Plaats reactie
77
Doe het volgende alleen op de HAKA2 computer:

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Enige verbetering na de herstart ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
78
Na uitvoeren frst met fixen, en gelijktijdige herstart van alle drie de computers,
Haka1 ziet in verkenner netwerk Arris router en netwerkprinter.
Haka2 ziet Arris router en netwerkprinter, met bovenaan in de browserregel een melding over niet meer delen van bestanden, zie screenshot. Afbeelding Haka3 ziet Arris router, netwerkprinter, Haka1, Haka2 en Haka3.
79
Haka2 ziet Arris router en netwerkprinter, met bovenaan in de browserregel een melding over niet meer delen van bestanden, zie screenshot.
En als je dat ingeschakeld ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
80
Gebruik gemaakt van de optie klik hier om dit te wijzigen in de browserbalk van verkenner geen verandering in de weergave op alle drie de computers.
Via configuratiescherm gecheckt of alles gelijk staat, en dat is het geval.
Daarna nog eens gecheckt, maar nog steeds hetzelfde.
81
Dacht even een oplossing te hebben gevonden in wat ik op het nationaal computerforum vond.
En zoals gewoonlijk vindt je dan zelf de oplossing nadat je de vraag hebt gesteld op het forum.
Bij de services:

1. SSDP Discovery inschakelen en op automatisch zetten
2. UPnP Device Host inschakelen en op automatisch zetten

Waarom deze twee services uitgeschakeld stonden, zal wel onduidelijk blijven.
Mocht u ooit tegen hetzelfde probleem lopen: doe er uw voordeel mee.

Helaas gaf dat ook geen verbetering.
Niet direct na de wijziging op de drie computers, en ook niet na opnieuw opstarten van alle drie.

Wat me wel opviel, Haka3 start snel op en pakt dan in verkenner alle gedeelde computers op.
Haka2 en Haka3 volgen daarna met alleen Haka2 zichtbaar in het netwerk.

Wanneer ik dan Haka1 en Haka2 opnieuw opstart verplaatst het probleem zich.
Haka3 ziet dan alle drie de computers.
Haka1 en Haka2 zien alleen Haka2 in verkenner.

Toch een Browsermaster probleem?
Hoe dat uit te vinden en hoe dat op te lossen.
82
Die 2 services stonden op handbediend wat al goed is.

Doe het volgende op alle 3 computers:
- Ga naar Configuratiescherm - Netwerkcentrum - Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
- Post hiervan een screenshot.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
83
Van alle 3 de computers van zowel Particulier als openbaar netwerk screenshots gemaakt.
Waarbij opgemerkt dat in de openbare netwerken het Netwerkdetectie uitschakelen en Bestands en printerdelen uitschakelen ook geen verandering gaf in het traject wat ik met Black Tiger ben doorgelopen.
Haka1 AfbeeldingAfbeelding Haka2 Afbeelding Afbeelding Haka3 Afbeelding Afbeelding
84
Zijn alle 3 computers rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden aan de router ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
85
Nee.
Er loopt een kabel van het AOP naar een TPlink TL-SG108E Gigabit Easy Smart switch switch in onze achterkamer.
Vanaf de switch zijn Haka1 en Haka3 altijd verbonden met een kabel.
Haka2 was in de garage altijd verbonden via wifi, maar staat nu tijdelijk in de achterkamer verbonden via kabel aan de switch.

De switch draait hier nu al een jaartje of vijf mee, nadat een Netgear (type weet ik niet meer) met vier poorten het had begeven.
Situatie werkt uit mijn hoofd zo vanaf tijdperk einde windows95.
Hoofdkabel onder het huis is vorig jaar vervangen door installateur door een CAT6, in verband met te weinig overdracht via een Cat4.

Verder hangt er midden in de woning een Fritz Wlan repeater om een beetje wifi dekking in de rest van het huis te krijgen voor mobiele telefonie en netwerkprinter.
Wifi signaal in de garage werd altijd zonder problemen vanaf de (voorheen Ubee) nu Arris router gehaald.
Signaal in de garage is daar altijd Full Pull.

Tot aan de migratie nu inmiddels drie weken terug draaide dit alles tot volle tevredenheid op windows7.
86
Maak op alle 3 de computers een nieuwe map aan genaamd "C:\testmap".
Rechtsklik hierop, kies Eigenschappen en klik op Delen op het tabblad Delen.
Selecteer Iedereen bij de personen waarmee je deze map deelt

Kan je de testmap zien met de andere computers door de computernaam en mapnaam in te geven in de verkenner ?
Bijvoorbeeld \\Haka1\testmap
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
87
Ik moest op Haka1 delen via geavanceerd delen, het gewone delen onder het tabblad delen was grijs en niet aanklikbaar.
Vanaf Haka1 kan ik testmap zien op Haka2 en 3
Vanaf Haka2 en 3 kan ik testmappen zien op Haka2 en 3, maar niet die op Haka1.

Gek genoeg zie ik vanaf Haka3 wel alle gedeelde mappen op de D partitie van Haka1 alsmede een op Haka1 gedeelde externe schijf.
Op Haka 3 zie ik ook alle gedeelde mappen op Haka2.

Toevoeging, ook zie ik vanaf Haka3 alle op de C schijf aangemaakte testmappen.
Laatst gewijzigd door HarryB op 21 apr 2019 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
88
Ik moest op Haka1 delen via geavanceerd delen, het gewone delen onder het tabblad delen was grijs en niet aanklikbaar.
Ben je op Haka1 ingelogd met een gebruiker met volledige administrator rechten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
89
Hoe kan ik dit controleren?
Ik kan wel programma's uitvoeren als administrator aanklikken en gebruiken.

Toevoeging, uigevonden en ja ingelogd als administrator.
Naam
Lokaal account
Administrator.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”