Plaats reactie
32
Je RAM vanuit Windows laten testen is helaas niet betrouwbaar, dit kan makkelijk op de volgende manier.
Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

De volgende vermeldingen kun je via Ccleaner uitschakelen.

WarReg_PopUp.exe dient voor een popup voor de registratiesoftware van Acer.
wmdcBase.exe is van Windows mobile welke je aanhaalt in je eerste bericht en niet meer gebruikt.

Ja HKLM:Run WarReg_PopUp Acer Inc. C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
Ja HKLM:Run Windows Mobile-based device management Microsoft Corporation %WINDIR%\WindowsMobile\wmdcBase.exe

Selecteer één van deze vermeldingen en klik rechts op Uitschakelen

Verder zou je de volgende nog kunnen uitschakelen als je weinig of geen gebruik maakt van Windows mediaplayer of geen media deelt via het netwerk.
Ja HKCU:Run ehTray.exe Microsoft Corporation C:\Windows\ehome\ehTray.exe
Ja HKCU:Run WMPNSCFG Microsoft Corporation C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe


Indien gewenst kan je deze autostarters later terug inschakelen mocht je dit wensen.
Groetjes Dasle
33
Dasle schreef:Je RAM vanuit Windows laten testen is helaas niet betrouwbaar, dit kan makkelijk op de volgende manier.
Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

De volgende vermeldingen kun je via Ccleaner uitschakelen.

WarReg_PopUp.exe dient voor een popup voor de registratiesoftware van Acer.
wmdcBase.exe is van Windows mobile welke je aanhaalt in je eerste bericht en niet meer gebruikt.

Ja HKLM:Run WarReg_PopUp Acer Inc. C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
Ja HKLM:Run Windows Mobile-based device management Microsoft Corporation %WINDIR%\WindowsMobile\wmdcBase.exe

Selecteer één van deze vermeldingen en klik rechts op Uitschakelen

Verder zou je de volgende nog kunnen uitschakelen als je weinig of geen gebruik maakt van Windows mediaplayer of geen media deelt via het netwerk.
Ja HKCU:Run ehTray.exe Microsoft Corporation C:\Windows\ehome\ehTray.exe
Ja HKCU:Run WMPNSCFG Microsoft Corporation C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe


Indien gewenst kan je deze autostarters later terug inschakelen mocht je dit wensen.
Ok, ga ik doen en wat te doen met die SpotifyWebHelper.exe verwijzing?
34
erwin33 schreef: Ok, ga ik doen en wat te doen met die SpotifyWebHelper.exe verwijzing?
Deze staat al als niet automatisch opstartend want deze staat op Nee ;)
Groetjes Dasle
35
Dasle schreef:
erwin33 schreef: Ok, ga ik doen en wat te doen met die SpotifyWebHelper.exe verwijzing?
Deze staat al als niet automatisch opstartend want deze staat op Nee ;)
Dat klopt, en ook niet in MSCONFIG. Maar dat programma heb ik al verwijderd en nog geeft hij die melding. Ik ben dus bang dat ook dit toch een conflict kan geven?
36
Als je het programma niet meer gebruikt en al verwijderd hebt kan je in Ccleaner rechts op Waarde verwijderen klikken.
Doe dit enkel voor dit programma en herstart je systeem, kijk dan nog eens of die vermelding er is.
Groetjes Dasle
37
Memtest gedraaid. 376 errors gevonden in de eerste 1e pass en in test 6 zoals op de foto te zien is. Kon geen logje vinden helaas. En nu?

Afbeelding
38
Hoeveel bankjes geheugen heb je 1 2 of 3

Dan 1 x per bank draaien kijken welke er fout is die vervangen
Feit ; memory rot. Is dus oorzaak probleem.
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
39
fierefluiter schreef:Hoeveel bankjes geheugen heb je 1 2 of 3

Dan 1 x per bank draaien kijken welke er fout is die vervangen
Feit ; memory rot. Is dus oorzaak probleem.
Ik heb 2 slots (?). Meer info over mijn RAM eerder in de link van Speccy die ik gepost heb. Maar welke van de 2 is corrupt? 1 of 2? Weinig info van Memtest, dus zo kom ik niet echt verder.
40
Wat schrijf ik nou 1 per keer test doen Memtest.
Je haalt er 1 uit start pc op met Memtest.
Zodra die weer rood wordt weet dat ie rot is.
Wel allebei de banken testen .

Kan zijn dat ze allebei rot zijn.
Koop je nieuwe dan na een week test herhalen met de nieuwe bank erin.
Ik heb wel eens gehad dat de bank ( plaats waar memory in gaat .) Defect was, dus daarna weer bankje defect.
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
43
Nu is wel duidelijk dat het geheugen in je pc defect is.
Iedere geheugentest test het hele aanwezige geheugen in een systeem. In Speccy kunnen we niet zien welk een defect heeft.
Nu om te weten te komen of beide geheugen latjes defect zijn haal je zoals fierefluiter al heeft aangegeven 1 geheugen latje uit je pc en doe je Memtest opnieuw.
Heb je dan geen errors meer heb je het defecte latje verwijderd. Heb je wel nog errors wissel je de geheugen latjes zodat je het andere geheugen latje kan testen maar zorg dat er steeds maar één latje in je pc steekt.

Enkel en alleen zo kom je te weten of 1 of beide geheugen latjes defect zijn.
Groetjes Dasle
44
Ik heb beide latjes omgewisseld in het slot maar die begon gelijk al met errors, dat bleef maar door gaan, in de 20000 errors etc. Mijn PC starte Windows niet eens meer op, nu heb ik beide latjes terug gezet zoals ze altijd stonden en nu start Windows weer vanouds op. Conclusie: ik zit dus nu met 2 corrupte geheugen latjes?
45
Heb je ook getest met maar één geheugen latje? Je zegt omgewisseld dus neem ik aan dat je beide in een slot had zitten.

Test eens met enkel één latje per keer.
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”