Plaats reactie
1
Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met Windows 7. Dagelijks crasht hij minstens wel 1 keer. Gebeurt altijd heel spontaan, een of ander programma komt vast te zitten (soms excel, soms Word, soms...). Dan start hij automatisch opnieuw op. Soms krijg ik dan gewoon weer het inlogscherm waar ik mijn paswoord moet ingeven en werkt alles weer normaal (alleen staan alle pictogrammen op het bureaublad dan door elkaar). Ik krijg dan de boodschap: "Windows is onverwachts afgesloten en vervolgens hersteld". Bij de oorzaak staat: BlueScreen.

Maar soms start hij minder vlot op en heeft hij enkele keren nodig of doet hij systeemherstel naar een vorige toestand. Maar dat is dan een 'toestand' van een week geleden en misschien is dat niet goed genoeg(?)

Een week of drie geleden heb ik sinds heel lange tijd een defragmentatie gedaan (met Puran Defrag) en CCleaner grote kuis laten doen. Er is toen heel wat GB opgekuist. Zou het kunnen dat dit de oorzaak is? En zo ja, hoe kan ik het herstellen? Want de 'vroegere toestand' om het systeem te herstellen dateert van na die opkuisacties.

groeten,
Robbie
2
Goedenavond Robbie,

Die kans lijkt me klein maar is niet onmogelijk. Voer alvast het volgende uit:

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Laten we al eens het volgende uitvoeren:


! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand
  • Klik op Start
  • Typ cmd
  • Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst
  • Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator
  • In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow
  • Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer
Screenshot: Afbeelding Indien je bepaalde meldingen krijgt, laat het dan zeker weten.

Voer hierna eventuele Windows Updates uit indien aanwezig en herstart nogmaals. Normaal gezien wordt ook een log aangemaakt, voeg deze toe als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Het scannen is voltooid. Ik krijg enkel de boodschap dat er 'geen schendingen van de integriteit gevonden zijn'. Verder gebeurt er niks.

Moet ik nu zelf heropstarten?
10
Windows is zonet weer 'onverwachts gesloten en hersteld'. Vaak gebeurt dat terwijl m'n laptop dicht is, maar wel nog aanstaat. Als ik hem dan opendoe staat m'n bureaublad overhoop en krijg ik die boodschap. ???
13
Laten we eerst eens het volgende instellen:
  • Open Malwarebytes Anti-Malware en open het tabblad negeerlijst.
  • Klik op de knop "Toevoegen
  • Navigeer nu naar de installatie map van Microsoft Security Essentials en voeg deze toe.
  • Deze map inclusief alle bestanden zijn nu uitgesloten van de real-time bescherming.
Hierna:

Start Microsoft Security Essentials en klik op het tabblad Instellingen.
  • Klik vervolgens in het linker venster op Uitgesloten bestanden en locaties hier kunt u mappen en bestanden uitsluiten van de bescherming van Microsoft Security Essentials.
  • Voeg de map van Malwarebytes toe.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”