Internet problemen oplossen
Geplaatst: 02 mei 2012 18:32
Wanneer u problemen ondervind met uw netwerkverbinding of geen verbinding kunt maken met andere computers of bestanden en printers in een thuisnetwerk dan kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren. Aan de hand van de gegevens van de MiniToolbox wordt er essentiƫle informatie van de netwerkinstellingen in kaart gebracht die erg belangrijk zijn bij internet problemen oplossen. Deze informatie bestaat onder andere uit de aanwezige netwerkkaarten, lokale IP, DHCP gegevens en geregistreerde foutmeldingen in de logboeken van Windows.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
Wilt u meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voert u het bovenstaande reeds opnieuw uit.
- Geef als eerste een omschrijving van het probleem.
- Vermeld in uw probleemomschrijving op het forum altijd welk type modem en router u gebruikt.
- Geef tevens even aan of het om een bekabelde of draadloze internetverbinding gaat.
- Voer hierna het programma MiniToolBox uit en voeg de resultaten hiervan als bijlage toe aan uw bericht.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
- Report IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- List content of hosts
- List IP Configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed programs
- List Devices
- Klik vervolgens op de knop Go.
- Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
- Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Wilt u meerdere log bestanden als bijlage toevoegen dan voert u het bovenstaande reeds opnieuw uit.