Plaats reactie
1
Hallo

Ik heb een Computer met Windows 7. Internet verbinding met Ziggo.
Sinds kort valt steeds de internet verbinding via de wifi uit.
Ik kan soms 2 uur internetten maar dan valt de verbinding uit.
Als ik dan de wifi uitschakel en daarna weer inschakel dan kan ik weer even werken.
Ik werk met een dongel. Deze heeft zeker twee jaar goed gewerkt maar ineens gaat het fout.
Met mijn smartphone heb ik wel gewoon verbinding,
Ziggo heeft het modem al gereset. Kanalen veranderd etc. Maar steeds valt de wifi na een uur of wat uit.
Ik heb een uitdraai hieronder van een tool die op deze site werd besproken. Kan iemand me a.h.v. de logtext vertellen of het aan de instellingen ligt bv. ?
Laatst gewijzigd door PeterJ op 20 mar 2018 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Logtekst verwijdert zodat het topic korter is
3
Hallo.

Ik heb er even een blik op geworpen en er zijn nogal wat dingen die niet lekker werken. Het allerbelangrijkste heeft niets met netwerken te maken maar alles met mogelijkheden om een rootkit op je pc te zetten:
Java 7 Update 60 (64-bit)
Deze moet er absoluut af. Netjes de-installeren. Als je perse Java nodig hebt (normaliter niet) dan kun je de nieuwste downloaden en installeren. Dat is inmiddels Java 8 update 161.

Dan zit er nog een verouderde cd driver wat te spoken, maar dat mag op zich geen probleem veroorzaken.
\SystemRoot\SysWow64\Drivers\cdrbsdrv.SYS kan niet worden geladen vanwege incompatibiliteit met dit systeem
Ik weet niet of je deze zelf er op gezet hebt, zoja zou ik 'm deinstalleren.

Heb je recent een blauw scherm gehad? Want ik zie het volgende:

Code: Selecteer alles

Description: 0x00000050 (0xfffffa800c447000, 0x0000000000000000, 0xfffff880073387bf, 0x0000000000000000)C:\Windows\MEMORY.DMP031918-29343-01
Ik weet niet zeker of we op het forum ook mensen hebben die memory dumps kunnen uitlezen.

V.w.b. het netwerk zie ik wel dat de Garmin updater veel fouten spuwt en dat AVG ook een probleem heeft.
De fout omtrent het niet kunnen laden van de network list kan hiermee te maken hebben.

Het beste is eigenlijk om zo'n logje te maken als er juist geen verbinding gemaakt kan worden, dan is er namelijk meer kans om een foutmelding te krijgen die kan wijzen naar de exacte oorzaak van het probleem.

Wat ik zou doen is het volgende:
1.) Deze java uninstallen en alleen indien nodig de nieuwste er op zetten.
2.) Eerst kijken bij de eigenschappen van je netwerk adapter, ipv6 uitschakelen.
3.) Apparatenbeheer bij je wifi adapter, zorgen dat "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" niet aangevinkt staat. Zoja, uitvinken en ok klikken
4.) Garmin updater netjes uninstallen (tijdelijk)
5.) AVG Internet Security volledig deinstalleren (tijdelijk)
6.) PC herstarten. Daarna AVG Internet security weer nieuw installeren en Garmin updater weer nieuw installeren.
7.) Kijken of deze stappen geholpen hebben.

Indien dat niet het geval is dan wachten tot het probleem zich weer voordoet en je geen internet hebt.
Dan de logfile als volgt uitvoeren met deze vinkjes:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
En daarna pas weer netwerk herstarten zodat je de bijlage hier kunt plaatsen. ;)
Greetings, Black Tiger.
4
Dank voor je reactie.
Ik heb zo goed als kon de adviezen opgevolgd.
Had ook nog een andere dongle geprobeerd maar helaas was dat niet de oorzaak.
Nu een rapport gemaakt toen de wifi weer uit was gevallen.
Hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Ja ik zie dat je een andere dongle geprobeerd hebt want in deze log is er gebruik gemaakt van de Devolo, daardoor is er ook weer ipv6. :)
Maar maakt niet uit, want er gebeuren toch een aantal dingen die niet zouden moeten.
Description: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
Avgldx64
KLIF
Je hebt echter geen AVG en geen Kasparsky meer geinstalleerd staan dus deze zouden geen roet in het eten meer mogen gooien. Het zou kunnen zijn dat deze niet de oorzaak zijn maar het is wel verstandiger ze even te deinstalleren.
AVG eens helemaal verwijderen met de AVG removal tool, deze kun je hier vinden:
https://www.avg.com/nl-nl/utilities
en dan bovenaan AVG Remover.

Daarna die voor Kasparsky, deze kun je hier vinden:
https://support.kaspersky.com/common/service#block1
Even klikken op "How to use the tool" dan gaat een stuk tekst open waar vandaan je ook de verwijdertool kunt downloaden. Deze ook uitvoeren.

Als dat gebeurt is, dan het volgende doen:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Daarna kijken of het weer werkt, zo nee, graag weer een minitoolbox logje van het moment dat het niet werkt, zoals eerder aangegeven, dus zelfde wijze.

Verder is het te zien dat er misschien een probleem met de Ziggo DNS is. De DNS servers die gebruikt worden zijn relatief nieuw en in gebruik genomen nadat ze last hebben gehad van DDOS aanvallen. Daar kunnen we later nog naar kijken als dat blijft terug komen.
Succes alvast.
Greetings, Black Tiger.
6
Alle bewerkingen uitgevoerd. Kaspersky staan heel veel opties in het scrollmenu om te verwijderen.
Ik heb de meest voor de hand liggende opties aangeklikt en verwijderd.
In de bijlage het gevraagde bestand. Dank je wel voor de moeite alvast weer.

Gr.Kiske
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Ziet er volgens mij wel goed uit.

Volgende stap.

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
Voer alle commando's uit zoals ze er staan, ook als er foutmeldingen komen (die mag je evt. wel later vermelden).
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Daarna kijken of je nog problemen hebt.
Zoja, dan op het moment dat er weer geen verbinding is nog eens een Minitoolbox logje maken zoals ik eerder aan gaf.
Greetings, Black Tiger.
8
Wederom alle handelingen verricht. Dank voor de ondersteuning. Ben heel benieuwd of de verbinding nu in stand blijft.
Enige punt is nog wel de cd driver die ik moest verwijderen . Mijn dvd writer wordt niet meer herkend.
Als ik drivers wil downloaden worden ze op diverse sites geblokkeerd door Malwarebytes en in quarentaine gezet. (pup.optional.installcore)
Dus ik zoek nog een driver voor de "CD DVD W SH 216 AB" (SATA)

Gr. Kiske
9
Die CD driver is volgens mij ook fake en gaf ook aan dat hij niet compatible was, het verbaasde me al zeer dat er zo'n driver aanwezig was.
De CD/DVD waar jij het over hebt is een moderne Toshiba/Samsung DVD schrijver, die hebben absoluut geen driver nodig, want deze worden door windows automatisch herkend.

Gezien wat je over Malware Bytes schrijft en wat er gebeurt met de wifi is het misschien toch handig dat een collega van de anti-malware eens even hier naar kijkt en misschien samen met jou de computer even nakijkt.
Het zou me niet verbazen, mede gezien het wifi probleem, dat er wel eens meer aan de hand kon zijn met de pc.
Ik zal eens een collega naar dit onderwerp verwijzen.
Greetings, Black Tiger.
10
Hallo,,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Na exact 4 uur viel de verbinding uit. Herstelde zich wel na een paar minuten.
Daarom nogmaals een logje toegevoegd.
Ook de logjes van het bericht hierboven toegevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Ik wacht voordat we verder gaan met het netwerk gebeuren even de hulp van PeterJ verder af. Er zit een vreemd onherkenbaar device tussen ook en dan is er ook nog het gebeuren met die DVD speler.
Daarom is het 't beste even te wachten tot we zeker zijn tot het systeem clean is. Ik blijf het onderwerp wel volgen.
Greetings, Black Tiger.
13
Is uTorrent nog geïnstalleerd ?
Gebruik je de software van Garmin nog ?

Stap 1:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Visual Studio 2010 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables
Herstart de computer.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Utorrent is verwijderd.
Van Garmin staat er nu alleen nog Basecamp op omdat ik die nog gebruik.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”