnieuw opstarten gekozen, en toen vond W10 dat hij iets aan het doen was (iets van systeem aan 't voorbereiden) en ik de pc niet mocht uitschakelen, dus maar wachten.
Na een tijdje ging ik weer kijken was ie al weer gestart.
Dus ik weer opnieuw starten, de bios in, hee... alles staat op IDE. Dus maar op AHCI gezet en eens kijken. Was ik er maar vanaf gebleven. :redface:
W10 begon te booten en was na een halve minuut van mening dat ie geen "accessible boot device" kon vinden.
Sjips... resetknop, terug bios in, weer alles op IDE gezet zoals het stond. Ha W10 start gelukkig weer.... ah.. blauw scherm met melding van W10 was daarstraks niet goed opgestart, of ik opnieuw wil starten of annuleren. Ja doe maar nieuw starten dan. Gelukt. :smiley_highfive:

Voor de zekerheid eens zien of ie dan toch een chkdsk aan kan nu. Dus van chkdsk /r /f gedaan en dan moet ie nieuw gestart.
Pffff... juist... dat ging net als verleden keer goed tot 11%. En daar staat ie nu nog steeds op....zeker al een half uur a 3 kwartier, maar ik hoor de harddisk nog wel rammelen en er is nog geen blauw crash scherm dus er is nog hoop. :geek:
Greetings, Black Tiger.
30
Hmm, je kan de problemen ook opzoeken ;D
Laat chkdsk maar doorlopen tot het klaar is (vannacht)...
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”