Plaats reactie
1
Beste forumleden,

Gisteren werd ik onaangenaam verrast door een BSOD (zie bijlage). Dit lijkt dus te maken te hebben met een 'bad driver'. Het lukt windows (7) niet om een systeemherstel uit te voeren.

Ik kom er nu zelf even niet uit waar het nu mis gaat en hoe ik dit kan repareren. Ik kom niet eens in windows, en weet eigenlijk niet eens of ik dit wel moet willen aangezien de BSOD zegt dat dit niet kan 'om schade te voorkomen'. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen??

Ps. behalve dat ik heel graag mijn pc weer zou repareren is eigenlijk nog het belangrijkste dat mijn harde schijf ongeschonden uit de strijd komt. De pc is recentelijk niet geback-upt en ik zou echt vreselijk de sigaar zijn als de harde schijf beschadigd raakt. Voordat ik, hopelijk met jullie hulp, aan de pc ga werken zou ik dus het liefst eerst de kans krijgen alsnog als eerste een back up te maken!

Mvg en alvast zeer veel dank,
Joop!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Via F8 en naar veilige modus wil wel maar kun je geen systeemherstel uitvoeren?

In dat geavanceerde opstartmenu kiezen voor laatste configuratie die werkt of video met lage resolutie willen niet?
Updates staan auto?
Welke hardware zit erin?

Link de web uitdraai.
https://www.piriform.com/speccy" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Ik kan de pc inderdaad nog in de veilige modus opstarten. Ik heb dus godzijdank mijn files in ieder geval nog kunnen redden. Windows heeft eerder al automatisch geprobeerd een systeemherstel uit te voeren, maar dit is dus mislukt. Ook als ik het handmatig probeer in de veilige modus wil dit niet lukken.

Ter kennisname, ook in het geavanceerde opstartmenu kiezen voor de laatste bekende juiste configuratie of video met lage resolutie werkt niet...

Ik zal zo eens proberen mijn specs ed via piriform uit te draaien. Hopelijk kunnen jullie me daarna nog wat verder op weg helpen... :crying:
4
Het is ook mogelijk hier rechtstreeks uit te voeren:

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Maxstar, ben je er zeker van dat dit het probleem zal zijn? Ik heb helaas geen extra exemplaar thuis zodat ik het kan testen...

En als ik dan een nieuwe moet kopen, heb je dan een suggestie voor een vergelijkbare (of misschien een net iets betere videokaart) dan die ik nu heb en die ook nog op mijn moederbord past?

Mijn huidige videokaart (spijtig genoeg precies het duurste onderdeel van mn huidige pc zie ik :crying:):
* MSI Videokaart PCI-e GeForce GTX560 Ti Hawk 1GB 2xDVI/HDMI

Moederbord:
* ASRock P67 Pro3 B3 iP67, SATA600 RAID, USB3.0

Btw, is het voor een amateur goed mogelijk zelf een videokaart te vervangen?
8
Hallo,

Wanneer je die vreemde streepjes continue in beeld hebt is het voor 99% zeker dat de videokaart defect is en voor de BSOD's zorgt.
Wellicht heb je ook al andere problemen gehad zoals de meldingen dat het beeldschermstuurprogramma niet meer reageert of iets in die trant.

Wat betreft het vervangen van een videokaart is dit heel eenvoudig, dat is een kwestie van één schroefje losdraaien. Vervolgens het schijfje van het PCI slot omzetten als die aanwezig is en de videokaart rechtstandig uit het slot trekken. Zie ook de onderstaande video op YouTube waar dit stap voor stap wordt toegelicht.


joop! schreef:ls ik dan een nieuwe moet kopen, heb je dan een suggestie voor een vergelijkbare (of misschien een net iets betere videokaart) dan die ik nu heb en die ook nog op mijn moederbord past?
Wat is het budget wat je wilt uitgeven aan de nieuwe videokaart, en ben je bijvoorbeeld een fanatiek gamer?
Voor € 138,90 heb je bijvoorbeeld al een (betere) MSI N750Ti TF 2GD5/OC.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Indien het in veilige modus niet gebeurt en ook het beeld ziet er gewoon uit is het een driver die dwars ligt......

Wel vreemd dat die video met lage resolutie niet werkt want dan wordt er een generieke driver gebruikt.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
10
pearl schreef:Indien het in veilige modus niet gebeurt en ook het beeld ziet er gewoon uit is het een driver die dwars ligt......
Ik zal als ik vanavond thuis kom eerst proberen de drivers vd videokaart te upgraden of te vervangen. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om uit te sluiten dat de videokaart defect is??
11
Ik heb zojuist even contact gehad met de mycom in Den Haag. Zij vertelden mij dat als ik daar een videokaart koop en het blijkt niet het probleem te zijn, dat ik deze dan kosteloos kan retourneren. Ik ga dit dus maar proberen als het updaten vd drivers niet werkt. :)
Maxstar schreef:Wat is het budget wat je wilt uitgeven aan de nieuwe videokaart, en ben je bijvoorbeeld een fanatiek gamer?
Voor € 138,90 heb je bijvoorbeeld al een (betere) MSI N750Ti TF 2GD5/OC.
In principe heb ik hier geen maximaal budget voor. Ik wil gewoon een goede videokaart die weer even toekomstproof is. Het mag dus best een stapje vooruit zijn! Ik ben geen fanatieke gamer, maar speel wel af en toe een spelletje, voornamelijk starcraft 2 (ik speelde dit spel toevallig tijdens de crash, misschien zegt dit ook nog wel wat...). Verder zou ik het fijn vinden als de kaart een beetje geluidsstil is...

@ maxstar, die MSI N750 ziet er best goed uit, zeker voor die prijs! Maar misschien zou het nog best een stapje verder vooruit zijn. Als jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!
12
Zojuist de oude drivers van mijn videokaart gedelete en geprobeerd de nieuwe te installeren. Het laatste wil niet lukken, ik krijg nu tijdens de installatie de volgende foutmeldingen: (1) dat Microsoft visual C++ redistributable packages niet in veilige modus kan worden geinstalleerd en (2) dat het stuurprogramma geen compatibele grafische hardware kan vinden.

Nu ik de drivers van mijn videokaart heb gedelete, en de videokaart heb uitgezet onder apparaatbeheer, kan ik windows wel weer normaal opstarten! De videokaart lijkt dus inderdaad het probleem te zijn. Ik moest morgen maar eens op zoek naar een nieuw exemplaar... Zoals gezegd, mochten jullie nog verdere suggesties hebben :dank:
13
Hallo,

Maar had je net zoals pearl aangeeft in de veilige modus ook de strepen (artifacts) in beeld? Of al direct bij het aanzetten van de PC en het BIOS scherm zeg maar.
Wanneer je het continue hebt dan is het echt een fysiek probleem van de videokaart, meestal komt dit doordat de chip van de GPU niet meer goed contact maakt.
joop! schreef:@ maxstar, die MSI N750 ziet er best goed uit, zeker voor die prijs! Maar misschien zou het nog best een stapje verder vooruit zijn. Als jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Uiteraard zou je nog een stapje verder kunnen, maar dan is het wel even handig om te weten welke voeding er momenteel in het systeem zit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Gelijk bij het opstarten komen er al van die artifacts in beeld. Ze zijn ook in de veilige modus te zien, al is het dan wat minder...

Wat de voeding betreft, er zit momenteel een corsair CX 600 in. Een vermogen van 600 watt dus!
15
Hallo,

Oké dan is het dus eigenlijk zeker dat deze videokaart defect is, wat betreft de voeding is deze krachtig genoeg voor de eerder genoemde MSI N750Ti TF 2GD5/OC.
Wil je echter nog een stapje verder zou je bijvoorbeeld voor de ASUS STRIX GTX970-DC2OC-4GD5 kunnen kiezen. Al denk ik dat je met de MSI al een prima videokaart hebt voor de gestelde eisen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”