Plaats reactie
1
De laptop van mijn vriendin wil met geen mogelijkheid een verbinding (draadloos) to stand brengen met mijn router.
Het netwerk wordt gezien en bij het opgeven van de gegevens wordt er ook gezegd dat de PC verbonden is, maar geen internet.
Hierna krijg ik de melding dat er beperkte toegang is en waardoor ik geen internet kan gebruiken!

De laptop maakt bij mij vriendin thuis wel in een keer verbinding.
2
Maak de router gebruik van een zogeheten 'Mac-Filter' ? Mocht dit het geval zijn voel dan het mac-adres van de laptop in op de router. Het probleem is dan verholpen.

Let me know. :good:
MVG,

Kevin
3
Hoe kan ik dat terug kijken of de router gebruik maakt van een mac filter.?
En ik maak niet eens gebruik van vaste mac en IP adressen, alles gaat via DHCP.
4
Heb je al geprobeerd om even de stroom van de router af te halen?
En dan na twintig seconden ofzo weer aansluiten.
Wordt -ie even gereset.
Zeg maar Duncan.
5
HIER staat hoe je een mac-filter in kan stellen en dus ook kan aanpassen. Mocht deze ingeschakeld zijn voeg dan even het mac-nummer van jou laptop in op de router. Dan wordt deze laptop namelijk in het netwerk toegelaten en kan je vrolijk internetten! :good:

Mocht hij uit staan dan is het wat anders. Maar vaak hebben mensen niet door dat hij aanstaat en zitten ze zo uren te klooien.
MVG,

Kevin
6
Gisterenavond de laptop even opgehaald zodat ik vandaag alle tips kon gaan proberen, ik heb de router gereset gecontroleerd op macadressen maar nog steeds geen verbinding.
Ik ben verder kaan zoeken in de computer zelf en kwam allerlei ingestelde ip adressen en subnet adressen tegen, ook stonden er twee DNS adressen ingesteld.
Ik heb dit allemaal opgeschreven en toen alles verwijderd, en maakt de laptop draadloos verbinding en werkt het internet top.
Maar nu heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier nu wel werkt maar bij haar thuis niet meer of maakt dat niets uit?
7
Dat is een kwestie van uitproberen. Mocht het niet lukken dan voer je gewoon dat (draadloze)netwerk weer in met het wachtwoord dat zij heeft om op internet bij haar thuis te kunnen. ;)

Zou niet zo'n probleem moeten zijn denk ik.
MVG,

Kevin
10
Goed nieuws... :lol:

Ik heb via ralink software geinstalleerd en hier heb ik de twee netwerken in vastgezet, nu komt dit scherm bij het opstarten van de pc naar voren zodat je kan kiezen met welk draadloze netwerk / internet verbinding moet maken.

Bij mij werkt dit goed, vanavond ga ik testen of dit bij mijn vriendin thuis ook werkt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”