Plaats reactie
1
Hallo Allemaal.

Sinds gisteren hebben wij een nieuwe laptop erbij, maar deze wil maar geen draadloze netwerkverbinding tot stand brengen.
De andere laptop heeft totaal geen problemen en maakt altijd verbinding.

De router is c.a. een jaar geleden door mijn zwager helemaal beveiligd en de gegevens heb ik op papier zodat ik bij storingen de netwerk-sleutel weer makkelijk kan opgeven.

Ik heb alle instellingen exact hetzelfde overgenomen maar helaas is er geen verbinding met internet te krijgen.
Mijn zwager heeft vanmiddag ernaar gekeken en snapt het ook niet want volgens hem staat alles goed ingesteld.?

Voor nood ligt er nu een kabel (midden) door het huis om toch met de laptop op het internet te kunnen.

Mijn zwager adviseerde mij hier advies te vragen, dus ik hoop dat iemand een idee en oplossing weet.
2
Hoi Mellow,

Daar je het hebt over een nieuwe laptop ga ik er vanuit dat daar Windows 7 opstaat.

Afbeelding Als je links klikt op het draadloos netwerk icoon in je systeembalk krijg je volgend scherm te zien, word jou netwerkverbinding hierin weergegeven.
Als dat zo is klik dan links op je netwerkverbinding en kies voor verbinden, als er om je netwerksleutel word gevraagd geef deze dan in.
Mellow schreef:Ik heb alle instellingen exact hetzelfde overgenomen
Verklaar eens wat en welke instellingen je over hebt genomen?
Groetjes Dasle
3
Dit komt wel eens vaker voor. Vaak is het zomaar opeens opgelost. Althans dat was hier het geval. Staat het gekozen draadloze netwerk ook in de voorkeurslijst? Haal hem er dan uit (verwijder de voorkeusverbinding). Laat even geen sporen achter en probeer het op nieuw. Voordat je de gegevens invoer controleer je het even 2 maal om fouten te voorkomen. Snel werken gaat ook vaak gepaard met fouten.

Tevens, heb je niet onlangs in je router ingesteld dat hij een wachtwoord gebruikt in plaats van de netwerksleutel? Het wachtwoord is dan een vervanging van de netwerksleutel om op het draadloze netwerk te komen. Voorheen had ik ook altijd een netwerksleutel, maar die was ik zo vaak kwijt dat ik voor een wachtwoord heb gekozen die ik niet snel zal vergeten. Dit kan je verder instellingen op je router. Tik hiervoor in je adresbalk: http://192.168.1.1/" onclick="window.open(this.href);return false; (laatste 1 kan een getal van 0 tot en met 256(?) zijn. Maar is vaak 0,1,2,3 of 4.)
MVG,

Kevin
4
Alles geprobeerd maar nog steeds geen (WiFi) verbinding te krijgen.

De WiFi verbinding wordt wel weergegeven maar ik krijg maar geen verbinding met het internet, de WiFi kaart staat trouwens goed geïnstalleerd.
5
Wordt je wel toegelaten in het netwerk? Of is dit ook niet het geval? Wat voor foutmelding krijg je? Staat er in je router ook niet een mac-filter aan, dan zou je namelijk eerst je mac-adres van jouw computer in de router moeten invoeren als 'veilig', anders kan je namelijk geen internetverbinding tot stand brengen. Controleer dit even.

Ga naar http://192.168.1.1/" onclick="window.open(this.href);return false; --> wireless --> Wireless MAC filter --> kijk of hij op enabled staat --> Zo ja, EDIT MAC filter met jou mac-filter van je laptop.
MVG,

Kevin
7
Hallo allemaal

Gisterenavond tot in de late uurtjes met mijn zwager bezig geweest om het draadloze netwerk aan de praat te krijgen, en uiteindelijk is het gelukt.
Mijn zwager had inderdaad de MAC filter in de router ingesteld, deze staat nu uitgeschakeld en het draadloze internet werkt nu perfect.

Hartelijk bedankt voor al jullie hulp.
8
Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt om het probleem op te lossen, ik hoop dat het probleem zich niet meer voor zal doen. Had toch al mijn vermoeden dat het iets met het mac-filter te maken had. Maar gelukkig het gelukt en daar gaat het allemaal om!
MVG,

Kevin
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”