Plaats reactie
16
@pearl De geavanceerde energie-instelling staat op "gebalanceerd". Dat is goed, toch?
Bij instelling voor draadloos netwerk kiezen voor maximale prestaties, dat is een instelling bij de geavanceerde instellingen achter die balans instelling, eerst schema instellingen en dan die geavanceerde.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
17
Ik stuur je een hartje omdat ik dit vervelend vind. <3
Geen probleem hoor en no harm done, ik wist niet hoe het bedoeld was maar heb het ook niet kwaad opgevat, heb alleen uitgelegd hoe en waarom ik tot die conclusie kwam.
En de gelegenheid daarbij genomen om ook weer mijn conclusie in te trekken en te corrigeren in m'n antwoord. Toch dank voor het hartje. :good:

Het screenshot van Energiebeheer heb je vermoedelijk willen plaatsen, maar is niet gelukt of misschien in het enthousiasme vergeten. :)

De laatste log heb ik nog even gekeken, maar buiten wat vreemde systeem fouten die mij zo niets zeggen, zie ik niets fouts. Misschien anders met de collega's hier voor de zekerheid nog een malware scan doen?

Energiebeheer zelf kan op gebalanceerd staan, maar als je op "schema instellingen wijzigen" klikt en dan "Geavanceerde energie-instellinegn wijzigen".
Dan zie je een lijstje en daar in staat ook "Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk", dan de "Modus voor energiebesparing" open klikken.
De instelling moet daar dan staan op "Maximale prestaties".

Dus dat zou je evt. nog kunnen controleren.

Het is al mooi om te lezen dat hij het nu al een dag vol houdt, dus hopelijk komt het niet meer zo snel voor. Eventueel kun je dan dit nog eens proberen als hij uit valt.
Alle commando's gewoon na elkaar doen, ongeacht het resultaat, dus ook pas op het einde herstarten.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Fijne zondag nog!
Greetings, Black Tiger.
18
@pearl Dank voor je suggestie maar ik kwam er niet uit. Met verdere uitleg van BT wel. Zie screenshot.

@Black Tiger Fijn dat we nog steeds vriendjes zijn. :) Communicatie op schrift gaat ZO vaak verkeerd door het ontbreken van toon/lichaamstaal etc. Ik weet niet wie daarover gaat bij jullie, maar het zou leuk zijn als er ook een hartje-smiley kwam. Veel jongens zeker bij jullie? :TooFunny:

Ja, haha, ik zie dat ik het screenshot vergeten ben te uploaden. Hier dan alsnog.
wat vreemde systeem fouten
Dat klinkt niet goed. Malware lijkt me heel sterk. Bij zo'n verse installatie. En mijn pc's heb ik inmiddels omgebouwd tot vestingen. :geek: En ik heb net een system image backup voor de maand gemaakt waarbij ik o.a. allerlei scans draai. Maar vreemde systeemfouten... Ik heb nog steeds niet de gelegenheid gehad om de laptop verder te installeren, dus een optie is om een nieuwe installatie te doen. Wie raad je aan om naar die fouten te kijken?

Goed dat je me uitlegt waar ik moest zijn want zelf kwam ik niet verder. Zie screenshot. Netstroom staat op maximaal, batterij op gemiddeld. Eigenlijk heb ik de laptop bijna altijd aangesloten op het net, dus de meeste keren is hij eruit gevallen bij netstroom. Moet ik de accu dan ook op maximaal zetten?

De wifi is nog steeds verbonden sinds vanochtend. Sinds dat uitvinken is dat al veel langer dan daarvoor. Hij lijkt het dus te houden, maar ik vind het heel gek dat ie de dag erna toch eruit viel. Ik kan me wel voorstellen dat wifi soms eruit valt maar dat ik weer niet opnieuw kon verbinden zonder een reboot is niet goed, toch? Lees net je reset-suggesties. Dat voelt goed aan. Misschien zit daar nog een bug. Ga ik nu doen!

:busy:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
19
Hartjes smilies gaat Maxstar over. :)
Natuurlijk zijn we nog vriendjes, ik kom ook vaak genoeg botter over dan bedoeld is, inderdaad komen op schrift soms zaken heel anders over dan bedoeld, de lichaamstaal is er dan helaas niet nee.

Screenshots zijn er nu wel bij. Die van apparatenbeheer is goed. Die van energiebeheer staat wel nog op middelmatig energiebeheer op accu. Dus als hij last gaat geven kun je die ook nog eens op maximale prestaties bij accu zetten, vermits je de accu gebruikt.
Dat klinkt niet goed. Malware lijkt me heel sterk. Bij zo'n verse installatie.
Niet al te wakker van liggen hoor. Klinkt misschien niet goed, maar dat betekent niet dat het ook niet goed is hoor. Windows gooit er wel vaker wat systeemfouten in en dat hoeft niets te betekenen. Bepaalde systeemfouten zijn standaard en mogen genegeerd worden. Alleen zo diepgaand is mijn kennis op dat gebied ook weer niet bij sommige dingen.
Maar bij een verse installatie lijkt me dat ook sterk dat er malware op zit.
Ik ben er nog eens opnieuw naar gaan kijken in beide logs. Ze lijken veroorzaakt te zijn doordat het systeem niet netjes is afgesloten in beide gevallen.

De andere fouten die ik zie zijn DCOM fouten en dat zijn normaliter fouten die genegeerd kunnen worden. Dus ik denk niet dat er zorgen hoeven zijn.

Die reset suggestie kan nooit kwaad trouwens.
Wifi er uit zonder mogelijkheid om zonder reboot te verbinden is niet geweldig nee.

Fijne zondag nog!
Greetings, Black Tiger.
20
Plus nog even een nieuw log na de resets. Misschien helpt dat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
21
Ik zie wat applicatie errors al de hele tijd, niet zo heel interessant vermoedelijk, maar deze weet ik niet.

Code: Selecteer alles

CodeIntegrity Errors:
===================================
  Date: 2020-06-07 16:54:43.490
  Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume4\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMWsc.exe because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.

  Date: 2020-06-07 16:54:43.458
  Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume4\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMWsc.exe because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.
Misschien betekent het niets, maar hier ontbreekt het mij ook aan deze specifieke diepgaandere kennis zeg ik er eerlijk bij.

System errors gaf alleen nog een DCOM error, die kun je negeren.

Er zijn altijd wat applicatie fouten, doen wij normaal niets mee, alleen deze viel me wel op omdat daar het woord "MsUpdate" in voor komt.

Code: Selecteer alles

rror: (05/31/2020 06:54:20 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: SystemSettings.exe, versie: 10.0.18362.628, tijdstempel: 0x066bf1a5
Naam van module met fout: MusUpdateHandlers.dll, versie: 10.0.18362.836, tijdstempel: 0x2feda7cd
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000062342
Id van proces met fout: 0x1ac4
Starttijd van toepassing met fout: 0xSystemSettings.exe0
Pad naar toepassing met fout: SystemSettings.exe1
Pad naar module met fout: SystemSettings.exe2
Rapport-id: SystemSettings.exe3
Volledige pakketnaam met fout: SystemSettings.exe4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: SystemSettings.exe5
Misschien dat [mention]abbs[/mention] of [mention]PeterJ[/mention] of [mention]iEscape[/mention] of zo hier even een blik op kunnen werpen? Ik weet niet wie hier meer over weet?
Greetings, Black Tiger.
22
Toen ik net begon met alles te installeren, kreeg ik een paar keer deze error. Zie screenshot. Omdat toen ook de wifi er steeds uitviel, dacht ik dat het met elkaar te maken had. Maar later kwam hij niet meer. Misschien relevant?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
@pearl Dank voor het meedenken. Ik heb ernaar gekeken. Voordat ik veel tijd en energie hierin ga steken, wacht ik even andere reacties op het log af. Want als ik dat zo bekijk, gaat me dat zoveel kosten dat ik net zo goed een nieuwe installatie kan doen. Of misschien moeten we dan heel specifiek naar de hardware kijken.

Hier in elk geval nog een rapport over de gezondheid van de interne HD van de laptop. Die is gelukkig prima.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
25
V.w.b. die eerste code integrity kan het zijn dat een herinstallatie van Malware bytes dat al op lost. Als MBAM goed werkt is dit ook minder belangrijk.
Laat voor de zekerheid ADWCleaner nog even scannen. Vermoedelijk zal ie niets vinden maar meten is weten zeggen ze altijd.

Als Microsoft Update goed werkt hoef je je vermoedelijk ook weinig zorgen te maken.
Het is al fijn om te zien dat de harddisk in prima staat is, dat is wel belangrijk om te weten.

Voor de zekerheid een memtest zou ik wel even doen. Als die ook slaagt en er zijn geen problemen zijn ben je wat mij betreft good to go.
Greetings, Black Tiger.
26
Update:

Gisteren was de wifi perfect, zelfs nadat de accu per ongeluk leeg was: na een beetje opladen liet ik de laptop zichzelf "terughalen" en de verbinding was nog intact. Vanochtend startte de wifi niet automatisch maar liet zich wel verbinden. Maar hij viel er na korte tijd uit en ik kon hem niet meer verbinden. Zie log a. Na herstart weer wel automatisch verbonden.

AdwareCleaner gedraaid, schoon. Malwarebytes geherinstalleerd, daarna weer een log gemaakt, zie log b. M'bytes heeft een probleem nu, wil 1 module van de real-time protection niet starten. Pfff. Laat maar effe.

Microsoft update: lijkt goed, zie screenshot, weet niet hoe ik dat anders moet testen.

Heb memtest gedaan met Windows Memory Diagnostics Tool. Het log was vreemd, gaf alleen aan dat het gescheduled was. Zie screenshot en tekstbestand. Nog een keer gedaan, weer geen log maar ik heb opgelet tijdens het proces en er waren geen problemen. Nu ben ik bezig met MemTest86 maar dat lukt niet. Ik heb de image op een USB-stick gezet maar hij wil niet booten daarvandaan. Hij zegt dat er geen USB-device is. Twee keer geprobeerd op 2 verschillende USB-poorten. Nu ga ik een andere USB-stick proberen. Die eerste was al oud. Had hem wel van tevoren geformatteerd maar misschien toch te oud. Ik laat hem booten vanuit Windows met shift-herstart. Die andere manier vind ik heftig.

Net opnieuw geprobeerd met recent gekochte USB-stick en nu vond hij die 2x en vroeg welke ik wilde gebruiken maar het scherm was bevroren. Ctr-alt-delete. Zal het nog 1x proberen maar ik moet zo weg.

Heb wel een kudootje of tien verdiend nu. :'(
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
27
Jammer om te horen dat het weer mis gaat.

Het eerste screenshot is van de logboeken. Daar zie ik een uitroepteken staan bij "DNS client events" daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Deze kom ik ook in meer logs tegen en bij mijn weten is dit niet lekker.

Code: Selecteer alles

Error: (06/09/2020 01:40:52 AM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-69VT9SF)
Description: C:\Windows\system32\DllHost.exe /Processid:{3EB3C877-1F16-487C-9050-104DBCD66683}2147942767{0358B920-0AC7-461F-98F4-58E32CD89148}
Dat MBAM nu vervelend doet is ook vreemd te noemen.

Ik ga eens kijken om te vragen of een collega met diepgaandere Windows kennis hier eens een blik op kan werpen.
Greetings, Black Tiger.
28
Hallo,

Doe als eerste het volgende:

Download Afbeelding CrystalDiskInfo Portable naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Start CrystalDiskInfoPortable_x.x.x.paf.exe en volg de aanwijzingen.
In het laatste venster plaats je een vinkje zodat het programma automatisch gestart wordt.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je bijv. hier.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Ik heb de image op een USB-stick gezet maar hij wil niet booten daarvandaan.
Dat werkt zo niet, haal deze op of een iso die je met Rufus op een stick zet.
Download - Auto-installer for USB Key (Win 7/8/10)
https://www.memtest.org/#downiso
De memtest van Windows zelf laat wel eens wat steken vallen.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
30
@Black Tiger Weet je dat ik hem speciaal voor jou groter had gemaakt zodat je die waarschuwing en fout kon zien? :D Ik weet niet wat die DNS is maar dat gaat over een Windows-systeembestand zo te zien. Bij je zoektocht, houd je in je achterhoofd dat het voor mij misschien handiger is om opnieuw te installeren? Gebeurt het wel dat er meteen al dingen misgaan bij de installatie?

@peter j Hierbij het screenshot van CrystalDiskInfo. Had je gezien dat ik al eerder hier een screenshot van HDSentinel had geplaatst? Hierbij ook het tekstbestand, daar staat meer in.

@pearl Ik heb de image op de USB-stick gezet zoals hier beschreven wordt bij Option 2:

https://www.howtogeek.com/260813/how-to ... -problems/

Dat moet goed zijn, toch?
Daar staat overigens ook dat MemTest86+ niet goed meer is en MemTest86 wel, die ik heb gebruikt. Ik ben de leek hier, dus zeg het maar of dat klopt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”