Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Anderhalve dag geleden ben ik van 8.1 naar Win10 gegaan. Alles ging zonder problemen totdat ik later op de dag mijn computer uitschakelde. Een blauw scherm...

Daarna alle drivers geupdate via site van Dell. Ook dat ging probleemloos maar nog steeds een blauw scherm, alleen bij het uitschakelen van de computer. Melding bij het blauwe scherm: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION. In een log van Dell staat dat de crash veroorzaakt wordt door AMD High Definition Audio Device. Ik heb met Display Driver Installer in safe mode AMD verwijderd. Dat is niet helemaal gelukt. In de DDU.txt staat dat het niet gelukt is om de audio te verwijderen. Ook een sfc /scannow uitgevoerd en hier geen integrity violations gevonden. Probleem blijft dus bestaan.

De nieuwe drivers voor Win10 installeren van de AMD site leverde ook niets op. Wat moet ik doen?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet...

Groeten
Jeroen
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor je reactie! Omdat ik zo niet goed kon werken ben ik even teruggegaan naar Win 8.1. De problemen zijn nu ook allemaal opgelost. Van de week doe ik nog een keer een poging om naar Win10 te gaan. Als ik dan weer dezelfde problemen heb dan meld ik me weer. Als deze thread nog even open mag blijven dan graag.
5
Daar ben ik weer. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik een nieuwe poging wilde wagen om naar WIN10 te gaan maar ik heb het zojuist gedaan en weer een blauw scherm bij het afsluiten. Ik had gehoopt dat er inmiddels een oplossing voor was gevonden maar ik blijf problemen hebben met die AMD driver. Ik heb BlueScreenView gedraaid. Bijgaand het logje.

Bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Volgens de minidump bestanden zijn de BSOD's niet gerelateerd aan de AMD-driver, maar worden die veroorzaakt door het bestand ksthunk.sys wat een onderdeel van Windows is.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Voor het eerste gedeelte staat er dat er geen integrity violations zijn gevonden.

Het tweede gedeelte zie bestandje.....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Goedemorgen,

Laten we eerst eens de Driver Verifier proberen.

Klik op Start - Uitvoeren (Run) en type het commando verifier, gevolgd door Enter. Er wordt een venster Beheer van stuurprogrammacontrole (Driver Verifier Manager) geopend.
Volg de verdere instructies, deze controle kan echter wel enige tijd in beslag nemen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Goedemorgen!

Kies ik Standard Settings en welke drivers moet worden nagekeken? Unsigned of alle? Ik voeg ook nog de melding van Dell bij. Misschien heb je daar ook nog wat aan :?: Oh...jpeg kan ik niet toevoegen ;)
15
Dit ging helemaal niet goed... :!: om de drivers te controleren moest de computer opnieuw opstarten. Dus ik kreeg eerst een blauw scherm...dat was te verwachten. Maar nu start de computer niet meer op. Ik krijg nu tijdens het opstarten een blauw scherm met de melding BAD POOL CALLER mfesapsn.sys. Daarna blijft de computer zich opnieuw opstarten met hetzelfde blauwe scherm.

Wat nu?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”