Gesloten
1
Hallo

Ik zit met een probleem, sinds het verwijderen van de netwerkbrug met een Hyper - V adapter is mijn Netbios naar de vaantjes via WIFI , via kabel werkt dit nog maar mijn backup zoekt via de netbios en ik zit weinig tot zelden op het internet. Wat ik hiermee bedoel is dat ik niet kan pingen op hostnaam in het netwerk

Zo zou ik bijvoorbeeld kunnen pingen op een werkende naar PC001 bijvoorbeeld maar op de andere kan hij PC001 niet vinden terwijl alles juist is ingesteld, kan iemand mij helpen
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
2
Ter info: Microsoft gaat het netbios protocol bij een van de komende updates uit Windows halen dus op een gegeven moment zal het voor ons allemaal ophouden helaas.

Ik wil wel een poging wagen om te zien of we het nog gefixed krijgen, gezien het van tevoren ook gewerkt heeft.
Moet echter eerlijk zeggen niet thuis te zijn in VM's.
Echter ik begrijp het verhaal niet helemaal. Je schrijft dat het via de kabel (utp kabel neem ik aan) wel nog werkt "maar mijn backup zoekt via de netbios". Waarom wil je dan perse via Wifi? Via kabel gaat het ook nog sneller.

Je zou de probleemoplosser voor netwerken kunnen gebruiken. Of.... als je dat nog hebt, systeemherstel proberen van een eerdere datum toen die netwerk-brug wel nog aanwezig was. Dat geeft de grootste kansen voor herstel.
De beste tweede optie is het gehele netwerk deel deinstalleren/verwijderen, dus alle adapters en dan de pc/laptop nieuw starten en de netwerkadapters door de Windows laten vinden en dan evt. die Hyper-V adapter daarna weer toevoegen als het weer werkt (dan wel eerst herstelpunt maken).

Voor de zekerheid kun je wel nog een logje plaatsen misschien dat daar nog iets aan te zien is:

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
Hey

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van bestanden nu is het opgelost, heb software van hyper v nodig voor school en had iets geprobeerd maar toen is alles van het netwerk kapot gegaan. Toch bedankt voor de moeite
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
4
In elk geval fijn dat je het hebt kunnen oplossen met behoud van bestanden. Bedankt voor de terugmelding!
Greetings, Black Tiger.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”