Plaats reactie
1
Hallo,

ik ben via de site hijackthis doorverwezen naar deze site omdat ik volgens hun mijn probleem hier past.
mijn hp desktop van enkele weken oud geeft na het opstarten alleen nog een grijs/zwart scherm ik kan op het toetsenbord mijn ww inteypen en dan op enter drukken,ik zie op het scherm dus niet wat ik doe en dan krijg ik wel mijn bureaublad te zien maar verder ook niks geen snelkoppelingen geen taakbalk en geen start,van hieruit gaat verder ook niks,kan alleen in de veilige modus iets doen.ik moest een link doorzetten van de vorige site zodat jullie kunnen zien wat er al allemaal gedaan is en dat is werkelijk al een heleboel
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=39255" onclick="window.open(this.href);return false;
ik hoop dat deze link klopt en dat ik hier met mijn probleem geholpen kan worden
2
Hallo en welkom op het forum,

Open nu kladblok, kopieer de onderstaande code daarin en kies opslaan als "alle bestanden" onder de naam reglook.bat en klik op opslaan.

Code: Selecteer alles

@ECHO OFF
regedit /e c:\reglook.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"

start notepad C:\reglook.txt

EXIT
Klik nu met de rechtermuisknop op reglook.bat en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren.
Hierna wordt automatisch kladblok geopend en het LOG bestand op de "C:\" schijf opgeslagen als reglook.txt
Plaats de inhoud van dit logje straks in je nieuwe bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo,

Geen probleem hoor, vanwege de grote lap tekst is het als bijlage een stuk overzichtelijke.
Maar de mogelijke oorzaak is wellicht dat de permissies op de Shell waarde niet goed staan.

Dit kan je testen door tijdelijk eens een nieuw gebruikersaccount aan te maken, dit kan als volgt.

1. Klik op Start en ga naar het Configuratiescherm > Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en Gebruikersaccounts.
2. Klik op Een andere account beheren.
3. Klik vervolgens op Een nieuwe account maken.
4. Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

Herstart de computer en kijk of je met dit account wel op de normale wijze kan aanmelden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Oké voer dan het volgende eens uit, ga naar start uitvoeren en type daar het commando regedit gevolgd door enter.
Navigeer nu naar de volgende registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
Afbeelding Klik in dit venster met de rechtermuisknop op de waarde met de naam Shell en kies voor verwijderen.
Klik nu in het witte gedeelte met de rechtermuisknop en kies voor Nieuw > Tekenreekswaarde.
Afbeelding Verander de naam "Nieuwe waarde nr.1" nu in Shell.
Dubbelklik nu op de waarde shell en vul bij de waardegegevens explorer.exe in en klik op OK.
Afbeelding Sluit nu de registereditor en herstart de computer. Kan je nu weer normaal inloggen op het systeem?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,

Bedankt voor de terugkoppeling, maar weet je ook waarom men bij HP denkt dat de harde schijf defect is?
Gezien de problemen is dat wel opmerkelijk eigenlijk. Je kan dit zelf trouwens nog even controleren met de volgende tool.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Afbeelding het werd geel zoals je kan zien.

ik moest van HP ook van alles doen op de computer en toen kwam er ook iets van eem melding uit dat het de harde schijf betrof
11
Hallo,

De harde schijf heeft inderdaad een probleem, maar dat valt uiteraard nog binnen de garantie.
Zorg wel dat je van de huidige gegevens een back-up maakt op een USB-stick of andere medium voordat je laptop ter reparatie wegbrengt.
Want ze zullen bij HP de huidige gegevens natuurlijk niet overzetten naar de nieuwe harde schijf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Dat heb ik inderdaad al gedaan.valt zeker gewoon binnen de garantie pc is net 2 maanden oud.in ieder geval nig bedankt voor de moeite
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”