Gesloten
1
Momenteel werkt mijn internetverbinding niet meer via ethernet, wifi werkt nog wel. Wanneer ik de internetkabel eruit haal en er opnieuw in stop, werkt het weer voor een paar minuten en dat valt het weer weg. Ik krijg de melding: Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie. Ik heb de internetkabel al geprobeerd op een andere LAN van de modem. Ik heb in CMD released en renewed. De modem opnieuw gereset. Volgens mijn internetprovider kunnen zij geen fouten ontdekken met de verbinding en zou het dus aan mijn instellingen moeten liggen. Ik heb ook het netwerk opnieuw ingesteld. Ik had eerst alleen wifi, maar vanwege de afstand en snelheid, heb ik sinds 2 weken een internetkabel erbij gekocht. Deze werkte super tot afgelopen zaterdag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

MTB.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Niet helemaal het logje wat wij vragen, maar ik heb er vermoedelijk wel iets uit kunnen halen.
Allereerst als je weer gaat testen, zet dan a.u.b. de wifi dan uit, anders blijft die correcte waardes doorgeven, hetgeen mogelijk het vinden van een oorzaak moeilijker kan maken.

Ik geef je enkele mogelijkheden die je na elkaar kunt proberen.
Wat ik in de log zag, was dat het er op leek dat je computer een dialup verbinding wilde gaan maken in plaats van gewoon rechtstreeks breedband verbinding.
Ik weet helaas niet met welke browser je werkt, maar als dat met Internet Explorer of Edge is kun je het beste eerst hier naar kijken.

Ga naar het configuratiescherm in windows dan Internet opties en neem daar het tabblad Verbindingen.
Daar mag -niets- in aanwezig zijn. Als daarin iets aanwezig is dan verwijderen. Dit zal echer je probleem niet oplossen.

Je schrijft dat je al gereleased en gerenewed hebt, maar wij hebben daar een iets uitgebreidere procedure voor.
Zou je deze exact kunnen volgen?

Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Controleer dan of er weer internet is.

Zo niet, dan had ik graag een nieuwe Minitoolbox log, maar dan als volgt (zet wifi voordien uit!):
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
De netwerkkabel wat je gebruikt, heb je die gekocht of is dat een zelfgemaakte kabel of liever gezegd zelf pluggen op gezet of laten zetten?
Greetings, Black Tiger.
3
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik werk met Google Chrome als internetbrowser.
Ik heb bij de verbindingen gekeken bij internet opties in het configuratiescherm, hierbij was niks aanwezig.

Dan de uitgebreidere procedure om de TCP/IP stack te resetten, deze heb ik uitgevoerd en goed nieuws. Nadat ik de pc opnieuw heb opgestart werkt de verbinding weer! Ik weet niet precies waaraan het heeft gelegen. Bij ipconfig /renew gaf die in CMD nog aan dat die deze niet kon uitvoeren:



C:\WINDOWS\system32>ipconfig /renew

Windows IP configuration

An error occurred while renewing interface Ethernet : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.
No operation can be performed on LAN-verbinding* 11 while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Wi-Fi while it has its media disconnected.
No operation can be performed on Mobiel while it has its media disconnected.



Daarna nog ipconfig /flushdns uitgevoerd, wellicht dat deze optie heeft geholpen?
De netwerkkabel heb ik overigens gekocht.

Internet werkt nu al meer dan een kwartier dus het werkt weer voor mij.

Super bedankt voor de hulp!
4
Het kan allemaal geholpen hebben.
Meestal werkt zo'n volledige reset van de tcp stack. Hopelijk ben je blijven geholpen.
Fijn te horen dat het nu gelukt is in elk geval en graag gedaan!
Greetings, Black Tiger.
5
Misschien was ik toch iets te snel. Normaal gesproken wanneer ik de kabel eruit en weer opnieuw erin stop, heb ik voor 2 a 3 minuten internet. Deze keer was dit iets langer, 15 minuten, maar ik heb dus weer geen verbinding. Ik heb een minitoolbox uitgevoerd (wifi stond uit) zie bijlage. Overigens wanneer de internetkabel erin zit, werkt wifi niet. Dus beide samen werken niet, ik weet niet of dit misschien meer informatie geeft. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Wat vaag, het lijkt wel alsof hij de verbinding verlies of in een soort van slaapmodus gaat.
En de verbinding viel gewoon vanzelf opeens weg? Zonder dat je iets deed? Dit is typisch zo'n apart geval wat je vrijwel nooit tegen komt, behalve bij W10 dan. :)

Kun je eens proberen alle energie zuinigheid toestand voor de netwerkkaart uit te zetten, dat zijn er meer dan 1 maar we beginnen hier mee.
Configuratiescherm -> apparatenbeheer -> netwerkadapers, dan met de rechter muisknop op jouw Intel netwerk adapter -> eigenschappen -> energiebeheer.
Dan het vinkje uitzetten bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen", dan toepassen en OK.
Kijken of dit verbetering brengt.

Controleer ook even of je de nieuwste driver voor de netwerkkaart hebt. In eerste instantie kijken bij de leverancier van je moederbord want ik neem aan dat het hier om een ingebouwde netwerkkaart gaat.

Deze kun je ook altijd proberen, is wel voor het V model maar staat ook bij de downloads van het LM type en heeft hier en daar ook geholpen.
Eventueel even checken of er misschien een bios update voor je moederbord is wat evt. dit probleem kan tackelen en alle updates draaien van W10.

Beetje veel info maar dan kun je weer even op weg, want ik ben pas waarschijnlijk later vanavond weer online.
Greetings, Black Tiger.
7
Ja slaapmodus daar lijkt het wel op inderdaad. Ik was wel actief op internet (o.a. youtube) toen de verbinding wegviel.

Ik heb bij netwerkadapters er twee die beginnen met Intel, dus ik heb bij beide het vinkje uitgezet en de computer opnieuw gestart. Hierbij had ik internetverbinding voor 25 minuten en toen viel het weer weg. Wifi werkt nooit wanneer de netwerkkabel erin zit, terwijl ik wel wifibereik en verbinding heb, zodra ik de netwerkkabel eruit haal werkt wifi weer gelijk, dat viel me wel op.

De nieuwe drivers moet ik nog proberen, ik laat het weten.
9
Ik heb een aantal nieuwe drivers erop gezet, waarvan 1 voor de ingebouwde netwerkkaart. Ik heb nu al een uur internetverbinding en het werkt nog steeds, dus het probleem lijkt te zijn verholpen. Ik zal kijken of het morgen zo definitief werkt, maar het ziet er goed uit!
10
Een uur is in elk geval al langer dan een kwartier. Nieuwe drivers zijn vaak een oplossing. Dus laten we hopen dat het zo blijft.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger.
11
Ik heb net even gekeken. Na het opstarten had ik gelijk weer verbinding met de kabel. Ondertussen probeert mijn laptop verbinding te maken met wifi, hij staat tenslotte nog op automatisch verbinding maken via wifi. Na 1 minuut viel de verbinding weg via de kabel en kon ik via wifi weer wel op internet. Nu heb ik wifi helemaal uitgezet en de laptop opnieuw gestart. Nu werkt internet weer via de kabel. Ik heb het idee dat deze twee samen het probleem vormen, wanneer ze beiden aanstaan. Misschien ook logisch als beiden proberen op hetzelfde ip-adres te verbinden?
12
Ja normaliter moet het samen kunnen werken, maar er zijn inderdaad wel voorbeelden van dat ze beiden conflicteren met elkaar, als ze bijv. hetzelfde ip adres krijgen (hoogst zelden), of anders omdat je dan twee verbindingen hebt waardoor het systeem in de war kan raken omtrent welke route er genomen moet worden.
Kan ook softwarematig veroorzaakt worden. Persoonlijk adviseer ik sowieso altijd een keuze te maken voor een van beiden en bij gebruik van kabel de wifi uit te schakelen.
Als het de oplossing is om de wifi uit te laten zou ik dat zo eens proberen.
Greetings, Black Tiger.
13
Ik heb meerdere keren de laptop opnieuw gestart. En ook geprobeerd het ip-adres handmatig te veranderen voor zowel wifi als ethernet en beiden samen. Ik heb telkens verbinding en dit blijft zo ongeveer een half uur stand, dan valt het weg.

Deze tip heb ik even niet helemaal begrepen betreft V model en LM type;

"Deze kun je ook altijd proberen, is wel voor het V model maar staat ook bij de downloads van het LM type en heeft hier en daar ook geholpen.

Eventueel even checken of er misschien een bios update voor je moederbord is wat evt. dit probleem kan tackelen en alle updates draaien van W10."

met link: https://downloadcenter.intel.com/downlo ... duct=47549
14
Dus het is weer mis? Vreemd.

Die tip dat betreft de software die je kunt downloaden op die link wat je zelf ook schrijft. Die NVM update utility. Bovenaan stond er bij dat dit alleen voor het 82579V type netwerk netwerkadapter zou zijn, maar hij is ook voor het 82579LM type netwerk adapter wat jij hebt. Dat staat er onderaan ook bij.

Wat ik ermee bedoelde is dat je deze kunt downloaden, uitvoeren zoals aangegeven en kijken dan of die utility helpt. Heb hier en daar bij mensen met dezelfde netwerk adapter gelezen dat dit zou helpen. Schijnt dat W10 vaker problemen heeft met wegvallende verbinding met deze adapter.
Die update zou kunnen helpen.

De tweede tip was een volgende tip. Kijken of er voor je moederbord een bios update bestond die hier misschien iets mee kon.
En uiteraard als derde tip sowieso zorgen dat alle updates voor W10 gedaanzijn.
Greetings, Black Tiger.
15
Bedankt weer voor de reactie,

Ik heb de utility gedownload via de link en geprobeerd deze uit te voeren, maar dan krijg ik deze melding:

"Tool to update Lewisville NVM ASKU werkt niet meer

Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is."

Ik heb de derde tip even gecheckt en alle updates voor W10 zijn gedaan. Ik zal ook even kijken voor een bios update voor mijn moederbord.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”