Plaats reactie
1
Beste PCweb plus mensen,

Mijn zoon heeft vandaag voor zijn verjaardag een nieuwe PC gekregen. Na installatie krijg ik op de LAN verbinding (na probleemoplosser) de melding: ethernet krijgt geen geldige IP-configuratie.

Ondertussen al een paar zaken geprobeerd zoals, router aan- en uitzetten, opnieuw IP-adressen laten toewijzen, netwerkadapter uit- en weer ingeschakeld. Niets helpt. Zoeken op mijn andere PC kwam ik bij jullie terecht en de minitoolbox. Minitoolbox laten draaien en resultaat hieronder ingevoegd.

Kunt u mij helpen?

Groet,

Gerard Keurentjes
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo.
Even een paar vragen. Deze nieuwe pc, zaten daar nog cd's of dvd's bij met drivers, bijvoorbeeld van het moederbord? Chipset en pci drivers? Het lijkt er op alsof het een en ander nog mist.
Ook gaat de activatie van Windows mis, maar dat kan komen omdat de ethernet adapter niet werkt of geen verbinding krijgt met de router.
En hoe is deze geinstalleerd? Want er zijn wat zaken die niet lijken te kloppen of niet alles volledig geinstalleerd is.

Je hoeft overigens geen "u" tegen me te zeggen hoor. We houden het hier informeel. ;)
Greetings, Black Tiger.
3
Beste Black Tiger,

Ik heb inderdaad een DVD met drivers voor het moederbord, evenals voor de videokaart. Klopt dat activatie windows niet kan, omdat ik geen internetverbinding heb. Overigens ziet de router de PC wel en deelt IP-adres uit. Verder ziet mijn netwerk er alsvolgt uit.Modem, waarvan routerdeel uitstaat. Router (DLINK) die de IP-adressen uitdeelt en waaraan ook direct de PC met de problemen hangt, aan die router hangt verder een Accespoint (TPLINK) met daaraan een PC en o.a. een printer met een vast IP-adres).
4
@ GerardK,

Voor u een eigen topic aangemaakt, zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Afgesplitst van dit topic.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
De vraag is eigenlijk of je de drivers van die DVD ook al geinstalleerd hebt?

Verder vind ik dit enigszins vreemd:
Overigens ziet de router de PC wel en deelt IP-adres uit.
Hoe heb je dat gecontroleerd? Of hoe zie je dat? Want volgens de log heeft de PC een 169.254 adres en dat is geen ip wat routers uitdelen, dat is een ip wat Windows zelf aan een netwerkadapter geeft na een bepaalde timeout periode.

Overigens kun je sowieso de tip van Pearl ook nakijken, maar ik zou beginnen die drivers van de DVD te installeren als je dat nog niet gedaan hebt.
Greetings, Black Tiger.
7
:dank:
Beste Black Tiger en Pearl,

Dank voor al jullie suggesties. Problemen (allemaal) opgelost. Via dongle internet verbinding gemaakt. Windows bleek al geactiveerd. Er bleek toch nog een update van W10 niet te zijn gedownload. Hiermee konden ook nog apparaten die geen drivers kregen nu wel drivers vinden. In apparaatbeheer zijn nu alle 'vraagtekentjes' ook verdwenen. Daarna nog eens de heel lijst van Pearl afgelopen. Uiteindelijk bleek er een versie van de driver van de netwerkadapter op te zitten die nog een bug vertoonde met W10. Andere driver geïnstalleerd en alle problemen als voor de zon verdwenen.

Gerard Keurentjes.
8
Nou toppie. Om die vraagtekentjes weg te krijgen is het ook van belang om die DVD te installeren. Daarna is het vaak inderdaad nodig om drivers  nog te updaten afhankelijk van hoe oud de originele drivers zijn.
Alleen vreemd dat W10 niet de juiste drivers had voor die Realtek netwerkkaart want die bestaat toch al lang.

Fijn te horen dat het opgelost is, bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”