Pagina 1 van 1

BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 16 apr 2017 12:03
door reijners
Hallo

Ik krijg regelmatig een blauw scherm op mijn Asus N551JK laptop met Windows 10 met de volgende mededeling:
faulty hardware corrupted page
Ik heb al eerder Bluwscreenview geïnstalleerd maar kom er toch niet uit. Kunnen jullie me helpen?

M.vr.gr.
Carla Reijners

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 16 apr 2017 12:16
door abbs
Hallo :welkom:

Hallo,
 
Maak een nieuwe map aan bv c:\temp,
Ga naar de map C:\Windows\Minidump
 
Kopieer de minidumps die erin staan, plaats deze in c:/temp maak hier een zip-bestand van.
 
Uitleg: http://www.hoezelfmaken.nl/index.php/computers/zelf-een-zip-bestand-maken
Upload die naar: http://www.filedropper.com/
En plaats dan de verkregen link in je volgende antwoord.

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 16 apr 2017 12:25
door reijners

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 07:35
door reijners

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 09:32
door abbs
Hallo,

Het lijkt een geheugen probleem, hoe oud is de pc en hoeveel geheugenbankjes zitten er in deze pc?

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 11:42
door reijners
De pc is van december 2014, het is een Asus N551-JK. Er zitten 2 geheugenbankjes van 4 GB in, ik heb ze er al een tijdje uit gehaald en een ander 4GB bankje uit een oudere laptop gehaald. Het probleem bleef zich voordoen. Omdat ik gelezen heb dat het ook een hardwareprobleem kan zijn heb ik nu het bluetooth stickje eruit gehaald. Ik heb dit enkele maanden aangeschaft omdat de pc geen bluetooth meer had na het vervangen van de harde schijf door een SSD schijf. Zou dit bluetooth stickje het probleem kunnen veroorzaken of toch de het geheugen?
M.vr.gr.
Carla Reijners

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 12:36
door abbs
reijners schreef:De pc is van december 2014, het is een Asus N551-JK. Er zitten 2 geheugenbankjes van 4 GB in, ik heb ze er al een tijdje uit gehaald en een ander 4GB bankje uit een oudere laptop gehaald. Het probleem bleef zich voordoen. Omdat ik gelezen heb dat het ook een hardwareprobleem kan zijn heb ik nu het bluetooth stickje eruit gehaald. Ik heb dit enkele maanden aangeschaft omdat de pc geen bluetooth meer had na het vervangen van de harde schijf door een SSD schijf. Zou dit bluetooth stickje het probleem kunnen veroorzaken of toch de het geheugen?
Het zou kunnen dat moet je even uit testen door het stickje eruit te halen en het even zonder bluetooth te testen.
Maar ik zit eerder aan je geheugenbankjes te denken, haal er eerst één uit en test dan je pc, krijg je weer een BSOD wissel je ze even om en test je het andere bankje. (maar is dat andere bankje van de oude laptop wel goed voor deze)

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 13:03
door reijners
De pc werkte wel goed met het oude kaartje. Maar ik zal eerst proberen zonder bluetooth stickje. Als ik weer een BSOD krijg zal ik de geheugenbankjes een voor een testen. Mocht dit het probleem nog niet oplossen meld ik me nog een keer.
Bedankt,
Gr. Carla

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

Geplaatst: 17 apr 2017 13:10
door abbs
reijners schreef:De pc werkte wel goed met het oude kaartje. Maar ik zal eerst proberen zonder bluetooth stickje. Als ik weer een BSOD krijg zal ik de geheugenbankjes een voor een testen. Mocht dit het probleem nog niet oplossen meld ik me nog een keer.
Bedankt,
Gr. Carla
Dat is goed ik wacht het af :good: