Plaats reactie
16
Hallo Oscar.
Ik ben er even overheen gevlogen maar moet er nog even wat aandachtiger naar kijken.
Wat mij echter wel opvalt is dat er zowel ipv4 alsook ipv6 adressen worden uitgedeeld, dat is op zich niet zo erg.
Maar wat wel een probleem kan zijn is dat er bij de DNS servers alleen maar ipv6 ip adressen staan, terwijl de rest op ipv4 is ingesteld.

Wat je zou kunnen proberen, is in de netwerkomgeving gaan kijken bij de adapter instellingen, dan rechter muisknop, uitschakelen. Dan ipv6 uitvinken en OK klikken. Daarna weer rechter muisknop en adapter weer inschakelen.
Dat in- en uitschakelen is niet perse nodig, je kunt ook ipv6 uitvinken en op toepassen (indien aanwezig) en dan OK klikken.
Daarna een command prompt openen als administrator en het commando:
ipconfig /renew
geven, just to be sure.
Daarna met ipconfig /all eens kijken of de DNS servers nu wel een ipv4 krijgen en je dan wel internet hebt.
Greetings, Black Tiger.
17
Bij nadere inspectie zou ik adviseren Java eens per z.s.m. te updaten want we zitten al aan update 201 en jij hebt nog 181.
Overigens... alleen als je dat nog nodig hebt voor speciale dingen. Java wordt bijna nergens meer voor gebruikt. Dus als je hem nergens voor gebruikt, dan is het beter beide versies (zowel 32-bit alsook de 64-bit) z.s.m. te deinstalleren.

Zo te zien doe je ook gamen en streamen? Leuk!
Greetings, Black Tiger.
18
Hoi Black Tiger.

Ik zal deze avond de instellingen van de adapter eens nakijken. Er is wel ergens bij instellingen een optie om de adapter of netwerk (weet niet van buiten welk van de twee het is) instellingen te resetten, dat heb ik wel al geprobeerd om te doen, maar heeft niet gewerkt.
Nog een klein waarschijnlijk dom vraagje: ik heb gisteren in de Quick start manual gezien dat de computer een ip adres tussen 192.168.1.4 en 192.168.1.254 moet hebben. Zou het kunnen dat mijn computer een ip adres neemt dat op een ander subnet zit, nee toch?
Voor zo ver ik nog weet, heb ik geen Java nodig. Kan inderdaad al wel verouderd zijn, heb al bijna 2 maand niet meer op mijn computer gezeten (een vriendin kan veel veranderen :conf:).
Tot een tijdje terug was ik dus inderdaad zo iemand dat als die thuis komt direct gaat gamen, tot het weer licht wordt buiten  :sheep:
Streamen heb ik vroeger eens geprobeerd, maar was toch niet echt m'n ding.

Ik slaap deze nacht bij haar, dus dan zal er wat langer mee kunnen bezig zijn en dus ook sneller kunnen antwoorden  :)
19
Denk je dat het nut heeft om van mn werk een usb ethernet adapter mee te nemen om te zien of dat werkt, of denk je dat dat geen verschil zal maken?
20
Voor wat ik ban de log gezien heb, krijgt hij het ip adres van DHCP (dus van de router) automatisch toegewezen, dat is verder prima.
Alleen bij de eigenschappen van de netwerk adapter staan een aantal zaken aangevinkt normaliter, waaronder ook ipv4 en ipv6. Het is dan de bedoeling om die ipv6 eens even uit te schakelen.

Wacht ik maak eens een screenshotje, vinkje weghalen bij ipv6: Afbeelding USB adapter, gaat die niet over de wifi? Zoja dan zal dat verschil maken. Als ie over de kabel gaat... ach... proberen kost niks he, zou best kunnen dat het verschil maakt. ;)
Greetings, Black Tiger.
21
Ik zal het straks eens proberen, hopelijk werkt dat.
Die adapter is een USB - ethernet adapter, wordt gebruikt om bepaalde Macbooks toch aan de kabel te hangen.
22
Hi guys

Heb de IPv6 uitgeschakeld en dan "ipconfig /renew" "ipconfig /all" gedaan (in de bijlage zie je het resultaat), maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb toen nog eens opgestart om te zien of dat iets zou doen, maar nee dit hielp ook niet.
Toen ik terug naar de adapteropties ging en dan de probleem oplosser zijn werk liet doen, kreeg ik deze nieuwe error.
Ik ben al zeker dat het niet aan de switch of kabel ligt, aangezien die kabel in exact dezelfde poort bij m'n vriendin haar laptop wel gewoon werkt... Afbeelding
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
23
Poort 5 zou gewoon moeten werken inderdaad.
Daar gaat iets secuur mis, want die VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 heeft nog exact dezelfde gegevens, die verandert dus echt totaal niets.

Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet zo thuis ben in VMware.
Maar ik zie daar nog deze adapter staan:
Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V die geen ip wenst te krijgen. Deze kwam ik echter in het minitoolbox logje tegen als zijnde niet aangesloten.

Moet ik toch even vragen, heb je meerdere netwerkkaarten of wordt deze Intel gebruikt als VMware adapter, want in dat geval reageert ie dus totaal niet op DHCP voor welke reden dan ook.
En dan ben ik toch eens benieuwd wat die USB gaat doen.
Greetings, Black Tiger.
24
P.s. Waar draai je een WINS server voor? Normaliter hoort deze er niet in te staan:
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.200.2
Greetings, Black Tiger.
25
Ik heb net eens al mijn netwerk adapters verwijderd en dan opnieuw opgestart. Intel(R) Ethernet Connection (2) I218-V is de enige die er terug komt te staan nadat hij terug is opgestart.
Met de usb adapter werkt het wel, maar ook maar een 100Mbps verbinding (en ik weet van bij mij thuis dat die 1Gbps kan hebben).
Ik weet al niet meer waarvoor ik die WINS server ooit voor heb gebruikt, maar heb die nu in ieder geval niet meer nodig.
26
Je kunt eens met een andere UTP kabel proberen, hopelijk zijn ze goed geplugd. Want 1 GB krijg je alleen met Cat5e of hoger als alle 8 de pairs op correcte wijze aangesloten zijn.
Dat moet aan beide kanten zoals in de eerste afbeelding van dit onderwerp.
Maar ik ga er wel van uit dat dit goed is, zeker als het gekochte kabels zijn.

Je kunt proberen 1 GB te forceren door de negotiation bij de geavanceerde instellingen van de netwerkkaart/usb dingens niet op auto maar op 1 GB te zetten. Echter dat kan als nadeel hebben dat het niet of niet goed werkt.

Ik kon uit de logs niet echt iets halen wat nog problemen zou kunnen veroorzaken.

Voor de zekerheid zou je onderstaande commandoreeks nog eens kunnen uitvoeren, maar wel pas nieuw starten nadat ze allemaal uitgevoerd zijn, ook al komen er foutmeldingen.
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Als dat niet helpt is 100 mbit toch goed genoeg om te gamen en in elk geval beter als 10 mbit of helemaal niks, toch? ;)
Greetings, Black Tiger.
27
Ik heb de stappen gevolgd die jij heb opgenoemd, je vind het resultaat in de bijlage.
Ik ben ook zeker dat het niet aan de netwerk kabels ligt, ik heb er nu nieuwe gekochte Cat6 kabels tussen gehangen.

Ik zou inderdaad al blij zijn met 100Mbps, maar wat ik raar vind is dat als ik GTA V opstart ik de melding krijg dat er geen internet verbinding is en dan kan ik alleen maar offline spelen.
Maar ik kan met die USB adapter wel gewoon YT kijken ofz.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
28
De-installeer de volgende, overbodige programma's eens:
  • Black Bird Cleaner
  • Driver Booster 5
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
Met de netwerkkaart blijkt dus dat die totaal niets binnen krijgt via de switch, nog niet eens een ip adres.
Werk je met VMware? Zoja dan moeten misschien toch weer die VMware adapters terug. Maar zoals gezegd, daar ben ik niet in thuis.
Toen die er wel nog waren kreeg deze Intel adapter geen ip, maar had wel weer de juiste DNS adressen, heel vreemd.

Waarom je wel met de USB adapter naar YT kunt kijken terwijl dat ook alleen online is en GTA V zegt dat er geen verbinding is, dat is mij een echt een raadsel.

Ik zag dat je Norton Antivirus had. Is dat alleen Antivirus of is dat de Norton Security Suite?
Als het alleen de Antivirus is dan weet ik het zo ook niet meer, kon toch echt geen gekke dingen in de log zien.
Misschien nog iemand anders ideeën of misschien kunnen PeterJ of Abbs nog iets uit de logs halen of weten ze nog iets, veel ogen zien er meer dan twee.

Maar ik kom er met mijn hoofd niet bij dat het thuis wel werkt en dan bij je zus niet. Tenzij dus nog de optie om een gewone switch te proberen en zien wat het dan doet.
Ik heb even geen ideeën meer.

Ah Peter heeft al gereageerd zie ik.
Greetings, Black Tiger.
30
Hey guys, ik heb gisteren de programma's die PeterJ aanhaalde een verwijderd en dan nog wat dingen geprobeerd, maar dit zonder succes.
Ik heb hem terug mee naar huis genomen. Nu blijkt het thuis ook niet meer te werken... 
Ik heb nog eens goed naar de Ethernet poort van mijn computer gekeken en nu zie ik precies wel iets, maar weet niet of het kwaad kan. Op de foto lijkt het bovenste lichtje aan, maar dat is niet het geval (komt dor de flash). Afbeelding Ik krijg nog steeds dezelfde melding als voordien... Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”