Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
reijners
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 apr, 2017 11:57:22
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Ziggo internetbeveiliging

BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

zo 16 apr, 2017 12:03:30

Hallo

Ik krijg regelmatig een blauw scherm op mijn Asus N551JK laptop met Windows 10 met de volgende mededeling:
faulty hardware corrupted page
Ik heb al eerder Bluwscreenview geïnstalleerd maar kom er toch niet uit. Kunnen jullie me helpen?

M.vr.gr.
Carla Reijners
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13835
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

zo 16 apr, 2017 12:16:22

Hallo :welkom:

Hallo,
 
Maak een nieuwe map aan bv c:\temp,
Ga naar de map C:\Windows\Minidump
 
Kopieer de minidumps die erin staan, plaats deze in c:/temp maak hier een zip-bestand van.
 
Uitleg: http://www.hoezelfmaken.nl/index.php/computers/zelf-een-zip-bestand-maken
Upload die naar: http://www.filedropper.com/
En plaats dan de verkregen link in je volgende antwoord.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
reijners
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 apr, 2017 11:57:22
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Ziggo internetbeveiliging

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

zo 16 apr, 2017 12:25:28

 
reijners
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 apr, 2017 11:57:22
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Ziggo internetbeveiliging

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 07:35:02

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13835
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 09:32:16

Hallo,

Het lijkt een geheugen probleem, hoe oud is de pc en hoeveel geheugenbankjes zitten er in deze pc?
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
reijners
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 apr, 2017 11:57:22
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Ziggo internetbeveiliging

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 11:42:27

De pc is van december 2014, het is een Asus N551-JK. Er zitten 2 geheugenbankjes van 4 GB in, ik heb ze er al een tijdje uit gehaald en een ander 4GB bankje uit een oudere laptop gehaald. Het probleem bleef zich voordoen. Omdat ik gelezen heb dat het ook een hardwareprobleem kan zijn heb ik nu het bluetooth stickje eruit gehaald. Ik heb dit enkele maanden aangeschaft omdat de pc geen bluetooth meer had na het vervangen van de harde schijf door een SSD schijf. Zou dit bluetooth stickje het probleem kunnen veroorzaken of toch de het geheugen?
M.vr.gr.
Carla Reijners
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13835
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 12:36:43

reijners schreef:
De pc is van december 2014, het is een Asus N551-JK. Er zitten 2 geheugenbankjes van 4 GB in, ik heb ze er al een tijdje uit gehaald en een ander 4GB bankje uit een oudere laptop gehaald. Het probleem bleef zich voordoen. Omdat ik gelezen heb dat het ook een hardwareprobleem kan zijn heb ik nu het bluetooth stickje eruit gehaald. Ik heb dit enkele maanden aangeschaft omdat de pc geen bluetooth meer had na het vervangen van de harde schijf door een SSD schijf. Zou dit bluetooth stickje het probleem kunnen veroorzaken of toch de het geheugen?

Het zou kunnen dat moet je even uit testen door het stickje eruit te halen en het even zonder bluetooth te testen.
Maar ik zit eerder aan je geheugenbankjes te denken, haal er eerst één uit en test dan je pc, krijg je weer een BSOD wissel je ze even om en test je het andere bankje. (maar is dat andere bankje van de oude laptop wel goed voor deze)

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
reijners
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 apr, 2017 11:57:22
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Ziggo internetbeveiliging

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 13:03:16

De pc werkte wel goed met het oude kaartje. Maar ik zal eerst proberen zonder bluetooth stickje. Als ik weer een BSOD krijg zal ik de geheugenbankjes een voor een testen. Mocht dit het probleem nog niet oplossen meld ik me nog een keer.
Bedankt,
Gr. Carla
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 13835
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: BSOD - Blue-Screen, wat te doen?

ma 17 apr, 2017 13:10:31

reijners schreef:
De pc werkte wel goed met het oude kaartje. Maar ik zal eerst proberen zonder bluetooth stickje. Als ik weer een BSOD krijg zal ik de geheugenbankjes een voor een testen. Mocht dit het probleem nog niet oplossen meld ik me nog een keer.
Bedankt,
Gr. Carla

Dat is goed ik wacht het af :good:
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten