Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn ethernetverbinding op mijn desktop. Het netwerkcentrum geeft aan dat Ethernet geen geldige IP-configuratie heeft.
Zaterdagochtend werkte het nog gewoon vlekkeloos, en nu zet ik mijn pc en werkt het ineens niet meer!

Ik heb al geprobeerd de router opnieuw op te starten, de IP's gereleased en gerenewed (pc krijgt nogsteeds een 169.xxx adres en geen defaultgateway) en ik heb de internetkabel getest in mijn laptop, waar die overigens wel gewoon op werkt. Ook heb ik een oudere driver geïnstalleerd voor de ethernetkaart, maar dit heeft ook niet mogen baten.

Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen? In de bijlage heb ik een logfile gestopt van Minitoolbox.

Met vriendelijke groet,
NickAlan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ah leuk, ook een treinenliefhebber zie ik. Treinsimulator is gewoon leuk. :)
Heeft niet met je probleem te maken, maar ik zou wel je Flash player updaten. We zitten inmiddels op versie 27 en er zitten de nodige veiligheidsproblemen in 25 (die jij hebt) en 26.
Idem voor Java, je zit nog op 131 terwijl 151 de nieuwste is. Of nog beter.... gewoon deinstalleren want behalve een enkele applicatie en een spelletjessite wordt dat niet meer gebruikt.

Dat veroorzaakt echter niet je problemen. Ik heb de log bekeken en kan niets bijzonders ontdekken behalve 2 dingen.
1.) Bitdefender heeft problemen, dit kan een oorzaak zijn van verbindingsproblemen.
2.) Ik zie minimaal 1 foutmelding over VMware. Je VMware adapters krijgen wel een ip adres valt me op. Dus vermoedelijk ligt de oorzaak bij 1.

Ik zou het volgende proberen.
Deinstalleer netjes het hele Bitdefender Redline gebeuren, dit is slechts tijdelijk.

Voer daarna de volgende commando's uit:
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Check daarna of je internet weer werkt. Zoja, Bitdefender Redline weer opnieuw installeren, een virusscanner heb je immers nodig, en daarna checken of alles blijft werken.
Uiteraard ook aan de eerste twee denken om die te updaten (Flash en Java).
Greetings, Black Tiger.
3
Black Tiger schreef:Ah leuk, ook een treinenliefhebber zie ik. Treinsimulator is gewoon leuk. :)
Heeft niet met je probleem te maken, maar ik zou wel je Flash player updaten. We zitten inmiddels op versie 27 en er zitten de nodige veiligheidsproblemen in 25 (die jij hebt) en 26.
Idem voor Java, je zit nog op 131 terwijl 151 de nieuwste is. Of nog beter.... gewoon deinstalleren want behalve een enkele applicatie en een spelletjessite wordt dat niet meer gebruikt.

Dat veroorzaakt echter niet je problemen. Ik heb de log bekeken en kan niets bijzonders ontdekken behalve 2 dingen.
1.) Bitdefender heeft problemen, dit kan een oorzaak zijn van verbindingsproblemen.
2.) Ik zie minimaal 1 foutmelding over VMware. Je VMware adapters krijgen wel een ip adres valt me op. Dus vermoedelijk ligt de oorzaak bij 1.

Ik zou het volgende proberen.
Deinstalleer netjes het hele Bitdefender Redline gebeuren, dit is slechts tijdelijk.

Voer daarna de volgende commando's uit:
Volg de onderstaande instructies om de  Afbeelding TCP/IP stack van Windows te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's ->  bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commando over gevolgd door enter.
    • netsh winsock reset
    • netsh int ip reset
    • ipconfig /release
    • ipconfig /renew
    • ipconfig /flushdns
  • Herstart de computer pas nadat alle commando's zijn uitgevoerd
Check daarna of je internet weer werkt. Zoja, Bitdefender Redline weer opnieuw installeren, een virusscanner heb je immers nodig, en daarna checken of alles blijft werken.
Uiteraard ook aan de eerste twee denken om die te updaten (Flash en Java).
Dankjewel voor je reactie! Ik start zonet mijn pc op en ineens werkt het weer normaal. Hoe dat kan, weet ik niet  ::) 
Ik heb wel even Java en Flashplayer geüpdatet.
Toch bedankt! 
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”