Plaats reactie
92
Handmatig zoeken op de 3 computers in de Geschiedenis van updates niets gevonden.
Daarna met de zoekhulp in de optie Installatie van updates ongedaan maken op alle 3 de computers niets gevonden.
Ook met verkenner in deze PC, en op de C schijf niets gevonden.

Ik zag in het kopje van de pagina van de link de datum staan van 9 april 2019.
Is dit de datum waarop de update is uitgebracht?

Mijn probleem van het niet meer kunnen zien en benaderen van gedeelde mappen speelt echter al vanaf 3 of 4 april.
Vraag is dan, of dit artikel bij en voor mij van toepassing is.

Heb dus na de laatste migratie van windoes7 naar 10 op 1 april hooguit 3 dagen plezier gehad van een werkende verkenner met gedeelde partities en mappen.
93
Ik zag in het kopje van de pagina van de link de datum staan van 9 april 2019.
Is dit de datum waarop de update is uitgebracht?
Nee, dat is de datum van de pagina zelf. De update is samengesteld op 2 april 2019. We kunnen eens kijken of de update geïnstalleerd is.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Typ in het invoerveld KB4493472 en klik daarna op de knop Zoeken in Register.
Wacht geduldig tot de scan klaar is.
Na de scan wordt het logbestand "SearchReg.txt" gemaakt en getoond. Dit kan je terugvinden in de map vanwaar FRST.EXE gestart is.
Sluit dit logbestand en post het als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
97
Oke, de betreffende update is niet geïnstalleerd op de 3 computers.
Heb dus na de laatste migratie van windoes7 naar 10 op 1 april hooguit 3 dagen plezier gehad van een werkende verkenner met gedeelde partities en mappen.
In het begin werkte het wel ?
Is er daarna een bepaalde Windows Update of iets anders geïnstalleerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
98
Mooi dat we nu zekerheid hebben over het wel of niet aanwezig zijn van die update.

In het begin werkte het.
Op 23 maart heb ik windows10 succesvol geïnstalleerd op de Haka2, de oudste van het trio.

Op 27 maart ben ik begonnen met het proberen te installeren van windows10 op Haka3.
Dit lukte niet, en heb ik met jouw hulp in dit  topic  uiteindelijk op 1 april windows10 kunnen installeren.

Tot op dat moment nog steeds vrij delen van bestanden tussen de verschillende computers.
Daarna was Haka1 aan de beurt.
Deze heb ik in de avond van 4 april de media creation tool cadeau gedaan, de gevraagde informatie gegeven over te behouden en te verwijderen applicaties, en heb de pc over de nacht zijn werk laten doen.
In de ochtend van 5 april stond daar netjes windows10 op, en (is een tik van mij) het eerste wat ik altijd doe is checken of er een gedeeld netwerk is.
Dat was er, en dus reden om windows 10 te laten staan.
In de loop van de dag zijn de problemen begonnen, en proberen om op de gebruikelijke manieren de schijven en mappen te delen gaf geen resultaat.
Uiteindelijk heb ik me hier in de avond om 21.30 uur gemeld met mijn probleem.

Ergo, ja het heeft gewerkt, in combinatie windows10 en windows7, en in windows10 alleen.

Op Haka3 zijn er nadien 6 microsoft gerelateerde updates gedaan waarvan de eerste op 10  april.
Op Haka2 zijn er nadien 5 microsoft gerelateerde updates gedaan waarvan de eerste op 10 april.
Op Haka1 zijn er nadien 55 microsoft gerelateerde updates gedaan waarvan de meeste op 5 april.

Ik realiseer me hier op dit moment dat mochten we er niet uitkomen, ik eigenlijk alleen vandaag nog heb om terug te keren naar windows 7 op de Haka2.
99
Een lastig probleem. Vraag me af of Haka2 terugzetten naar Windows 7 je problemen oplost, Haka1 werkt immers ook niet lekker wat betreft mappen delen.
Haka3 werkt goed.
Als je Haka2 loskoppelt van je netwerk, is er dan verbetering bij Haka1 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
100
Haka2 was draadloos al uitgeschakeld.
Nu netwerkkabel ook los, geen verschil.
Voor de zekerheid Haka2 netwerkkabel los en helemaal uit, geen verschil.
Haka1 opnieuw opgestart, geen verschil.
In alle drie de situaties ziet Haka1 alleen de Arris router en de netwerkprinter.
101
Ok. Doe het volgende.
Als je Haka1 loskoppelt van je netwerk, is er dan verbetering bij Haka2 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
102
Haka1 los gekoppeld,
Haka 2 weer aangekoppeld, en opgestart.
Haka2 ziet enkel Arris router en netwerkprinter.
Haka3 ziet "alles" op Haka2
103
Oke, Haka1 en Haka2 storen elkaar niet. Een bekabelingsprobleem lijkt me ook uitgesloten.
Doe het volgende op Haka1:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
105
Doe onderstaande alleen op de Haka1 computer.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Enige verbetering na de herstart ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”