Plaats reactie
1
Hoi! Mijn laptop werkt behoorlijk tegen, hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen! Vorig jaar had ik al problemen ermee die ik steeds weer kon oplossen gelukkig, maar ik was nu van plan een nieuwe laptop te kopen. De harde schijf lag al twee weken op mijn bureau maar ik had het overzetten van laatste bestanden nog even uitgesteld, ik hoop dat ik nu niet te laat ben! Het enige wat mijn laptop dus nog moet kunnen is wat foto's en documenten overzetten naar een harde schijf, daarna mag hij voor de rest van z'n leven uitrusten ;) Zo beknopt mogelijk; laptop (HP) gaf al een tijdje in het beginscherm aan 'battery alert'. Dit heb ik eerder gehad, toen kocht ik uiteindelijk een nieuwe externe accu. Afgel. zaterdag stond 'ie nog gewoon de halve dag aan en hebben we er nog een film op gekeken, zondag was het ineens niet meer mogelijk om hem langer dan 5-10 min. aan te krijgen. Hij gaat aan, maar na die tijd gaat het beeld op donker; het power lampje blijft gewoon en je hoort de ventilator. Vorig jaar had ik een probleem wat uiteindelijk kwam door de ATI/AMD stuurprogramma's/updates die niet goed gingen, dus ik vermoedde dit weer en heb dat dus allemaal verwijderd, maar volgens mij is dat het nu niet (geen idee), waardoor ik nu ook die dingen nog verwijderd heb en niet meer de goeie erop kan zetten omdat de laptop er steeds mee op houdt. In veilige modus houdt ie het soms iets langer uit (maar soms ook na 1 min. al uit) , dus ik probeerde daarin mijn harde schijf aan te sluiten, ware het niet dat hij geen enkele USB poort meer herkent! Ik ben gaan zoeken maar blijkbaar ging de HP battery alert om de interne accu; heb battery test gedaan, maar daarbij geeft hij aan dat die 'failed'. Ben ik nu te laat? Zou zo graag mijn laatste dingen nog van de laptop afhalen, ik doe graag weer een donatie voor jullie forum voor een oplossing maar heb helaas geen budget om voor dit laatste 'ding' weer naar een computerwinkel te gaan als 'ie hierna toch niet meer gebruikt zal worden. Hoop dat iemand hier iets mee kan! Overigens probeerde ik eergisteren systeemherstel naar afgelopen zaterdag uit te voeren, maar helaas is dat nu ook mislukt omdat hij steeds tussendoor uitvalt... Gr. Elke
2
Hoi elkeekle,

Als je oude laptop om wat voor reden dan ook geen USB poorten meer herkend zou ik de HD die erin zit eruit halen.
Je kan ze eventueel op een andere laptop of pc aansluiten m.b.v. een USB adapter zoals deze -> https://azerty.nl/36-3390-676846/starte ... o-2-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo hoef je aan je oude laptop geen onnodige onkosten te doen en misschien komt zo een adapter ooit nog eens van pas.

Om welk type en modelnummer gaat het precies van HP?
Groetjes Dasle
3
Hoi, bedankt voor je antwoord! Het gaat om een HP G62-B60SD. Heb hem vandaag nog aantal maal geprobeerd aan te zetten maar het beeld blijft vastslaan, maar dit keer blijft hij wel 'aan', je ziet het bureaublad met een cursor waar je die je niet kunt bewegen... Die kabel optie klinkt interessant, maar hoe kan ik de HD eruit halen? Zoiets heb ik nooit eerder gedaan ;) Stel dat het bij mijn laptop mogelijk is, hoe moet ik zoiets dan zien? Kan ik de oude HD dan gewoon via die kabel aansluiten op mijn nieuwe laptop en zie ik dan alle bestanden? Dank voor je hulp iig!
4
In de volgende YouTube video zie je waar je schijf zich bevind en hoe ze eruit te verwijderen is.



Je kan deze schijf aansluiten op zo een adapter en inpluggen in een andere pc of laptop om zo aan je bestanden te kunnen, zo kan je terug aan je bestanden op voorwaarde natuurlijk dat de HD nog goed is natuurlijk.
Groetjes Dasle
5
Wat tof dat dit kan! Ervan uitgaande dat de HD het gewoon nog doet, hoop ik dat dit gaat lukken. Zal de kabel morgen bestellen en dan ga ik een poging wagen! Dank!
7
Kabel is besteld en nieuwe laptop is vandaag gearriveerd. Nu heb ik daar eigenlijk nog een vraag over; op mijn oude laptop had ik altijd Microsoft security essentials als enige antivirus... Nu heb ik het afgelopen uur gezocht naar hoe ik het beste mijn nieuwe laptop kan beschermen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hou ik het gewoon gratis, maar ik download wel af en toe torrents. De afgelopen 5 jaar ging het volgens mij prima maar heb ook begrepen dat virussen etc. vaak ongemerkt gaan, wat mij een beetje 'bang' maakt; waar moet ik mijn laptop tegen beschermen en kan ik bijv. beter AVG free of Avast free downloaden ipv Windows Defender?
8
Zelf gebruik ik Avast Free en Avira Free op verschillende computers en ben van beide tevreden, tevens gebruik ik meerdere keren per de gratis versie van Malwarebytes.
Je Windows up-to-date houden is ook niet onbelangrijk net zoals met regelmaat een back-up maken van je belangrijke bestanden voor het geval dat het toch mis mocht gaan.

Alle info over momenteel de beste pc beveiliging vind je terug in dit artikel.
Groetjes Dasle
9
Heel erg bedankt voor je hulp! Heb met behulp van de kabel al mijn bestanden kunnen overzetten naar externe HD's en nieuwe laptop :)! En Avira free geinstalleerd en Malwarebytes. Laatste vraagje; kan ik die HD uit mijn oude laptop nu eigenlijk ook gewoon gebruiken als externe HD, als ik alle niet-relevante dingen eraf haal?
10
Nu blijkt dat deze hd gewoon goed werkt kan je deze idd als externe HD gebruiken dat mag geen probleem zijn. ;)
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”