Plaats reactie
1
Voor m'n dochter een leuke pc gekregen waar ik op zich ook dankbaar voor ben.
Er zaten 4 geheugenmodules in "PC3-10660". Met enige regelmaat gaf ie geheugen problemen leek het (blauwe schermen) dus geheugenmodule 4 er uit gehaald.
Later verwisseld met 3, met 2 alleen met 1 nog niet.

De Windows 10 versie stond er al op, dus helemaal leeg gemaakt, partitie weggehaald en met een gelijke Windows 10 weer een volledige herinstallatie gedaan maar het probleem blijft terug komen.
Ik wordt er stapelgek van, want soms draait de machine dagenlang goed en dan opeens begint ie weer met problemen, soms 1x soms 3x of meer achter elkaar.
Ook met opstarten.

Eergisteren had m'n dochter wat gedownload (geen rare dingen) en gebeurde het weer. Zij zette de pc netjes uit zoals het hoort.
Vandaag wil ze hem aanzetten dan komen de volgende blue screens in volgorde met de volgende redenen (waarna ik op de reset knop drukte):
1.) mislukte oorzaak: cdrom.sys
2.) misluke oorzaak: afd.sys
3.) page fault in non paged area
4.) Computer is niet goed opgestart, er wordt een dump bestand gemaakt
5.) Zelfde als 4.
6.) Exacte foutmelding ben ik vergeten maar nu kwam er weer 0xC0000139 bij te staan.

Hierna de pc maar uit gezet. Soms wil ie daarna wel eens. Maar dit is niet de eerste keer, is al vaker gebeurt dat dochter de pc aan zet en dat dan een aantal keer (meestal keer of 3 a 4) zo'n blauw scherm komt, en als hij daarna doorgestart is, wil hij over het algemeen wel weer gewoon blijven werken.
En zoals gezegd zijn er ook dagen dat er totaal geen poblemen zijn met starten en werken.

Kortom, verschillende redenen, eigenlijk regelmatig (dus vaker) maar niet in een bepaald regelmaat.

Was er hier niet iemand die crashdumps kon uitlezen? Zo ja, hoe kan ik die het beste aanleveren.

Is er nog iemand anders die ideeën hierover heeft? Gezien het een verse W10 installatie is lijkt het mij een hardware probleem, maar behalve module 1 heb ik eigenlijk alle 4 de geheugen modules al eens met elkaar uitgewisseld.
Greetings, Black Tiger.
2
@ Black Tiger,

Topic is verplaatst naar het forum onderdeel Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Voor m'n dochter een leuke pc gekregen waar ik op zich ook dankbaar voor ben.
Dit is geen nieuwe computer, dus zonder garantie ?
Hoe oud is deze ongeveer en stond er voorheen ook Windows 10 op ?

Download Afbeelding WhoCrashed naar je bureaublad.
Dubbelklik op "whocrashedSetup.exe" om het programma te installeren.

Nadat 'WhoCrashed' is geïnstalleerd en opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Hoi PeterJ.
Ik reageer iets later, moet altijd even wachten tot ik bij die pc kan.
Gezien ik niet precies wist welke output, heb ik een export gedaan naar htm, die geopend en die nog eens naar .txt gezet.
Da's maar goed ook want htm kun je hier niet als bijlage bruiken. ;)

Ohja, het is een oude computer, geen garantie meer. Aangezien we die gekregen hebben is het me niet bekend hoe oud maar als ik naar het opstarten van de bios kijkt lijkt ie me van 2010 a 2011 te zijn als ik 't goed onthouden heb.
Er zal vermoedelijk dus eerst XP of Windows 7 op hebben gestaan, helaas geen stickers of wat dan ook meer aanwezig.
En vreemd genoeg zeurt ie vandaag opeens dat W10 geactiveerd moet worden, heeft ie voorheen ook nog niet gedaan.

Hopelijk kun je iets vinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Greetings, Black Tiger.
7
De crashdumps verschillen nogal. Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn.

Stap 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink alle onderdelen aan.
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Configuratiescherm - Apparaatbeheer.
Maak een screenshot van het scherm dat verschijnt.
Upload het afbeeldingsbestand naar http://imgdumper.nl en post de downloadlink.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Dju onder het beantwoorden van dit bericht crashte Firefox ook al een paar keer, gebeurt ook vaker.
Afbeelding
Dat was van apparatenbeheer.
Het logje is als bijlage gehangen zoals gevraagd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Greetings, Black Tiger.
9
Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Oke ik heb gewoon de 32-bits diskinfo exe genomen omdat je niet gezegd had de 64bit te nemen, hopelijk maakt dat niet uit. Vergroten kon ik het scherm ook niet, behalve dan in hoogte, maar raar genoeg geeft het vrijwel niets aan.
Deze is van de C drive waar windows op staat: Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
11
Deze is van de C drive waar windows op staat:
Dat is apart. Als de informatie HD502IJ wel klopt zou dat betekenen dat deze schijf bijna 10 jaar oud kan zijn.
Op Tweakers.net is te lezen, Verkrijgbaar sinds: 11 september 2007.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Mwah, zo apart is dat niet (althans voor mij niet), de schijf kan inderdaad bijna 10 jaar oud zijn. Goede schijven gaan zo lang mee. :)
Alhoewel het wel een beetje aan de leeftijd is dat klopt, dus je ziet ze niet zo heel vaak meer in werkende systemen.
Het rare is dat ik geen harddisk vermeldingen zag in de logboeken, de vorige harddisk controle met chkdsk gaf ook geen fouten aan. Ik heb nog wel een paar oude schijven in enkele systemen.

Oke zal dadelijk even proberen maar dat zal dan tijdens opstarten moeten gebeuren want de C schijf laat zich niet controleren gezien hij in gebruik is.
Zal daarna de tool downloaden en het resultaat hier weergeven.
Greetings, Black Tiger.
13
Alhoewel het wel een beetje aan de leeftijd is dat klopt, dus je ziet ze niet zo heel vaak meer in werkende systemen.
Ik kom ze nog wel eens tegen, schijven van 20 jaar en ouder.
Kijk eventueel eens met een andere tool, bijvoorbeeld Speccy of HD Tune 2.55.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daarmee moet bekijken. Ik heb er wel CPUID Hwmonitor op staan maar die gaf niets vreemds aan.
Dju... tijdens of na de controle is de pc weer eens gecrashed met een blauw scherm, ben vergeten welk blauw scherm want was al laat.
Morgen nog eens proberen ofja.... vanmiddag dan.
Anders zal ik even zien of ik wat kan vinden met HD Tune 2.55 als ie weer gaat crashen bij de check.

Van 20 jaar kom ik nog maar zelden tegen.... in heel oude laptops bijv. en grappig dat dit spul nog steeds werkt.:)
Greetings, Black Tiger.
15
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daarmee moet bekijken.
Speccy:
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.
Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.

HD Tune:
Download HD Tune 2.55.
Start het installatie-programma en volg de aanwijzingen. "HD Tune" wordt daarna automatisch gestart.
In "HD Tune", open het tabblad "Error Scan" en klik daar op Start.
Wacht tot dit klaar is en druk dan op deze knop Afbeelding Er wordt nu een screenshot gemaakt. Bewaar deze op een locatie waar je het makkelijk terugvindt.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”