Plaats reactie
1
Goedemiddag,
Ik heb een probleem.
April 2017 een HP laptop gekocht met Windows 10 64bit home.

Nu hebben we sinds vrijdag een nieuwe internetprovider met een experiabox v10 met 5 ghz netwerk.
Nu heb ik de netwerkkaart in de laptop vervangen door een 5 ghz kaart van Intel. De AC7265.
Eerst zat er een realtekkaart in die maar 2.4 aankon.

De kaart ziet het 5ghz netwerk en maakt hier ook verbinding mee. Echter als hij verbinding maakt schiet hij door naar 867 mbit. Na exact 10 seconden valt hij in 1 keer terug naar 433.3 mbit. Dan vallen ook alle andere draadloze netwerken uit de lijst met beschikbare netwerken en laat hij alleen mijn eigen staan. Hierdoor kan ik dus bijvoorbeeld niet meer inloggen op de omvormer van de zonnepanelen. Dan moet ik de laptop weer opnieuw opstarten en krijg dan 10 seconden alle netwerken te zien en dan vallen ze weer weg. De telefoons en werklaptop zien ook het 5ghz netwerk en hiermee blijf ik verbonden met 867 mbit. Ook daar blijf ik de andere netwerken zien...... Wat kan dit zijn? Na 24 uur zoeken ben ik ten einde raad.
2
Ik wil wel naar een logje kijken maar ik ben bang dat ik je hier niet mee kan helpen.
Lees dit eens:
https://forum.kpn.com/internet-9/storin ... v10-442731
er is dus een bekend probleem met wifi uitval op de 5Ghz verbinding van de Experiabox en al langere tijd. Daarnaast vind ik ook heel veel onderwerpen op internet specifiek met deze netwerkkaart.
Een van de oplossingen zou zijn om bij de geavanceerde instellingen de verbinding op wireless mode 802.11b/11g mixed te zeggen met VHT enabled.
Dat is echter maar 2.4 Ghz. Van de andere kant kun je zo wel zien of de verbinding dan wel stabiel blijft. Zo ja, dan ligt het probleem duidelijk aan het 5 Ghz probleem van de Experiabox. Dus misschien kun je het dat eerst proberen.
Greetings, Black Tiger.
4
Het lijkt me verstandig om mijn antwoord nog eens te lezen. Het tweede deel ging echt over de netwerkkaart en daar stond een tip bij om te proberen.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”