Plaats reactie
1
Beste forumleden,


Eerst moet ik wel zeggen dat ik een "pc gebruikster" ben maar als ik in de  C: moet gaan ben ik een leek....

Ik heb  internet problemen en heb hier de probleemoplossing gevolgd ivm " geen geldige IP configuratie". 
Men pc zegt nu:  An error occured while renewing interface LAN-verbinding: er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier.  En hetzelfde voor interface  draadloze netwerkverbinding.

wat nu.....

Alvast bedankt,

Anne-Marie uit Willebroek
2
Hallo Anjodi.
Mooi te zien dat je een probleemoplossing gevonden hebt en deze geprobeerd hebt, maar mij is niet duidelijk welke en er staan er ook bij die te kort zijn.
Het commando van ipconfig /renew wat je gebruikt hebt is deel van een hele reeks commando's en het is lang niet altijd zo dat deze commando's helpen.

Als ik echter lees dat er sprake is van een toegangsprobleem i.v.m. machtigingen, zou malware misschien wel een oorzaak kunnen zijn of iets anders.
Maar eerst even zien of we iets kunnen ontdekken op andere manier.
Kun je a.u.b. het volgende even doen.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
3
beste Black Tiger,

Doordat ik geen internet op de pc meer heb , heb ik de MiniToolbox  via mijn Microsoft  smartphone gedownload en via een USB kabel naar men bureaublad gekopieerd.  HIj staat erop en er zit 871kB in..... maar ik krijg bericht " kan het bestand niet vinden" 
wat  kan ik doen?  Heb ik dit niet goed gedaan?

Deze mededeling heb ik nog al gekregen toen ik een bestandsherstel van de pc wou proberen gisteren en dus ook niet lukte, het lijkt wel of er met heel de Windows iets aan de hand is..... het was een Windows 7 pc en heb die via de gratis upgrade naar Windows 10 overgezet wat wel lukte !
maar de laatste maanden kon ik ook geen upgrade meer doen. 
Voor dit probleem met internet begon wou de pc ook niet meer en heb ik wel 6 keer hem moeten afzetten en terug opstarten. Wat hij het laatste jaar wel vaker voor had controle alt delete en naar taakbeheer gaan , maar de laatste tijd ging taakbeheer ook niet meer...
normaal gezien draait de avast automatisch en doe ik 2 keer in de week CCleaner. 

Ik vrees dat het einde nabij is...
Tot schrijfs en alvast bedankt,
Anne-Marie
4
Kan het bestand niet vinden? Dat is vreemd.
Ik kan hooguit adviseren het via een van de buren, een bekende of familie op een usb stick te zetten en dan op het bureaublad te plaatsen.
Heb je het uitgevoerd als administrator? Klik er met de rechter muisknop op en kies dan "als administrator uitvoeren".

Maar het lijkt inderdaad alsof er heel wat meer aan de hand is, zou malware kunnen zijn maar het zou ook kunnen duiden op een ander software- of zelfs een hardware probleem.

Misschien kun je het volgende eens proberen.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht. Als dat niet kan dan let alleen even op of er fouten gevonden en/of gecorrigeerd zijn.

Je zult ook zien of er wel of niet fouten gevonden zijn. Het kan ook verstandig zijn voor de zekerheid een schijfcontrole uit te voeren.

Start de Verkenner (Windows-toets + E) op en klik met rechtermuisknop op de gewenste schijf.
Kies in het pull down menu onderaan voor Eigenschappen.
In het Eigenschappen van Lokale schijf (C:) scherm, klik op het tabblad Extra.
Klik vervolgens bovenaan bij Foutcontrole op Nu controleren. Afbeelding In het volgende scherm plaats een vinkje bij beide opties en klik op Starten.
Afbeelding Klik in het volgende scherm op Schijfcontrole plannen en klik vervolgens op OK om te bevestigen.
Sluit vervolgens alle openstaande programma's en herstart de computer.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd.
Na afloop verschijnt een overzicht van de toestand van de schijf en de computer wordt opnieuw gestart.
Greetings, Black Tiger.
5
Ik ben er terug....
Het is hopeloos...
Als ik C:\WINDOWS\System32\sfc /scannow doe  flits er iets over het scherm en dan niets meer....
Via bladeren naar  C:\WINDOWS\System32\sfc.exe ook flits en verder niets......

Als ik naar de eigenschappen van de c: ga en extra en foutcontrole ga en aanklik: niets  hij doet gewoon niets

Bij optimaliseren schijfstation: dialoog kan niet worden gestart...

Ik heb men uiterste best gedaan maar geef het op..... 

Ik ga het pcken houden voor men photoshop en Aldfaer stambomen en droom van men nieuwe pc...
Asus vivobook pro N705UD-GC118T-BE een serieuze aderlating voor ons maar  de pc is erg belangrijk in ons leven en die zou ik willen kopen .... Wat denk jij van de Asus?   

ik wil je zeker oprecht van harte bedanken, het moet niet makkelijk zijn om iemand die niets van de C  en Windows system kent te helpen. 
De upgrade naar Windows 10 is blijkbaar geen goede optie geweest voor men Asuske van 2010.

Beste groeten en tot schrijfs,
Anne-Marie
6
Sorry nog een vraagje....
Kan ik men originele Windows 7  schijf nog gebruiken en terug op de pc zetten .....
Alvast bedankt
7
Als ik C:\WINDOWS\System32\sfc /scannow doe  flits er iets over het scherm en dan niets meer....
Heb je het precies uitgevoerd zoals aangegeven? Dus eerst een command prompt openen als administrator zodat je een zwart schermpje krijgt te zien zoals op de afbeelding?
Daar kun je dan het sfc /scannow commando in typen en dan op enter drukken.

Maar als je ook al geen schijfcontrole kunt doen is er echt iets mis.
Kan ik men originele Windows 7  schijf nog gebruiken en terug op de pc zetten .....
Sorry zeggen is niet nodig hoor, dit forum is juist om vragen te stellen dus als er bijkomende vragen zijn dan stel ze gerust.

Je originele Windows 7 schijf kun je zeker nog gebruiken als deze bij de PC hoorde. Je zou dan kunnen proberen de pc daarmee opnieuw te installeren.
Probeer wel een backup te maken van tevoren van belangrijke bestanden, afbeeldingen en/of documenten op een usb stick of externe harde schijf als dat nog kan.
Gezien de problemen zou het wellicht een hardware probleem kunnen zijn (is niet zeker), maar mocht dit het geval zijn dan zou het kunnen dat de installatie niet meer lukt.

Het kan echter ook zijn dat het gewoon allemaal prima lukt en na de installatie van Windows 7 alles weer prima werkt. Alleen de updates moeten dan ook weer geinstalleerd worden en dat zal lang tijd in beslag nemen.
Geen computerdeskundige in de buurt, je woont niet in Zuid Limburg of zo?

Van laptops heb ik niet zoveel verstand, de specificaties van die Asus zien er wel goed uit, een snelle laptop met dubbele opslagcapaciteit.
Als het echter zo'n aderlating is zou ik even wachten en inderdaad eerst proberen weer eens met de Windows 7 cd de boel aan de praat te krijgen.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”