Plaats reactie
1
Hallo,

Na een tijd geleden op deze website goed geholpen te zijn met het buma stemma virus hoop ik dat jullie mij weer uit de brand kunnen helpen.

In de oude situatie is er 1 laserprinter die via alle computers via het netwerk kan sturen.
Uiteindelijk is er een nieuwe printer aangeschaft (maar willen de oude in het netwerk behouden).
Deze heb ik geïnstalleerd via de handleiding en ook deze is nu via het netwerk aan te sturen.

In eerste instantie had ik maar 1 netwerkkabel dus kon de printer printen wanneer deze netwerkkabel aangesloten was op het netwerk en de printer.
Een nadeel is dat ze allebei dezelfde ip, gateway en subnet instellingen hebben meegekregen van mij omdat ik dacht dat dit moest.

Uiteindelijk kwam ik erachter bij de aanschaf van een tweede netwerkkabel dat door bij computers zelfde instellingen hebben ik de printers alleen om de beurt kan gebruiken.

Ligt het aan mij dat ik de instellingen fout heb gedaan of ligt het aan ons netwerk dat ik het niet op een andere manier kan toekennen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en het mogelijk is om beide printers te gebruiken zonder kabel te hoeven omschakelen.

Gr. Job

Ps. Merkwaardig is ook dat wanneer ik op computer de niet aangesloten printer selecteer uit de wel aangesloten printer een foutmelding word geprint (bij de ene is die 1 pagina en de ander stuk of 30, waarschijnlijk te maken met het ip adres?)
2
Als je het laatste cijfer van 1 van de printers veranderd, zullen ze alle 2 gewoon werken.

Dus als het IP 192.168.0.25 is, verander je bij 1 printer hem naar 192.168.0.26. De rest van de instellingen moet gelijk blijven.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
Ik had dit al geprobeerd maar als ik op de printer het ip adres eentje omhoog deed en ook in de printer eigenschappen werkte het niet moet ik hiervoor de drivers opnieuw installeren?
4
Als je het in de printer en printdriver veranderd, moet het werken.

Ik zou wel voor de zekerheid de printers even uit en aan zetten, zodat het nieuwe IP door je router geaccepteerd.

Kan je vertellen wat voor merk en type de printers zijn?
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
5
printer is een kyocera 4020 en phaser 6360.

Ik ga morgen weer even testen of het werkt als ik printer uitzet.

wat ik mij door deze opmerking herinner is dat om instellingen te bevestigen moest ik inderdaad printer aan en uit zetten.

Bedankt voor deze tip en morgenochtend ga ik dit proberen.

Gr. Job
6
Bedankt voor de hulp case closed.

Het lag allemaal aan me printer aan uit stellen op ip adres daar aan te configureren.

Gr. Job :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”