Plaats reactie
21
Beste Maxtar,

Ik heb hem verwijderd en ik kijk het een paar dagen aan. Als ik geen blauw scherm meer krijg dan meld ik dat terug, maar ik ga hem natuurlijk wel weer daarna opnieuw installeren. Hopelijk is dat ook mogelijk.

Groet
Kees..
22
Goedemorgen,

Kijk het inderdaad even een aantal dagen aan, in de tussentijd kan je bijvoorbeeld even de 30 dagen trial versie van Emsisoft Anti-Malware installeren zodat het systeem toch beschermd is.

Download AfbeeldingEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Kies in het volgende scherm de gewenste taal en klik op "OK"
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Beste Maxstar,

Bedankt voor de tip. Ik heb deze software geinstalleerd. Bij eerstvolgende bLauwe scherm meld ik me weer, maar ook als ik na een paar dagen geen blauw scherm meer gehad heb.

Met vriendelijke groet
Kees..
24
Beste Maxstar,

Ik heb nu bijna 10 dagen geen blauw scherm meer gehad. Wel heb ik problemen met het geluid uit luidspreker en hoofdtelefoon, maar daar hoop ik later op terug te komen.

Ik stel voor om weer McAfee te installeren en dan te kijken of de blauwe schermen wegblijven. Wel vraag ik me af wat ik met de tijdelijk geïnstalleerde virusscanner zal doen. Eerst verwijderen en dan McAfee installeren of gewoon nog even laten staan?

Graag hoor ik nog even je reactie.
Met vriendelijke groet
Kees..
25
Goedemorgen,

Wanneer je McAfee weer installeert zou ik in dit geval wel even Emsisoft Anti-Malware verwijderen, dit om mogelijke conflicten te voorkomen. Om er zeker van te zijn dat alles van Emsisoft is verwijderd dan kan je "Emsiclean" uitvoeren. Ik ben heel benieuwd of het opnieuw installeren van McAfee helpt en het BSOD probleem daarmee verholpen is.

Download Emsiclean.exe naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "Emsiclean.exe" om de removal tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen Emsiclean als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Klik in het 'Disclaimer' venster op "Yes"
  • Zorg dat in het volgende venster alle opties zijn aangevinkt, de map van 'Emsisoft Anti-Malware' is standaard niet aangevinkt en niet noodzakelijk om ook te laten verwijderen. Afbeelding
  • Klik nu op de knop "Remove selected objects"
  • Als de map 'Emsisoft Anti-Malware' toch is aangevinkt zal u een melding krijgen of u wilt doorgaan, zoals de onderstaande afbeelding. Afbeelding
  • Kies hier "Yes" als u deze map wilt verwijderen en "No" als je deze map wilt behouden.
  • Hierna zal u gevraagd worden om de computer te herstart, klik hier op "Yes"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Beste Maxstar,

Het heeft een poosje geduurd voordat ik weer reageerde in verband met het opknappen van ons huis. De status is nu dat ik sinds 21-05-2014 geen blauw scherm meer gehad heb en daarvoor meerdere keren in de week of zelfs per dag.

Je hulp en tips waren dus echt nuttig. Hartelijk bedankt daarvoor.

Het enige waar ik last van heb, naast het feit dat de laptop af en toe vreselijk traag is, is het geluid. Dit hapert en dat is best irritant. Moet ik die vraag hier stellen of moet ik daarvoor naar een ander deel van de site?

Graag verneem ik je reactie en in ieder geval nogmaals bedankt voor het oplossen van de problemen met het blauwe scherm.

Kees..
27
Hallo,

Mooi dat het probleem met de BSOD's is verholpen, wat betreft de traagheid voer hiervoor eens Speccy uit.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
30
Beste Maxstar,

Toen McAfee verwijderd was, was de computer inderdaad een stuk sneller. Maar ja, ik heb een abonnement afgesloten dus liever blijf ik deze virusscanner nog even gebruiken. Behalve als jij adviseert om het anders te gaan doen.

Zijn er nog andere opties?
Mij zoon heeft ook McAfee op een desktop met I3-processor en 4GB werkgeheugen en zijn computer is een stuk sneller.

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Met vriendelijke groet
Kees..
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”