Plaats reactie
1
Ik ben het wachtwoord kwijt van mijn thuisgroep
Dit netwerk was aangemaakt op mijn inmiddels afgedankte oude computer.
Op mijn nieuwe computer is het nieuwe netwerk wel te zien, en ik kan er ook lid van worden, maar ik weet het wachtwoord niet!
De handeling  in  "netwerk en Internet" van het configuratiescherm, klik op de koppeling "het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken" is niet beschikbaar.
Hoe achterhaal ik het wachtwoord?
Als iemand het weet ......
3
Is dit voor Windows 10? Dan zul je echt even een pc moeten vinden die wel nog in de thuisgroep zit om dat wachtwoord te achterhalen op de manier die je al aangaf.
Als het Windows 7 is kun je in de verkenner met de rechter muisknop op de thuisgroep klikken en dan kiezen voor wachtwoord bekijken.

Als je geen computers meer hebt in de homegroep of bovenstaand werkt niet, dan zul je de "wachtwoord wijzigen" optie moeten gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Greetings, Black Tiger.
4
Dank voor deze reactie.
Ik ben inmiddels een stap verder. Als ik mijn nieuwe pc inschakel dan komt de melding er is geen netwerk aanwezig, wilt u een nieuw netwerk maken?  De andere PC in het netwerk staat uit.
Zodra ik mijn andere pc aanzet verschijnt meteen de mededeling u kunt lid worden van het thuisnetwerk. En daar weet ik helaas geen wachtwoord van, en op de andere pc is geen wachtwoord te vinden.
Ik heb daarom op mijn nieuwe Pc een een nieuw thuis netwerk gemaakt en de andere pc hier lid van gemaakt.
Nou doet zich het vreemde voor: de andere PC krijgt wel toegaan tot de bestanden op de nieuwe PC, maar de Nieuwe Pc krijgt geen toegang tot de bestanden op de andere Pc terwijl op beide PC alles is gedeeld is aangevinkt.
?
5
Dat zou misschien kunnen omdat de oude thuisgroep op de oude pc nog bestaat, misschien helpt het als je deze verwijderd.
Dat gezegd hebbende.... ik maak helemaal geen gebruik van thuisgroepen, maar gebruik gewoon nog de oude methode, dus gewoon de pc's in dezelfde werkgroep zetten en dan kun je ook delen wat je wilt.
Het makkelijkst is dan ook nog als op alle pc's ook dezelfde gebruikersnaam en zelfde wachtwoord aanwezig is, maar dat hoeft niet perse.
Dus dat is ook nog een mogelijkheid als je het niet werkend krijgt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”