Plaats reactie
48
'Prepare Automatic Repair' krijg ik niet na een herstart, krijg na het blauwe logo gelijk een BSOD. Ik kan als ik via veilige modus met netwerkmogelijkheden opgestart heb kan ik wel naar deze opties toe bij de 'herstel opties' van Windows 10.
49
    Een zwart scherm na de Windows 10 upgrade kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn echter het stuurprogramma van de videokaart, het uitsturen van beeld naar een andere video uitgang (Bijvoorbeeld HDMI-, VGA-poort etc), of een probleem met het vergrendel scherm. Wanneer je opstart naar een zwart scherm, probeer je deze stappen eerst:


    Zwart of flikkerend scherm voor het inloggen:

    1.    Probeer andere video uitgangen. Soms kan het zijn dat een verandering van driver de video naar een andere video kaart dan wel uitgang stuurt (bijvoorbeeld HDMI naar DVI, Displayport naar VGA). Probeer ook van output te wisselen door de Windows toets + p in te drukken en vervolgens de p weer in te drukken gevolgd door enter. Herhaal dit 4 keer om door alle video output opties te lopen en alle uitgangen geprobeerd te hebben.

    2.    Probeer de pc op te starten in veilige modus met netwerk opties of de modus met lage resolutie om zo de video kaart driver te kunnen updaten.
    o    Na 3 gefaalde opstart cyclus, start Windows mogelijk op in de herstel omgeving. Gebeurt dit niet, gebruik dan de Windows 10 installatie media om op te starten vanaf dat medium en in de herstel omgeving te komen. Je kunt dit medium op een andere pc maken met de Media Creation Tool voor Windows 10.
    o    Eenmaal in de herstel omgeving, selecteer je probleem oplossen, geavanceerde opties, opstart instellingen en vervolgens opnieuw opstarten. Zodra de pc opnieuw opstart, krijg je een aantal opties. Druk op 5 of F5 voor veilige modus met netwerk (of probeer
     de optie met lage resolutie).
    o    Open het apparaat beheer (Windows toets + x) en klap de beeldschermadapters open. Wanneer je 2 video adapters ziet, klik je met rechts op de geïntegreerde videokaart (bijvoorbeeld Intel HD 4000 or AMD Radeon HD 4200), selecteer uitschakelen en start de
     pc opnieuw op. Mocht dit niet werken, ga dan terug naar de beeldscherm adapters. Schakel de uitgeschakelde adapter in en de ander juist uit. Zie je slechts een beeldscherm adapter, klik die dan met rechts aan. Kies eigenschappen en open tabblad driver. Kies
     vorig stuurprogramma. Helpt dit niet, kies in dit scherm dan voor het verwijderen van het stuurprogramma. Zet daarbij het vinkje om de software ook te verwijderen.
    o    Controleer vervolgens op Windows updates of de website van de fabrikant van de videokaart, om zo een update op die videokaart driver te bemachtiging. Er worden momenteel namelijk veel nieuwe drivers uitgebracht door de videokaart fabrikanten. De beste
     drivers zijn daarom pas een paar dagen oud.


    Heb je het zwarte scherm pas na het inloggen en zie je enkel een muis aanwijzer:

    1.    Terwijl je in het zwart scherm zit druk je op ctrl+alt+del en open je het taakbeheer
    2.    Zodra deze zichtbaar is, zoek je explorer.exe in het details tab. Klik die met rechts aan en beëindig het proces. Open bestand links boven en maak een nieuwe taak aan. Typ explorer.exe en start het proces. Mocht dit het zwarte scherm probleem
     verhelpen, dan is het vergrendel scherm waarschijnlijk beschadigd. Om beschadigde systeembestanden te herstellen, mag je met rechts op het start menu klikken en de command prompt met beheerders rechten openen. In de command prompt typ je het onderstaande gevolgd
     door enter:
    Dism /online /cleanup-image /restorehealth
    Zodra deze scan klaar is, typ je dit gevolgd door enter:
    Sfc /scannow
    Zodra die klaar is, open je het start menu, typ je powershell en het zoekresultaat Powershell klik je met rechts aan. Voer die uit als beheerder (administrator). Kopieer de onderstaande regel en plak die met rechter muisknop in powershell:
    Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
    3.    Mocht dit niet helpen, dan kan het probleem in het gebruikers account zitten. Om dit te testen, maken we een nieuwe gebruiker aan met het volgende commando (verander hierbij “<password>” naar een wachtwoord naar keuze:
    net user test <password> /add
    net localgroup Administrators test /add

    4.    Hiermee heb je een test gebruiker aangemaakt. Probeer die gebruiker uit om te controleren of het voorgaande profiel echt beschadigd is..


    Een goede thread met aangepaste stappen vind je hier:
    http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 8892592298
Afbeelding
50
Topic is verplaatst naar het forum onderdeel Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
51
dorado schreef:    Een zwart scherm na de Windows 10 upgrade kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn echter het stuurprogramma van de videokaart, het uitsturen van beeld naar een andere video uitgang (Bijvoorbeeld HDMI-, VGA-poort etc), of een probleem met het vergrendel scherm. Wanneer je opstart naar een zwart scherm, probeer je deze stappen eerst:


    Zwart of flikkerend scherm voor het inloggen:

    1.    Probeer andere video uitgangen. Soms kan het zijn dat een verandering van driver de video naar een andere video kaart dan wel uitgang stuurt (bijvoorbeeld HDMI naar DVI, Displayport naar VGA). Probeer ook van output te wisselen door de Windows toets + p in te drukken en vervolgens de p weer in te drukken gevolgd door enter. Herhaal dit 4 keer om door alle video output opties te lopen en alle uitgangen geprobeerd te hebben.

    2.    Probeer de pc op te starten in veilige modus met netwerk opties of de modus met lage resolutie om zo de video kaart driver te kunnen updaten.
    o    Na 3 gefaalde opstart cyclus, start Windows mogelijk op in de herstel omgeving. Gebeurt dit niet, gebruik dan de Windows 10 installatie media om op te starten vanaf dat medium en in de herstel omgeving te komen. Je kunt dit medium op een andere pc maken met de Media Creation Tool voor Windows 10.
    o    Eenmaal in de herstel omgeving, selecteer je probleem oplossen, geavanceerde opties, opstart instellingen en vervolgens opnieuw opstarten. Zodra de pc opnieuw opstart, krijg je een aantal opties. Druk op 5 of F5 voor veilige modus met netwerk (of probeer
     de optie met lage resolutie).
    o    Open het apparaat beheer (Windows toets + x) en klap de beeldschermadapters open. Wanneer je 2 video adapters ziet, klik je met rechts op de geïntegreerde videokaart (bijvoorbeeld Intel HD 4000 or AMD Radeon HD 4200), selecteer uitschakelen en start de
     pc opnieuw op. Mocht dit niet werken, ga dan terug naar de beeldscherm adapters. Schakel de uitgeschakelde adapter in en de ander juist uit. Zie je slechts een beeldscherm adapter, klik die dan met rechts aan. Kies eigenschappen en open tabblad driver. Kies
     vorig stuurprogramma. Helpt dit niet, kies in dit scherm dan voor het verwijderen van het stuurprogramma. Zet daarbij het vinkje om de software ook te verwijderen.
    o    Controleer vervolgens op Windows updates of de website van de fabrikant van de videokaart, om zo een update op die videokaart driver te bemachtiging. Er worden momenteel namelijk veel nieuwe drivers uitgebracht door de videokaart fabrikanten. De beste
     drivers zijn daarom pas een paar dagen oud.


    Heb je het zwarte scherm pas na het inloggen en zie je enkel een muis aanwijzer:

    1.    Terwijl je in het zwart scherm zit druk je op ctrl+alt+del en open je het taakbeheer
    2.    Zodra deze zichtbaar is, zoek je explorer.exe in het details tab. Klik die met rechts aan en beëindig het proces. Open bestand links boven en maak een nieuwe taak aan. Typ explorer.exe en start het proces. Mocht dit het zwarte scherm probleem
     verhelpen, dan is het vergrendel scherm waarschijnlijk beschadigd. Om beschadigde systeembestanden te herstellen, mag je met rechts op het start menu klikken en de command prompt met beheerders rechten openen. In de command prompt typ je het onderstaande gevolgd
     door enter:
    Dism /online /cleanup-image /restorehealth
    Zodra deze scan klaar is, typ je dit gevolgd door enter:
    Sfc /scannow
    Zodra die klaar is, open je het start menu, typ je powershell en het zoekresultaat Powershell klik je met rechts aan. Voer die uit als beheerder (administrator). Kopieer de onderstaande regel en plak die met rechter muisknop in powershell:
    Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
    3.    Mocht dit niet helpen, dan kan het probleem in het gebruikers account zitten. Om dit te testen, maken we een nieuwe gebruiker aan met het volgende commando (verander hierbij “<password>” naar een wachtwoord naar keuze:
    net user test <password> /add
    net localgroup Administrators test /add

    4.    Hiermee heb je een test gebruiker aangemaakt. Probeer die gebruiker uit om te controleren of het voorgaande profiel echt beschadigd is..


    Een goede thread met aangepaste stappen vind je hier:
    http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 8892592298
Het is geen zwart scherm, ik kom in een constante loop van BSOD's behalve als ik op F8 klik en kies voor veilige modus met netwerkmogelijkheden. BSOD is constant DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION. Ik kan dus ook helemaal niets, ik kan geen ISO downloaden om het probleem mogelijk op te lossen want hij zegt dat ik al Windows 10 heb, ook lukt het niet om bootrec.exe/fixmbr uit te voeren want met de opdrachtprompt kom ik natuurlijk uit bij een hele andere map i.p.v. C:\Windows\System32 want dit is een 64 bits versie., Mediacreation Tool geeft ook foutmeldingen. Ik kan dus nergens heen op deze manier. Hoe nu verder?
52
Nou, een heel verhaal. Ik heb Windows 10 opnieuw moeten installeren, clean install want kreeg hem niet meer via een andere optie terug, was in de veilige modus met netwerkmogelijjkheden ook mijn drivers van mijn netwerkkaart kwijt en kon het daaronder ook niet meer installeren, dus er zat niets anders op dan weer een clean install te doen.. Nu draait alles weer zoals voorheen. BSOD's nog niet gehad.
53
Toch weer wat problemen ondervonden. Meegezonden mijn eerste BSOD onder deze clean install van Windows 10. Verder blijven er maar updates binnen komen, en de onderstaande blijft maar op 95% hangen. De BSOD kreeg ik ook tijdens het updaten, na dit ging hij opnieuw opstarten en begon gelijk updates te installeren. Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
55
Hier vond hij geen stuurprogramma van. Weet niet wat het is en waar het voor dient. Verder heeft hij Windows update ingeschakeld om ook drivers voor stuurprogramma's te zoeken, bij mijn eerste 'scan' van deze optie.
Afbeelding
56
Nu kunnen we waarschijnlijk verder. Download bij Acer de chipsetdrivers.

Post daarna een schermafbeelding van apparaatbeheer met uitgevouwen apparaat welk een driehoek o.i.d. vertoont.
Je kunt hier je foto evt. uploaden en de link hier op het forum met ons delen.

In post #47 heb ik je gevraagd om een look my hardwarelog.
Wil je dat eens posten?
Afbeelding
57
De chipsetdrivers niet kunnen vinden.
Afbeelding Alleen coprocessor heeft een uitroeptekentje in dit overzicht.

Verder kreeg ik net weer een BSOD, bleef ook hangen na de herstart op het Windows logo met het stippelige kringetje. Moest hem toen weer handmatig aan en uit doen...Kreeg er geen minidump van.

Onderstaand het logje van de look my hardware.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
58
P.S. Printer doet het nu ook niet, voorheen wel onder Windows 10. En die heb ik echt nodig.

Edit: opgelost. Instelling stond verkeerd.
60
Optie 2 gedaan, maar of hij nu geinstalleerd is weet ik niet. Hoefde de PC ook niet opnieuw op te starten. En coprocessor staat ook nog gewoon in apparaatbeheer met een uitroepteken er naast.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”