Plaats reactie
1
Goedemorgen! 
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb sinds november een nieuwe laptop gekocht, maar sinds het begin heb ik elke keer issues met mijn netwerk configuratie. Specifiek: ik ben student en gebruik op verschillende locaties het eduroam netwerk, waar ik overal op automatisch op zou moeten kunnen inloggen. Echter, elke keer als ik mijn laptop opstart, krijg ik een geel uitroepteken bij de wifi verbinding, wel verbonden, geen internet. Na het uitvoeren van probleemoplossing (soms een keer, soms een keer of drie) krijg ik te zien dat Wi-Fi geen geldige IP-configuratie heeft, en dat de adapter opnieuw is ingesteld.  Dit probleem doet zich met name voor bij het eduroam netwerk, maar soms ook bij gewone thuisnetwerken.

Ik heb zowel de MTB log als de log van de laatste probleemoplosser toegevoegd. Ik hoop dat iemand me een tip kan geven waar te beginnen om dit recht te zetten, want ik vermoed dat er ergens gewoon een standaard instelling verkeerd staat oid. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ten tijde van de log was er ook verbinding met het Eduroam netwerk van de uni en dat zag er allemaal goed uit. De probleemoplosser geeft wel aan "dat er een probleem kan zijn" maar nergens is te zien welk probleem dit dan zou kunnen zijn.

Hoe lang wacht je na het opstarten als je dat geel uitroepteken krijgt? Ga je dan al meteen de oplosser draaien of wacht je nog even af? Mijn laptop geeft namelijk op wifi ook eerst een geel uitroepteken en dan na een 30 seconden tot een minuut verandert dat in een internet verbinding.

Wat voor type media heb je precies? Want als ik het goed zie dan gebruik je nog oude drivers voor deze wifi kaart en dat kan heel goed de oorzaak zijn.
Volgens de probleemoplosser uitslag zou je versie 17.15.0.5 gebruiken, terwijl inmiddels (sinds 6 februari) al versie 20.30.1 verkrijgbaar is bij Intel zelf.
Het beste is natuurlijk eerst bij de fabrikant (dus Medion) kijken, die heeft ook een "nieuwere" versie namelijk 18.11.0.8 van 2015, maar misschien helpt die ook al, ik zou deze als eerste proberen.
Deze kun je hier (klik) vinden als je het klopt dat je een Medion E6421 MD99714 hebt.

Liefst een clean install doen dus eerst de oude driver deinstalleren en daarna de nieuwe installeren.

Ben benieuwd of het daarmee al beter zal gaan.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo! 

Ik had inderdaad wi-fi, dit was weer eens na 3x de probleemoplosser opnieuw aanzetten. Meestal wacht ik een halve minuut, maar de ervaring leert dat hij ook na 5 minuten nog geen verbinding maakt zelf. 

Helaas lukt het me niet de driver te deinstalleren. Ik heb dus een upgrade gedaan ipv een clean install. Waar de log zegt dat het versie 17.etc is, gaf mijn pc continue aan de meest recente (18.11xx) te hebben. Ik heb handmatig de drivers van intel zelf gedownload (ik kon de specifieke versie van mijn laptop niet vinden op de medion site), en heb deze nu geïnstalleerd. Ik zal even in de gaten houden of dit het probleem nu oplost. Na de verplichte herstart had ik wel meteen wi-fi, wat meestal echt niet het geval is. 

Ik zal maandag even een update plaatsen! Bedankt voor de tips! 
4
gaf mijn pc continue aan de meest recente (18.11xx) te hebben.
Dat zie je normaliter bij apparatenbeheer en dan de eigenschappen van de wifi adapter, daar staat het versienummer van het stuurprogramma genoemd.
Ik vond het ook al wat vreemd dat er op een nieuwe laptop geen nieuwere driver geinstalleerd zou zijn, maar de probleemoplosser leek zoiets aan te geven, maar dat zal dan de versie adapter zijn geweest i.p.v. versie stuurprogramma.

Code: Selecteer alles

Beschrijving . . . . . . . . . : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165
Fabrikant . . . . . . . . . . . : Intel Corporation
Provider . . . . . . . . . . . : Intel
Versie . . . . . . . . . . . . : 17.15.0.5
Naam van informatiebestand . . : C:\WINDOWS\INF\netwbw02.inf
Vandaar dat ik dacht dat je een oudere versie had.

De nieuwste van intel is in elk geval toch nieuwer want dat is een versie 20 van deze maand. Dus hopelijk is het probleem daarmee opgelost.
Anders gaan we gewoon verder kijken naar andere mogelijkheden. Alvast succes en fijn weekend!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”