BSOD SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION Windows 10

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#31

06 apr 2017 07:33

Kijk of je hier iets aan hebt bij opstartproblemen:
https://www.pc-helpforum.be/topic/64628 ... oplossing/
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin44
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 dec 2016 19:02
OS: Windows Vista

#32

06 apr 2017 10:40

Opstarten doet hij gewoon wel, maar de BSOD's komen alleen voor nadat ik ongeveer 5/6 minuten de PC aan heb en als ik er op bezig ben.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#33

06 apr 2017 12:41

Kun je dan een vers bluescreenlogje posten?

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#34

07 apr 2017 15:28

Dit zijn alle bluescreen minidumps die ik heb.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#35

07 apr 2017 20:17

Je hebt na 31 maart geen minidumps meer gehad.
Maak de map leeg en meld je wanneer er weer een verse minidump is.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST c:\dellogfiles.txt DEL c:\dellogfiles.txt
ECHO Verwijderen van bestanden %date% %time% >>c:\dellogfiles.txt
FOR %%g in (
"C:\Windows\Minidump\*.dmp"
) DO (
IF EXIST %%g (
ATTRIB -r -s -h %%g
DEL %%g
IF EXIST %%g (
ECHO %%g niet verwijderd>>c:\dellogfiles.txt
) ELSE (
ECHO %%g succesvol verwijderd>>c:\dellogfiles.txt)
) ELSE (
ECHO %%g niet gevonden>>c:\dellogfiles.txt))
START NOTEPAD.EXE c:\dellogfiles.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:delfiles.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik delfiles.batAls administrator uitvoeren
Laatst gewijzigd door dorado op 11 apr 2017 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#36

08 apr 2017 17:08

Gedaan, heb inderdaad geen minidumps meer gehad na 31 maart maar wel BSOD's die op 'voltooid 0% bleven hangen dus vandaar geen minidump gemaakt denk ik.Ik moest toen de PC handmatig uit en weer aan zetten aangezien hij was 'bevroren'.
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#37

18 apr 2017 16:21

Inmiddels twee minidumps verzamelt van 11 april en vandaag. Ik hoor graag hoe nu verder.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#38

18 apr 2017 21:41

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download Afbeelding
SFCFix
naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Download de bijlage SFCFixScript.txt en bewaar deze op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Sleep het bestand SFCFixScript.txt in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

(bron)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#39

21 apr 2017 16:07

Ok.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#40

21 apr 2017 22:00

Laat je systeem eens op geheugenproblemen checken.
Combineer [windowstoets & r] → typ: mdsched en volg de instructies.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#41

22 apr 2017 15:52

Gedaan, maar er verschijnt na afloop geen logje? Wel dit schermpje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#42

22 apr 2017 21:11

Voer memtest86 uit door op www.memtest86.org de laatste versie te downloaden. Laat de test minimaal 5 keer testen. Er zijn mensen die laten hem 24 uur testen.
Heb je twee of meer geheugenrepen / geheugenstrips of hoe je het ook wilt noemen? Voer de test dan per stuk uit door de andere eruit te halen. Leg deze op een stofvrije plek waar ze niet gemakkelijk beschadigd kunnen worden.
Vind je fouten, memtest86 rapporteert deze als errors, dan weet je welke kapot is en vervangen kan worden. Wissel de geheugenrepen ook even om zodat je kan testen of het geheugen of de aansluitingen defect zijn.
Oplossing 2:
Heeft memtest86 geen fouten opgeleverd maar is het probleem nog steeds aanwezig ga dan verder met deze oplossing.
Heb je een geheugenreep? Haal deze eruit en stop die in een volgende vrije bank. Start de computer nu weer op en werk er een dag mee. Doet het probleem zich niet meer voor dan is het opgelost.
Zitten er meerdere geheugenrepen in je computer, verplaatst dan de eerste naar een vrije bank. Lost dit het probleem niet op? Verplaatst dan de eerste terug naar zijn originele plek en verplaats dan de tweede naar een nieuwe bank. Ga zo door tot dat het probleem is opgelost.
Als alle geheugenbanken in gebruik zijn haal er dan tijdelijk een geheugenreep uit zodat je toch een vrije bank krijgt. Wissel nu telkens de geheugenrepen tot dat ze allemaal een andere positie hebben gekregen.
Door het verplaatsen van hardware wordt dit opnieuw in het BIOS geregistreerd. Daarnaast kan het voor komen dat de poortjes waar de geheugenrepen ingeduwd worden lam zijn en niet altijd een goede verbinding maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin44
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 dec 2016 19:02
OS: Windows Vista

#43

23 apr 2017 00:53

Dit heb ik al eens eerder geprobeerd maar leverde niets op, toen nog met Windows Vista. De ene keer vond hij fouten, bij een volgende ronde ineens niet. Totaal niet betrouwbaar dus...
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#44

23 apr 2017 08:08

Als je BSODs 3rd party gerelateerd zijn, kan Driver Verifier helpen een corrupt stuurprogramma te ontmaskeren door deze te markeren en een BSOD te veroorzaken.


1.Maak een Windows System Restore Point -
Vista- START | typ rstrui - maak een herstelpunt
Windows 7 -START | typ herstelpunt |selecteer "Een herstelpunt maken"
Windows 8.1 / 8 -- Microsoft Systeemherstel gebruiken (Windows 8)
Windows 10 - Systeemherstel gebruiken in Windows 10

2.Voer Driver Verifier uit -

Klik op START | typ verifier.exe | maak onderstaande selecties -

1. Selecteer 2e optie - "Aangepaste instellingen opgeven (voor programmeurs)"
2. Selecteer 2e optie - "Instellingen in een volledige lijst selecteren"
3. Vink alles aan behalve:
           
  • In behandeling zijnde I/O-aanvragen forceren
  • Simulatie van weinig beschikbare bronnen
4. Selecteer de laatste optie -"Stuurprogramma's in een lijst selecteren"
5. Klik op de Leverancier kolom
6. Vink alles aan behalve "Microsoft"
7. Klik op Voltooien
8. Herstart
***BELANGRIJK:

Als DriverVerifier een corruptie vindt, zal dit resulteren in een BSOD
  • Na het opnieuw starten, start in de veilige modus  - tik herhaaldelijk op de F8-toets tijdens het opstarten
  • Schakel Driver Verifier uit. Typ: verifier /reset en start vervolgens opnieuw op
  • Voer Bluescreen uit:
    Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
    • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
    • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
    • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
    • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#45

25 apr 2017 17:37

Ik zit nu in de veilige modus met netwerk aan, maar krijg hem niet meer via systeemherstel terug gezet. Blijft bij het opstarten BSOD's  geven en komt niet verder. Help!
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”