Gesloten
1
wifi wel werkt maar laan niet
eerste rapport wifi verbinding was uitgeschakeld
Minitoolbox.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
wifi ingeschakeld
Minitoolbox.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Volgende keer a.u.b. als bijlage en niet in het bericht. ;)

Ik heb even heel vluchtig gekeken en kwam al heel snel deze regel tegen:
De server kan geen binding tot stand brengen met transport \Device\NetBT_Tcpip_{4252DB1F-8B54-4574-BADB-B23A9ECB3DE1} omdat een andere computer in het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart.
Oftewel, je krijgt geen ip adres omdat een andere computer in je netwerk dezelfde naam heeft.
Kijk even welke apparaatuur (pc, laptop, iets anders) ook nog AlAshter-PC heet en verander dat naar bijvoorbeeld AlAshter-PC2 of iets anders.

Mocht je dan nog problemen houden, dan graag een nieuwe log maar dan wel als bijlage. :)

P.s. sorry als het antwoord eventueel kort of bot over komt, maar dat is niet zo bedoeld. Heb het momenteel razend druk en doe dit even tussendoor, vandaar een kort antwoord.
Greetings, Black Tiger.
4
Mijn excuus 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Da's niet zo erg.
Kun je het volgende eens proberen?

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

En daarna deze:
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Greetings, Black Tiger.
6
helaas stap 2 lukt het niet ik denk dat ik fouten maak bij de spelling van de opdracht


Bij stap 3 uitvoeren van de opdrachten zijn allemaal gelukt behalve de opdracht ip renew niet gelukt
7
Oke er is dus wel het een en ander gerepareerd.

Kun je nog eens een nieuw logje maken?

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
9
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Want er zitten wel veel fouten in dit systeem, maar daar kan ik zo weinig aan doen.
Het zou echter ook gewoon de kabel of de netwerkkaart kunnen zijn. Dus met een andere kabel proberen zou wel een tip zijn.
Of als je nog een netwerkkaartje hebt liggen, eens met een ander kaartje proberen.
Greetings, Black Tiger.
10
IK heb wel 2 andere kabels geprobeerd maar geen succes
netwerkkaart heb ik niet voor laptop.
11
Dan ben ik eerlijk gezegd een beetje door m'n ideeën heen. Is er een bepaald moment geweest dat dit plotseling gebeurde?

Als je in het configuratiescherm bij apparatenbeheer gaat kijken, staan daar ergens toevallig vraagtekentjes en/of uitroeptekens en zo ja waarbij?

Eventueel kun je kijken op internet bij de fabrikant van de laptop of daar nog nieuwere drivers voor de netwerkkaart te vinden zijn.
Of misschien is het een optie op systeemherstel te gebruiken en dan terug te zetten naar een datum dat het wel werkte.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een reparatie installatie, maar dat is dan een eigen keuze.
Greetings, Black Tiger.
12
ik had Windows 10 en begon de probleem plotseling
ik heb het geformatteerd en win 7 de origineel gezet maar dat heeft niet geholpen
de software heb ik allemaal van de website van Acer gedownload dus up to date
13
Dat ziet er goed uit, dus niets aan de hand zo te zien.
Bij het terugzetten van Windows 10 naar Windows 7 wil er nogal eens vaker wat fout gaan.
Misschien kun je eens bij Acer gaan kijken en dan een oudere driver nemen.

Probeer het volgende eens.
Klik hier bij apparaten beheer op netwerk adapters zodat hij open gaat.
Klik dan met de rechter muisknop op je Realtek adapter en klik dan op "installatie ongedaan maken".
Als dat gebeurt is de laptop nieuw starten. Dan wordt normaliter de adapter door het systeem opnieuw geinstalleerd. Er is een kans dat Windows 7 er dan nu weer iets aan fixed en de boel dan wel werkt.

Dan nog een verzoekje. Ik zie dat je afbeeldingen plaatst bij top4top.net en dat werkt in theorie prima.
Ware het niet dat een aantal virusscanners, waaronder Emsisoft Anti Malware en ook Malware Bytes meldingen gaan geven als mensen dit onderwerp willen bekijken.
De melding is dat top4top.net een malware host is. Vermoedelijk een false positive omdat er in het al dan niet recente verleden malware door verspreid is.
Maar het is dan handiger om eventuele afbeeldingen via https://postimage.org te plaatsen of een andere gratis image host die https afbeeldingen ondersteund.
Dit werkt wat prettiger zonder malware meldingen. Is niet jouw schuld, maar zo kan het voorkomen worden.
Greetings, Black Tiger.
14
Ik heb de sofware van de realtek verwijderd en win7 heeft het bij opstarten erkent en de benodigde software uitgevoerd

Betreft uploaden van foto"s volgende keer op een anedere web uploaden

Mijn excuus
15
Excuus is niet nodig hoor, zoals gezegd daar kun jij niets aan doen. Het is immers niet jouw schuld dat betreffende site op die lijst is gekomen.

Maar heb je nu na deze poging wel weer internet op de LAN? Of nog steeds niet?
Als je nog steeds geen internet hebt, dan zou het misschien handig zijn om een backup te maken en dan een nieuwe installatie van Windows 7 te doen.
Greetings, Black Tiger.
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”