Plaats reactie
1
Hoi
Ik krijg de laatste tijd regelmatig een blauw scherm.
Melding: KERNEL-DATA-INPAGE-ERROR
Stop foutcode: STOP: 0x0000007A
Bestandsnaam: Ntfs.sys

En m'n laptop bevriest soms.
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
2
Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde linkje hier in je topic posten ? ...

Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
4
Kan je je harde schijf eens testen met HD Tune en met ChrystalDiskInfo ? ...

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Klik op volgens en vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
6
Het uploaden is prima gelukt. :good:

Wat was het resultaat van de test met HD Tune ? ...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
8
Er zijn beschadigde sectoren op de harde schijf, deze is dus aan vervanging toe.

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart.

De onbetrouwbare sectoren worden gemarkeerd als slecht, zodat Windows ze niet langer gebruikt ... je schijf is echter onbetrouwbaar en dient zo snel mogelijk te worden vervangen: stel dus zeker ook al meteen het materiaal dat belangrijk voor je is veilig op een externe geheugendrager.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
9
Bedankt voor je uitleg. Ik zal die laatste controle nog doen.
Gelukkig heb ik alles al op een externe harde schijf staan.
Is het nu dus de bedoeling dat ik een nieuwe harde schijf moet hebben?
10
Hannelore schreef: Is het nu dus de bedoeling dat ik een nieuwe harde schijf moet hebben?
Klopt ... dat is inderdaad de bedoeling, ja. :good:
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
11
hoi
Ik zit nu op een andere laptop want m'n laptop doet het niet meer, kan er geen internet meer op krijgen.
Heb je advies waar ik het beste een nieuwe schijf kan kopen en laten installeren? Ik las ook iets over een ssd kaart, maar ik snap er echt helemaal niks meer van.
En natuurlijk nog bedankt voor de testjes en hulp.
12
Momenteel zit er in jouw Dell een Seagate harde schijf, type ST9320325AS ... dit is een harde schijf van 320GB, die werkt met een rotatiesnelheid van 5400 tr/min.

Wil je een snellere harde schijf, dan zijn er een aantal mogelijkheden ... je kan de huidige harde schijf vervangen door:

- een klassieke harde schijf die aan een sneller toerental (7200 tr/min) draait, voorbeeldje is deze Western Digital WD5000BPKX welke je voor minder dan €60 aankoopt. Hou er rekening mee dat deze schijf, door het hogere toerental, iets meer "geluid" en trillingen kan produceren.

- een hybride harde schijf of SSHD, voorbeeldje is deze Seagate ST500LM000. Ik heb een oudere variant van deze SSHD ingebouwd in een Asus laptop en eerlijk gezegd was ik wat teleurgesteld over het snelheidsverschil.

- een Solid State Drive of SSD, voorbeeldje is deze Samsung 850 EVO welke net iets meer dan €110 kost. Aangezien er van je huidige C-partitie zo'n kleine 90GB wordt gebruikt moet deze 250GB SSD volstaan qua grootte.

Het spreekt voor zich dat de duurste uit het rijtje ook de best presterende is: alles opent snel, met zeer kleine responstijden ... bovendien zit er geen enkel bewegend deel in een SSD wat maakt dat ze volledig geluidloos en trillingsvrij werkt. Ook het opstarten zelf verloopt veel sneller ... daar waar een laptop met een klassieke harde schijf op een kleine 50 seconden opstart, zal diezelfde laptop met een SSD op een kleine 20 seconden opstarten.

Een aantal voorbeeldjes (eigen toestellen):

- een oudere HP Business Laptop 6730s met klassieke harde schijf, dezelfde laptop maar met een Samsung 840 Pro 256GB SSD.

- een Asus N61Jv laptop met een Seagate Momentus XT SSHD doet er opvallend langer over om op te starten (zelfde software aanwezig).

- een HP ProBook 6550b met een Samsung 840 Pro 256GB SSD.

De huidige harde schijf zal moeten uitgebouwd worden, de nieuwe harde schijf of SSD zal moeten ingebouwd worden ... nadien moet je Windows 7 opnieuw installeren. Hiervoor heb je dus een Windows 7-installatieschijf nodig, activeren kan je met de code onderaan je laptop.

Heb je hier geen ervaring mee, dan laat je je best begeleiden door iemand die die ervaring wel reeds heeft of je laat het uitvoeren door een hersteldienst.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
13
Hoi
Ik hoop dat je me nog kan helpen.
Ik heb nml die Samsung SSD 850 EVO gekocht, maar m'n laptop blijft maar zeggen: no hard disk found.
Ik heb Dell gebeld en die beweren dat een SSD niet in mijn lap kan omdat ie al 5 jaar oud is.
Een vriend van mij is me aan het helpen en hij heeft een SSD in z'n dell laptop van 9 jaar oud.
Misschien heb je een oplossing voor me.
14
Zo'n SSD is iets minder dik dan een klassieke HDD ... het is dan ook zeer belangrijk dat de SSD correct gemonteerd wordt in de houder zodat er goede connectie gemaakt wordt met de connector op het moederbord.

Bij Dell laptops blijkt dit wel eens meer voor te komen, soms moet er zelfs gewerkt worden met opvulstukken om de SSD en de connector op het moederbord op eenzelfde rechte lijn te krijgen ... zie o.a. deze info.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
15
Bedankt voor je antwoord. We waren er al achter gekomen dat Dell altijd problemen maakt met Samsung. Na een chat met Dell heb ik nu een andere door hun geadviseerde ssd gekocht die ik morgen krijg. Ze waren bij Dell telefonisch nml niet echt vriendelijk. En ja, ik had inderdaad wel gezien dat die ssd dunner was, dus ik hoop maar dat het morgen wel gaat lukken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”