Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb sinds een week last van een pc die constant opnieuw opstart.
Heb hem stofvrij gemaakt maar dat mocht niet baten.
Vervolgens heb ik speccy en core temp laten draaien om de temperatuur te controleren maar deze zijn niet ontzettend hoog denk ik.
Als bijlage toch eens een screenshot in bijlage toegevoegd. Afbeelding Ook een speccy snapshot: http://speccy.piriform.com/results/fzHD ... RC2NG3b2fs

Enig idee wat het nog zou kunnen zijn?

Mvg,
Bjorn
2
Hallo,

Voer de onderstaande tool eens uit, dan kunnen we even nakijken of er soms sprake is van een BSOD die de herstart veroorzaakt.

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Controleer eens of dit ook zo is als het systeem in de veilige modus van Windows is opgestart.

Ga naar start > uitvoeren en typ hier het commando eventvwr.msc en klik op OK.
  • Klik vervolgens op windows logboeken
  • Open het logboek voor toepassingen.
  • In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
  • Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.
  • Selecteer alle gebeurtenissen
  • Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.
  • Bepaal de lokatie en noem het bestand AppLog om op te slaan.
  • Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)
  • Voeg dit bestand vervolgens als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Voer nu het onderstaande eens uit, wellicht dat uit deze scan iets naar voren gaat komen.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Ik heb toch vermoedens dat het om de warmte gaat. Want ik heb er een fan cooler erbij gehangen en het gaat een stuk beter. Als ik de kast open laat gaat valt hij zelf niet meer uit.
Ik denk dak ik mijn fan cooler die erin hangt ga vervangen.
Heb je eventueel tips welke een goeie fan is die mijn kast terug koel krijgt?

Mvg,
Bjorn
15
Hallo,

Het zal zeker een probleem met de temperatuur zijn, wat je als eerste nog kan controleren is of de koeler nog goed is geplaatst.
Mocht er bijvoorbeeld één punt van de stockkoeler niet goed aangespannen zijn kan dit ook voor dergelijke problemen zorgen.

Wanneer je de huidige koeler wilt vervangen is de Cooler Master Hyper 412S bijvoorbeeld een optie.
Wat je wel even moet controleren is of deze in de behuizing past qua afmetingen, maar bij de meeste zal dat geen probleem zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”