Vastlopertjes

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#16

07 nov 2017 12:49

Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#17

07 nov 2017 12:52

coolco schreef:via WeTransfer link
Lees: Bestanden delen via een link
Uitleg: https://www.eenmanierom.nl/wetransfer/
Dan moet je de link hier plaatsen.

Het is je gelukt ik ga het bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#18

07 nov 2017 13:13

Hallo,

Ik heb iemand even gevraagd om de minidump verder te onderzoeken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#19

07 nov 2017 13:17

Merci! Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#20

07 nov 2017 16:42

Hallo coolco,

Gelieve de tool van https://www.sysnative.com/blogs/downloa ... onapp-exe/ te downloaden en te openen.
Deze tool verzamelt informatie over je pc voor analyse, dit moet niet langer dan 15 minuten duren. Zodra het klaar is, is er een nieuwe bestand op je desktop genaamd SysnativeFileCollectionApp, upload dit bestand.
Als de tool langer dan 15 minuten bezig is, sluit het en probleem het 1x opnieuw. Als het na de 2e poging nog niet lukt, laat het weten zodat er een alternatieve oplossing kan worden gegeven voor het verzamelen van informatie.
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#21

07 nov 2017 17:42

Gedaan en output SysNativeFileCollection in bijlage.
NB: Had wel via DriverEasy gezien dat er heel wat drivers een update moeten. Maar weet niet of dit het probleem veroorzaakt en of het handig is om alle drivers (allemaal RealTek en Intel) bij te werken zodat alles nog goed blijft functioneren.
Hoor graag weer van je terug.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#22

07 nov 2017 18:01

Indien drivers zijn betrokken, gebruik DriverEasy niet! 

Heb je een tool gebruikt om je C: partitie op te schonen?
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#23

07 nov 2017 18:08

DriverEasy verder niet gebruikt. Geen tool gebruikt om C partitie op te schonen. 
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#24

07 nov 2017 18:22

Vreemd, zijn er geen andere bestanden in C:\Windows\Minidump behalve degene die je geupload hebt?
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#25

07 nov 2017 18:29

nee alleen die
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#26

07 nov 2017 18:43

Nog even eentje gemaakt. BSOD in de bijlage.
DumpFile zip via WeTransfer gestuurd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
axe0
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2017 12:21

#27

07 nov 2017 18:45

Verwijder BullGuard tijdelijk en gebruik Windows Defender als alternatief.
https://www.bullguard.com/nl/support/pr ... guard.aspx

Door de verschillende stopcodes zijn er meer dumps nodig om een analyse te maken, afgaande op de parameters
- 2x 0xA, incorrecte geheugen adressen gerefereerd op een IRQL niveau dat dit niet kan toelaten
- 2x 0x7E, iets wilde buiten eigen geheugen bereik geheugen refereren, de exception handler van Windows kon dit niet goed afhandelen.
- 2x 0x133, een wat lastigere. Iets heeft extra tijd aangevraagd om een taak af te ronden (DPC), het was opmerkelijk hoeveel tijd dat ervoor nodig was. Door deze opmerking crashte het systeem. Dit is een lastigere omdat hetgeen dat extra tijd heeft aangevraagd niet altijd aanwezig is in de dumps.
Is het redelijk lastig om goede suggesties te geven, het is te hopen dat BullGuard gerelateerd is aan alle crashes.


Upload de dumps a.u.b., daar heb ik meer aan.
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#28

07 nov 2017 18:50

output tweede SysNativeFileCollection in bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#29

07 nov 2017 18:54

Dumps is er steeds maar 1 zie ik. En volgens mij idd steeds een andere. Tweede dump is een andere foutmelding zie ik. Zojuist daarvoor mn pc afgesloten (idd bsod) en werd opnieuw opgestart en gaf weer een andere foutmelding.
BullGuard er af en er weer op? Of Bullguard er alleen eerst even af?
En welke actie moet ik dan doen als ik BG er af heb gehaald?
Gebruikersavatar
coolco
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 aug 2015 21:33
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: AVG free
FW: Windows standaard

#30

07 nov 2017 19:03

volgens mij is ie nu wel compleet (zie bijlage)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”