Plaats reactie
107
Zijn de computers geupgrade naar Windows 10 of is Windows 10 vanuit een schone installatie erop gezet ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
108
Alle drie geupgrade van windows7 naar windows10.
Geen schone installatie.
In theorie moest alles dus blijven werken zoals het was.

Dus niet, en kom er net achter dat MS de terugkeertermijn heeft verkort naar 10 dagen.
109
kom er net achter dat MS de terugkeertermijn heeft verkort naar 10 dagen.
Ik dacht dat dat altijd al zo was.
Wat gebeurt er als je bij Haka1 de netwerkkkaart/driver de-installeert, de computer herstart en daarna deze opnieuw installeert ?
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
110
Info uit 2016 was 31 dagen bij computertotaal.
ComputerTotaal
Ik zal de adapter eens op non actief zetten.
Ga niet direct de-installeren van de driver doen, want voor deze driver zat er windows driver op waar het helemaal niet mee ging.
111
Na het uitschakelen van de netwerkadapter, het afsluiten van windows, het opnieuw starten en inschakelen van de adapter zie ik warempel Haka2 in verkenner netwerk vanaf Haka1.
Maar verder niets nieuws.

De stuurprogramma ook verwijderd, computer uitgezet, even gewacht en weer aangezet.
Netwerkadapter gelijk weer actief, met zelfde stuurprogramma.
Verbetering in weergave van partities en mappen, Nee.
112
Verwijder en herstel de netwerkkaart ook eens op deze manier bij Haka2.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
114
Ben even een stukje gaan fietsen.
Bedacht me onderweg dat Black Tiger dit schreef.
Black Tiger:Vreemd dat hij aangeeft lan verbinding 2 terwijl die wel een ip krijgt. Vaagheid.
Heb jij toevallig zo'n witte Connectbox van Ziggo? Want ik zie dat hij intern op ipv6 loopt te werken terwijl hij ook gewoon op ipv4 moet werken maar hij neemt ipv6 als hoofdverbinding.
Kan het zijn dat er in de verdeling van deze Arris connectbox iets fout gaat met het verdelen van de connecties ondanks dat alles via 1 switch verbonden is?
Laatst gewijzigd door HarryB op 23 apr 2019 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
115
Uitgeprobeerd.
Haka2 meegesleept naar router bij AOP, en rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router.
Ook nu helaas alleen op  zowel Haka1 als Haka2 de Arris router en netwerkprinter zichtbaar.
116
Terug op de plek waar ik alle computers op loopafstand bij elkaar heb staan sinds de migratie naar 10.
Haka2 weer aangesloten op de switch.
Op Haka1 en Haka 2 is nu in verkenner netwerk naast de Arris router en de netwerkprinter ook Haka2 zichtbaar.
Gedeelde mappen zijn ook in te zien vanaf Haka1 op Haka2.
Probleem dus nog niet opgelost, daar het de bedoeling is om net als voorheen Haka1 en Haka2 zo goed als volledige toegang te geven, om af en toe wat bestanden van Haka3 te halen.
117
daar het de bedoeling is om net als voorheen Haka1 en Haka2 zo goed als volledige toegang te geven, om af en toe wat bestanden van Haka3 te halen.
Kan je na de herinstallatie van de netwerkkaart/drivers op haka1 en haka2 de gedeelde map zien vanaf elke computer zoals beschreven in bericht #86 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
118
nee, kon ik niet.
Haka3 kon naar testmap op Haka2, maar niet op Haka1.
Haka1 kon naar testmap Haka1 en 2
Haka2 kon naar testmap op Haka2 maar niet op Haka1.

Nogmaals de software verwijderd, apparaat verwijderd en opnieuw opgestart.
Toen ging het nog niet, want netwerkkaart werd niet actief.
Ook niet na het benoemen van de juiste driver, en het door windows laten zoeken van de juiste driver.

Herstel gedaan naar herstelpunt van gisteren, en netwerkkaart wordt opgepakt.
In toegankelijkheid geen verschil, Haka1 testmap is niet bereikbaar.

Wat wel opvalt is dat Haka2 nu in één keer ook Haka3 ziet in verkenner netwerk.

Begin nu te vermoeden dat de netwerkadapter niet dusdanig fris meer is, en daarmee invloed heeft op het hele netwerk.
119
Begin nu te vermoeden dat de netwerkadapter niet dusdanig fris meer is, en daarmee invloed heeft op het hele netwerk.
Welke netwerkadapter ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”