Plaats reactie
1
Hallo,
Een van mijn pc's, een Medion-pc met Vista, start niet door. Na het indrukken van de startknop komt er 1 bleep, ventilator gaat draaien en op het scherm komt de mededeling: Press DEL to run Setup enz. en vervolgens een zwart scherm met links boven een knipperende cursor en verder geen activiteit.
Ik kan wel gewoon in de bios komen, ik zie zo op het eerste oog niets bijzonders, maar dat zegt mogelijk niet zo veel. Inmiddels naar de default waarden gewijzigd, maar geen resultaat. De Cmos gereset.
Een recoverydisk start zonder probleem op, een MBR-fix gedaan maar geen resultaat.
Wie kan mij helpen?
3
Helaas, het was zo mooi geweest als dit was gelukt. Maar in opstartherstel werd geen stuurprogramma gevonden en moest dit eerst worden worden geladen vanaf een installatie-disk. Laat ik die nou net niet hebben, want Medion levert die er niet bij en volstaat met een Recovery-partitie. Maar daar kan je alleen inkomen als de pc wel kan opstarten. Met mijn herstel-disk lukt dit zonder een installatie-disk niet.
Zou het mogelijk zijn om Win-7 te installeren? Daarvan heb ik wel een installatie-disk, echter 64-bit i.p.v. 32-bit. Ik denk dat dit ook geen succes zal worden. Hoe nu verder?
5
Nou, het is gelukt, maar anders. Opstartherstel heeft nl. geen annuleren. De route is Opstartherstel => Stuurprogramma's laden (maar worden niet gevonden) daarom => Volgende => waarna je in een console komt met o.a. opnieuw Opstartherstel (dit alleen als er geen stuurprogramma's zijn gevonden) Vervolgens krijg je een automatische probleemzoekactie waarna je de resultaten kan bekijken. Daaruit bleek dat de partitietabel geen geldige systeempartitie bevatte en dat de herstelbewerking de partitietabel zou hebben hersteld. Dus niet. Probleem ongewijzigd, geen geldige systeempartitie. Ik bedacht dat ik ergens nog een cd met Partition Table Doctor had liggen en daarmee lukte het de systeempartitie wel te herstellen. PC draait weer als eerder, traag en langzaam. Kijken of ik Windows 10 kan installeren.
Bedankt dat je mij op weg hebt willen helpen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”