Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik heb een Linksys modem/router met daarop bekabeld een Lacie HDD, een HDX1000 met via USB nog een HDD daaraan gekoppeld. Tevens ook een PS3 en netwerkprinter aangesloten en alles werkt prima. Nu heb ik een Logitech Squeezebox ( met HDD) draadloos aangesloten en ook deze werkt, maar nu het volgende, ik zie de Squeezebox niet in mijn netwerk, terwijl de andere apparatuur wel te zien zijn. Start ik de HDX dan zie ik op de TV ook alle apparatuur, incl mijn Laptop.

Wat ik geprobeerd heb: Avast uit, firewall uit, toch maar eens gepingd en antwoord gekregen. Alle aangesloten apparatuur van dezelfde naam voorzien in dit geval WORKGROUP.

Het werkt allemaal wel, maar moet alleen elke keer de SQbox HDD loskoppelen en aan de Laptop bevestigen om m'n muziek over te zetten en daarna moet alles weer geindexeerd worden en dat............
Moet iets zijn wat ik over het hoofd zie, maar ik weet het even niet.
Alleen kalmte kan je redden
3
Hallo Maxstar,

Heb alle beveiligingen geprobeerd, ook zonder. Gelijk ook maar even de firewall uitgezet. Geen resultaat. Sprak een vriend van mij met precies hetzelfde probleem, bekabeld SQbox te zien, draadloos noppes. terwijl de draadloze Pc gewoon tezien is.

Iedergeval bedankt voor het meedenken en we hobbyen gewoon door.
Alleen kalmte kan je redden
4
Probeer het volgende eens, dit is wat info wat ik op diverse websites kon vinden, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

De Squeezebox voorbereiden:
Voordat u verbinding met een WiFi-netwerk kunt maken, dient u op de Squeezebox Touch de WiFi-verbinding in te schakelen

Verbinding maken met het WiFi-netwerk

Zodra de draadloze netwerkadapter is geinstalleerd, is de Squeezebox Touch klaar om verbinding te maken met een toegangspunt, een draadloze router of een ad-hoc-netwerk. Neem de volgende stappen om de netwerkverbinding in te stellen:

1.Klik op Start en typ in het zoekveld Netwerk en delen en selecteer vervolgens het Netwerkcentrum uit het menu wanneer de optie verschijnt

2.Selecteer in het venster aan de linkerkant Verbinding met een netwerk maken in het netwerkcentrum. Wanneer het venster Verbinding met een netwerk maken verschijnt, selecteert u Draadloos in het keuzemenu. Wanneer de draadloze verbindingen in de lijst gemarkeerd zijn als netwerkkabel losgekoppeld of uitgeschakeld, is de draadloze adapter niet aangesloten of niet ingeschakeld. Controleer of de WiFi-router correct is ingesteld en dat uw adapter is ingeschakeld om verder te kunnen gaan met de draadloze verbinding

3.In het venster Verbinding met een draadloos netwerk maken verschijnt elk netwerk dat beschikbaar is binnen het bereik. Klik met de rechtermuisknop op het netwerk waarmee u verbinding wilt maken en klik vervolgens op Verbinden. Als er geen draadloze netwerken worden vermeld, bent u buiten het bereik van de draadloze router of het toegangspunt

4.De wizard Verbinding met een netwerk maken vraagt om de Netwerknaam (SSID) en instellingen van wireless encryption (WEP). Typ deze in de gevraagde velden. Draadloze netwerken beschikken over verschillende beveiligingsniveaus. Als uw draadloze netwerk geen encryptie vereist, worden de instellingen op dit tabblad automatisch voor u ingesteld. Klik op OK en sluit Configuratiescherm. De Squeezebox Touch is nu met het draadloze netwerk verbonden. In geval uw draadloze netwerk gebruik maakt van standaardencryptiecommunicatie, selecteert u WEP-geactiveerd in het keuzemenu Encryptietype

5.Voltooi de configuratie van de draadloze encryptie door de netwerksleutel in te voeren in Netwerkbeveiligingssleutel: Neem contact op met uw netwerkbeheerder of raadpleeg de software van de draadloze router voor de noodzakelijke netwerksleutel. Klik op OK om terug te keren naar het venster Verbinding met een netwerk maken

6.Als de instellingen correct zijn geconfigureerd, wordt de netwerknaam vermeld in de lijst met voorkeursnetwerken. Klik op OK en sluit uw configuratiescherm. De Squeezebox Touch is nu met het draadloze netwerk verbonden

7.Start nu de Squeezebox Touch opnieuw op om de wijzigingen door te voeren


Checklist bij netwerkproblemen

1. Voorkom dat er twee draadloze verbindingen zijn in de signaalweg van uw PC waar Squeezecenter op draait, naar uw Squeezebox. Niet dat het zo niet kan werken, maar het verdient de absolute aanbeveling om deze PC rectstreeks met een kabel te verbinden met uw router.

2. Schakel (tijdelijk, om de fout op te sporen) de firewall uit die op uw PC waar ook SqueezeCenter op draait.
Heeft u toevallig ook nog een laptop in uw draadloze netwerk, kijk dan of SqueezeCenter benaderbaar is: http://" onclick="window.open(this.href);return false;<IP-adres van uw computer>:9000/

3. Zeker wanneer er veel omliggende woningen zijn met een draadloos netwerk: Zorg er voor dat u zeker weet dat u de juiste router kiest. Uw squeezebox zal tijdens de setup vragen met welke er verbinding gemaakt moet worden. Zit die van u er niet bij, controleer dan of "SSID broadcast" van uw router op "Aan" staat. Als het geheel werkt, dan mag deze weer worden uitgezet.

4. Zet tijdelijk (!)de authenticatie en encription uit of kies een eenvoudige (WEP64). Niet vergeten om later weer terug te zetten en de beveiligingsinstellingen ook aan de Squeezebox bekend te maken.

5. Kijk of niet per ongeluk in uw router de optie "MAC address filter" op aan staat. Dit kan wel weer worden aangezet als de Squeezebox netjes bekend is bij de router en alles goed werkt.

6. Controleer of in uw router de optie "DHCP server" op AAN staat. Dit zorgt ervoor dat alle nieuwe apparaten die in het netwerk worden opgenomen automatisch een IP-nummer krijgen toegewezen.

7. Wilt u het setup menu zoals u dat kreeg toen u voor het eerst, na het uit de doos pakken , de Squeezebox inschakelde: houd dan de Power knop van de afstandsbediening tien seconden ingedrukt.

8. Met het commando "Ping" kunt u checken of uw Squeezebox goed is opgenomen in uw netwerk. Voor windows: Startmenu > Uitvoeren > CMD type daarna ping <het adres van uw Squeezebox>. Dit adres moet u ergens kunnen terugvinden in een statusoverzicht van uw router. Het resultaat zal er ongeveer zo uit moeten zien:
5
Hallo Cynthax,

Het 1e gedeelte van je verhaal was bij mij bekend, het 2e gedeelte heb ik toevallig gisteravond geprobeerd, maar helaas.

Iedergeval bedankt voor je werk en het meedenken.
Alleen kalmte kan je redden
6
Heb je wel al een account aangemaakt op Mysqueezebox.com, waarmee je een Squeezebox Server kunt installeren op je computer, en hiermee de Squeezebox kunt synchroniseren met met de computer?
7
Hallo Cynthax,

Ook dat heb ik geprobeerd, kwam op de touch nog wel iets tegen om bestanden te delen, ook aangezet maar nee hoor.Heb ook nog een Squeezebox boom en deze maakt probleemloos contact met de Touch. De Boom ziet gewoon de muziek op de via USB aangesloten HDD op de Touch. Lees nu wel hier en daar dat ik niet de enige ben en dat de WIFI van de Touch niet echt betrouwbaar is. Misschien is het wachten op een Software update.
Iedergeval wederom bedankt en we hobbyen gewoon door.
Alleen kalmte kan je redden
9
Hallo Wessel

Bedankt voor je antwoord,

In verkenner en onder netwerk verbinding maken, meerdere keren geprobeerd, krijg dan wel in inlog scherm SQUEEZEBOX te zien, maar kan dan geen verbinding maken. Met het cmd nbtstat zie ik de Squeezebox ook
Alleen kalmte kan je redden
10
Kan je eens een schermafbeelding maken van het inlogscherm van squeezebox want ik ken het apparaat verder niet.
Omdat je de squeezebox wel kan pingen is er dus wel een verbinding mogelijk alleen is er nog iets met de toegangsrechten lijkt het wel.
11
Hallo,

Het werkt :goed: . Nogmaals de Touch teruggezet naar fabrieks instellingen, daarna de naam zelf ingegeven en tevens het default paswoord veranderd. Daarna in de verkenner het ip adres ingetikt en warempel. Ik zie alleen onder Workgroup nu een ander "Workgroup icoontje " en die heet onbekend en daaraan zit het ip adres van de Touch, maar daar kan ik meeleven. Leuk detail is wel het antwoord van de Logitech helpdesk op de vraag die ik hier op het forum stelde " Dat is helemaal niet mogelijk"

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken :dank:
Alleen kalmte kan je redden
12
Cool dat het nu toch allemaal goed werkt... Afbeelding
Dat je een ander "werkgroep" icoon ziet komt waarschijnlijk doordat er nog een andere werkgroepnaam wordt gebruikt bij de Squeezebox?
trib schreef:Leuk detail is wel het antwoord van de Logitech helpdesk op de vraag die ik hier op het forum stelde " Dat is helemaal niet mogelijk"
Dit is inderdaad wel leuk detail, :rofl:
Heb je nog terug geantwoord dat het wel mogelijk is naar Logitech. :bow: :good:
13
Haha , ja dat heb ik inderdaad, heb alleen nog geen antwoord, ben ook benieuwd of ik dat krijg. Maar zodra ik het heb, zal ik het laten weten.
Alleen kalmte kan je redden
15
Hey Maxstar,


Ja en nee, niet direct een antwoord op mijn opmerking, maar wel een evaluatie mailtje. Je begrijpt dat was niet geheel positief, maar ook daar nog geen antwoord op, jammer.


groeten,

Trib
Alleen kalmte kan je redden
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”