Plaats reactie
1
Ik heb een toshiba laptop, type satelite M100. Deze heeft tot voor kort goed gewerkt met het draadloze netwerk. Sinds kort heb ik ee nieuw modem, omdat ik van provider ben gewisseld. De andere computers (1 desktop en twee laptops) werken prima. De beveiliging van het netwerk is WPA-TKIP. In het verleden was dit WPA 64bit. De toshiba geeft wel aan dat er verbinding is met het netwerk, maar de toegang tot internet is alleen in de eerste 20 seconden mogelijk nadat de verbinding is opgestart. Als ik het wireless modem uit en aanzet, is er weer voor enige seconden verbinding. Waar zou ik kunnen zoeken om het probleem op te lossen?
2
Welkom op het forum Motor_leo.

Krijgt de laptop een IP-adres van de router (DHCP) toegewezen of heeft deze een vast ip adres.

Ga eens naar start>uitvoeren en geef daar het commando CMD op.
Geef hier achter de prompt C:\ het commando ipconfig /all op.
Krijg je hier dezelfde informatie te zien als bijvoorbeeld op de andere laptop?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef:Kijk ook eens na of er geen MAC-adres filter actief is.
Dit kan je doen door in je adresbalk van bijvoorbeeld IE, Firefox, Chroom etc. als website http://192.168.1.1/" onclick="window.open(this.href);return false; te tikken (de laatste 1 kan een getal zijn tussen de 0 en 256(?) geloof ik) meer meestal is het 0,1,2,3, of 4. (ligt eraan op welke pc je zit).

Vervolgens ga je in je router naar het tabblad 'Wireless' en vervolgens naar het subtabblad 'Wireless MAC filter'. Als dit MAC Filter actief is (enabled) dan zul je dus je MAC-filter moeten toevoegen aan de lijst met goedgekeurde mac-filters, anders wordt je laptop namelijk niet geaccepteerd door de router. Dit id-nummer (mac-nummer) kan je vinden door CMD en vervolgens ipconfig/all .
MVG,

Kevin
6
Ik heb de oplossing gevonden!!!!!

Het probleem was dat het access point op "scan" stond ingesteld, terwijl de bewuste laptop een vast kanaal blijkt te gebruiken. :eek: Bij het wisselen van kanaal door het access point ging dus de verbinding verloren, terwijl Windows bleef melden dat er wel verbinding was met het netwerk. Internet was niet toegankelijk, omdat er geen echte verbinding was. Als de verbinding opnieuw werd geïnitialiseerd door de zender van de laptop uit en aan te zetten, pikte hij weer het goede kanaal, en was er weer even verbinding, tot de volgende kanaal wisseling.

Ik heb het access point op een vast kanaal ingesteld, en nu werkt alles naar behoren.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken. :goed: :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”