Plaats reactie
1
Hallo,

elke dag als ik mijn pc opstart springt hij na een tijdje op het blauwe scherm. Soms gebeurt dit 2x binnen een half uur. Meestal is de eerste keer binnen 5 minuten na het opstarten.
Heel af en toe zijn er dagen bij dat ik geen blauw scherm krijg. Deze zijn echter op 1 hand te tellen. Een herstart van de pc is vaak al voldoende, en heb dan de rest van de dag geen last meer. Het is alleen een beetje vervelend. Zeker als je met documenten bezig bent. Monteur kon niks vinden. (zou volgens hem iets met de hardware kunnen zijn)
Hebben jullie enig idee.

Alvast bedankt


Alex
2
Hallo,

Wat vervelend, Blue Screens. Heb er zelf ook last van gehad maar al een lange tijd geen last meer van. Werd overigens niet veroorzaakt door malware.

Maar om u te kunnen helpen heb ik eerst een aantal vragen.

- Welke versie van Windows hebt u?
- Is Windows volledig up-to-date?
- Is er malware op de computer aanwezig? En wanneer was dit voor het laatst?
- Welke foutcode geeft het Blue Screen, of zijn het steeds verschillende Blue Screens? Zo ja, kunt u alle foutcodes opschrijven en hier posten?

Als ik deze informatie heb, kan ik u mogelijk beter helpen.

Hoewel ik nu voor 90% met Macs werk, heb ik ook behoorlijk Windows-ervaring doordat ik jaren Windows heb gebruikt, en nog steeds wel gebruik.

Als u mijn vragen kunt beantwoorden en hier kab posten kan ik u wellicht verder helpen.

Alvast dank.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
3
Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
En voer ook even het volgende uit

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Groetjes Dasle
6
Hoi,

Heb ruim 3 dagen de memtest laten draaien, maar er is geen enkele error uitgekomen. Sinds het begin van die test heb ik geen last meer gehad van Blue screens. Heel toevallig of zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. De laatste 3 BSOD hadden de volgende stopcode: 0x00000050 en 2 keer de 0x0000001a
7
Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
Dan rest nog de vraag welke voeding er in je pc zit?
Groetjes Dasle
8
Hoi,

Test loopt. Hoe achterhaal ik welke voeding er in de pc zit. Kan ik dat bijv. zien in het progje Speccy?

Groeten,

Alex
9
Voor je voeding zal je de behuizing moeten openen en op de voeding zit een label met de specificaties, indien mogelijk vermeld dan even het merk,type en juiste modelnummer.
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”