Plaats reactie
1
Beste,

Het internet van m'n laptop doet abnormaal.
Met andere laptops heb ik internet, met de mijne niet (169.x.x.x adres).

Ik heb al probleem oplosser gerunt, netwerk adapter uitgeschakeld ingeschakeld, /release /renew etc. 

Ook probeerde ik met wifi te verbinden, dit ging eerst niet en ik moest de netwerk adapter uit-en terug inschakelen waarna het wel terug werkt. (ook in sommige ruimtes heb ik geen verbinding met wifi terwijl andere personen wel verbinding hebben.

Ik heb wel al wat geprobeerd met andere netwerkadapters te installeren misschien komt dit hierdoor?
Kunnen jullie eens kijken?

Mvg
Mathias
2
Beste,

Ik heb de volgende commando's eens uitgevoerd:
Volg de onderstaande instructies om de  [img=16x16]https://www.imgdumper.nl/uploads8/55d04 ... ows%29.png[/img]TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew (duurt enorm lang)
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Controleer dan of er weer internet is.

Nu is er terug een geldig IP adres. Maar er staat nog altijd 'geen internettoegang' bij die adapter. Als ik de wifi uitschakel dan is er ook degelijk geen verbinding.

Mvg
Mathias
3
Als ik wat google op je ip adres beginnen met 169, kom ik o.a. op deze site terecht ( https://goo.gl/5BHi5J )
Daaruit zou blijken dat het probleem mogelijk in je DHCP server zit en die zal in je router zitten.
Met name het laatste onderwerp geeft een mogelijke oplossing.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Het gebeurt zelden dat er iets is met een dhcp server in een router, het is niet uit te sluiten maar het is een zeldzaamheid.

Het beste kunnen we via vragen en antwoorden proberen uit te sluiten waar het probleem zit, zodat we kunnen proberen te vinden waar het wel zit. Kun je daarvoor de volgende vragen beantwoorden?

1.) De ander laptops die wel internet hebben, maken die gebruik van dezelfde router en maken deze ook gebruik van een kabel?
2.) Heb je ook al eens een ander utp (netwerk) kabel geprobeerd? Ook eens op een andere poort van de router geprobeerd?
3.) Werkt jouw laptop ook niet via de wifi?
4.) Welk merk en type laptop heb je, zodat we kunnen kijken welke de juiste driver is voor jouw laptop?
5.) Staan er bij het apparatenbeheer vraagtekens en/of uitroeptekens ergens bij?
6.) Kun je het volgende eens doen en hier als bijlage plaatsen?

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
5
1.) De ander laptops die wel internet hebben, maken die gebruik van dezelfde router en maken deze ook gebruik van een kabel?
  • Ja inderdaad, ik heb geprobeerd met exact dezelfde kabel (in de twee andere laptops heb ik met diezelfde kabel wel internet en met mijn laptop heb ik geen) 
2.) Heb je ook al eens een ander utp (netwerk) kabel geprobeerd? Ook eens op een andere poort van de router geprobeerd?
  • De netwerkkabel is aangesloten op een switch maar aangezien in exact dezelfde kabel/switch test bij de andere laptop lijkt mij dit niet nodig? Toch heb ik al eens een andere switch geprobeerd maar zonder succes.
3.) Werkt jouw laptop ook niet via de wifi?
  • Alle laptops werken wel via wifi.
4.) Welk merk en type laptop heb je, zodat we kunnen kijken welke de juiste driver is voor jouw laptop?
  • Het is een dell xps 15 9550
5.) Staan er bij het apparatenbeheer vraagtekens en/of uitroeptekens ergens bij?
  • Neen
6.) Kun je het volgende eens doen en hier als bijlage plaatsen?
  • MTB.txt
    [/font]
  • Ethernet adapter 7 is de internet aansluiting met kabel (met het juiste ip)
  • de ping naar yahoo.com lukt waarschijnlijk omdat de wifi ook aanligt (en deze werkt wel).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Kijk dat is nog een mooi antwoord.
Ben je software ontwikkelaar of zoiets? Ik zie namelijk zoveel programma's er op staan.
Wat me gelijk op valt is dat er veel van die Hypver-VM adapters aanwezig zijn, een van die adapters krijgt wel een ipv4 ip adres, ik vraag me een beetje af waarvan.
Dit zou overigens storend kunnen werken aangezien deze ook een route opbouwd en alleen via ipv6 schijnt te werken.
Waar is deze voor als ik vragen mag? Of ben je Windows op deze laptop in Virtual Machine aan het draaien?

Verder zie ik geen adapter van de laptop zelf, alleen een USB naar ethernet. Ik dacht dat die apparaten ook altijd een eigen rj45 aansluiting hadden. Schijnbaar deze niet.
Kun je eens naar deze site gaan:
http://www.dell.com/support/home/nl/nl/ ... op/drivers
en dan deze driver installeren voor zover dat nog niet gedaan is:
Realtek USB GBE Ethernet Controller Driver van 17 januari 2018
eens zien of ie dan wel wenst te werken.

Ohja, nog een tip. Werk z.s.m. je Java even bij, deze loopt erg achter en dat is met Java nogal gevaarlijk i.v.m. spyware. Jij hebt Java 8 update 91 en we zitten al aan update 151.
Greetings, Black Tiger.
7
Ja ik ben software ontwikkelaar :)
Geen idee waarvan die Hyper-VM adapter komen, hoe komt dit op deze laptop? Voor mij mogen deze adapters disabled/verwijderd worden?
Er draaien hier geen VMs op deze machine.

Inderdaad ik maak gebruik met een USB naar ethernet adapter, geen RJ45 aanwezig.

Ik heb de driver geïnstalleerd maar dit haalt helaas niet veel uit.

Bedankt voor de tip.

Mvg
Mathias
8
Die Hyper-VM adaptesr zie je over het algemeen als er iets op zit om verbinding te maken met het netwerk van werkgever of school of als er gebruik gemaakt wordt of is van Virtual Machines. Ik weet niet of Citrix hier ook gebruik van zou kunnen maken.

Maar als ze weg mogen zou ik ze deinstalleren of bij apparatenbeheer verwijderen. Zeker die Hyper-VM adapter want die neemt momenteel de routing over.
Ik ben nog eens gaan kijken in de logfile wat je eerder geplaatst hebt.
Daarbij valt op dat eigenlijk zowel de Wifi adapter, alsook de USB naar UTP adapter een correct ip adres krijgen in het 10.x.x.x segment. Schijnbaar heb ik verleden keer toch nog niet goed genoeg gekeken want er komt dus geen 169.254.x.x ip voor, alles krijgt een correct ip adres.

Een systeem kan verward raken als er meerdere adapters een verbinding geven, aangezien het dan niet weet welke route het eigenlijk moet nemen.
Dus alsj e die Hyper-VM adapters eens allemaal uit apparatenbeheer verwijderd, want ik zag geen optie om die bij software weg te halen.
Krijg je ze niet weg, dan even via netwerkcentrum -> adapterinstellingen wijzigen met de rechter muisknop op de adapters en dan uitschakelen.

Zet dan ook de wifi voor de laptop even uit, zodat hij alleen nog werkt op de usb naar utp adapter, dus via kabel.
En dan een nieuw Minitoolbox logje plaatsen zoals boven, tenzij het dan wel werkt natuurlijk.

Had je Java ook al geupdate?
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”