BSOD SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION Windows 10

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#1

26 mar 2017 14:11

Ik heb nu bijna 3 weken Windows 10 op deze computer en dit is de tweede keer dat ik dit BSOD krijg. Het was tijdens het internetten op en ik was op het moment van de BSOD op Facebook.Wat kan dit zijn?
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#2

28 mar 2017 15:56

Wederom een BSOD IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en kort daarna weer de BSOD zoals hierboven beschreven.
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 798
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:58
Bericht indicaties: 2
OS: Windows 10
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#3

28 mar 2017 16:21

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
(P.S. Ik ben niet degene die jou hiermee daarna verder zal helpen, maar anderen kunnen je dan mogelijk wel helpen, wanneer je die informatie aanlevert)
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#4

28 mar 2017 16:38

Bij deze.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 798
Lid geworden op: 03 aug 2012 12:58
Bericht indicaties: 2
OS: Windows 10
Gegeven likes: 1
Ontvangen likes: 1

#5

28 mar 2017 16:52

Prima! Nu is het even wachten totdat iemand zich meldt die het resultaat van BlueScreenView kan interpreteren.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#6

28 mar 2017 17:22

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#7

28 mar 2017 17:29

Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#8

28 mar 2017 17:31

"Constantly updating drivers is a guaranteed way to m'up the whole system."

Download de Afbeelding Download Display Driver Uninstaller (DDU) naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Start de computer nu op in de veilige modus, dit is namelijk de meeste effectieve methode voor het verwijderen van de display drivers.
  • Dubbelklik vervolgens op DDU vX.x.x.x.exe en klik op de knop Uitvoeren.
  • Geef als opslaglocatie (Destination Folder) bijvoorbeeld C:\DDU op zodat het programma in een eigen map wordt uitgepakt.
  • Klik hierna op de knop Extract om het programma naar de bovenstaande map te laten uitpakken.
Afbeelding
  • Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand Display Driver Uninstaller.exe en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
Afbeelding
  • Mocht je de computer (nog) niet opgestart hebben in de veilige modus krijg je de onderstaande melding te zien.
  • Voorafgaand wordt er als eerste nog een systeemherstelpunt van Windows aangemaakt.
  • Kies in het onderstaande scherm vervolgens voor Ja om automatisch naar de veilige modus van Windows door te starten.
Afbeelding
  • Vink alle opties aan zoals aangegeven in het rode kader op de onderstaande afbeelding.
  • Klik vervolgens op de knop Clean and restart (Highly Recommended)
Afbeelding
  • Na de herstart is er in de map "C:\DDU\DDU Logs" een logbestand met de naam "2015 _8_7_11_16_46_DDULog.txt" aangemaakt.
  • (de naam zal niet identiek zijn aangezien die de datum en tijdstip van uitvoeren bevat).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Stap 2:
Download bij NVIDIA drivers voor je graka

Kies hier:
  • Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products.
Klik op de Graphic drivers knop
Afbeelding


Stap 3:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#9

28 mar 2017 18:06

Hier alvast het DDU log, ik krijg alleen die NVIDIA scan niet draaiend. Hij blijft maar om Java vragen terwijl dat gewoon geinstalleerd staat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#10

28 mar 2017 19:35

Download Afbeelding Security Check op je bureaublad hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.
Laatst gewijzigd door dorado op 31 mar 2017 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin44
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 dec 2016 19:02
OS: Windows Vista

#11

28 mar 2017 20:54

Kom ik vrijdag op terug. Zit nu niet achter de PC in kwestie.
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#12

31 mar 2017 16:04

dorado schreef:Download Afbeelding Security Check op je bureaublad  hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.
Ik kan het niet downloaden, account is suspended.
Inmiddels heeft Window Update automatisch de drivers van de videokaart weer geinstalleerd tijdens de Window Update zag ik.
Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#13

31 mar 2017 18:39

Ok dank. Ik heb de downloadlinks aangepast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin33
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 13 apr 2014 15:45

#14

31 mar 2017 18:41

Gebruikersavatar
dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 25 jun 2011 17:52
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: LM
AV: Comodo
FW: UFW

#15

31 mar 2017 19:26

Ik heb het over mijn post (reactie #10) => di 28 mar, 2017 19:35:45
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”