Plaats reactie
1
Goedemorgen! 
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb sinds november een nieuwe laptop gekocht, maar sinds het begin heb ik elke keer issues met mijn netwerk configuratie. Specifiek: ik ben student en gebruik op verschillende locaties het eduroam netwerk, waar ik overal op automatisch op zou moeten kunnen inloggen. Echter, elke keer als ik mijn laptop opstart, krijg ik een geel uitroepteken bij de wifi verbinding, wel verbonden, geen internet. Na het uitvoeren van probleemoplossing (soms een keer, soms een keer of drie) krijg ik te zien dat Wi-Fi geen geldige IP-configuratie heeft, en dat de adapter opnieuw is ingesteld.  Dit probleem doet zich met name voor bij het eduroam netwerk, maar soms ook bij gewone thuisnetwerken.

Ik heb zowel de MTB log als de log van de laatste probleemoplosser toegevoegd. Ik hoop dat iemand me een tip kan geven waar te beginnen om dit recht te zetten, want ik vermoed dat er ergens gewoon een standaard instelling verkeerd staat oid. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ten tijde van de log was er ook verbinding met het Eduroam netwerk van de uni en dat zag er allemaal goed uit. De probleemoplosser geeft wel aan "dat er een probleem kan zijn" maar nergens is te zien welk probleem dit dan zou kunnen zijn.

Hoe lang wacht je na het opstarten als je dat geel uitroepteken krijgt? Ga je dan al meteen de oplosser draaien of wacht je nog even af? Mijn laptop geeft namelijk op wifi ook eerst een geel uitroepteken en dan na een 30 seconden tot een minuut verandert dat in een internet verbinding.

Wat voor type media heb je precies? Want als ik het goed zie dan gebruik je nog oude drivers voor deze wifi kaart en dat kan heel goed de oorzaak zijn.
Volgens de probleemoplosser uitslag zou je versie 17.15.0.5 gebruiken, terwijl inmiddels (sinds 6 februari) al versie 20.30.1 verkrijgbaar is bij Intel zelf.