Gesloten
16
In antwoord betreft niet legale versies, mag Microsoft nooit acties doen door het systeem deels of geheel te disabelen. De oem versie geeft gewoon het legale blauwe plaatje en word dus met updates ook gezien als legaal. Bovendien moet Microsoft niet zeuren, aangezien zij graag willen dat iedereen W10 gaat gebruiken. Alleen W10 bijhouden met updates is goedkoper. Een niet legale versie(niet aangemeld) kan je dacht ik zelfs naar W10 opwaarderen!
Niet legale versies hebben beperkingen zoals de achtergrond van de desktop.Dit soort beperkingen vind ik geen probleem, maar als Microsoft de Wifi zou disabelen door een code in de machine te zetten(bios) dan zijn ze hackers.Ik kan mij overigens niet voorstellen dat zij dit doen.In het verleden hebben zij wel niet aangemelde versies van XP dacht ik geblokkeerd na een waarschuwing.Maar dit was maar van korte duur.Ik denk dat beide laptops ;welke in hetzelfde netwerk draaide gehackt zijn.Misschien zijn er problemen met hun netwerk(router).
17
Ik weet niet of ze het systeem niet zouden mogen uitschakelen, ze zouden de toegang tot hun licentie kunnen verbieden natuurlijk. XP is inderdaad ooit wel eens geblokkeerd ja, na enkele waarschuwingen.
De oem geeft updates en wordt gezien als legaal omdat het niet te beoordelen is of het wel geinstalleerd is op een meeverkocht systeem. Vandaar dat ik het een grijs gebied noem.
Officieel is het natuurlijk illegaal op het moment dat de OEM gebruikt wordt op een niet meegeleverde pc.

Maar goed, dat was je probleem niet. :)
Ik hoop dat het met die andere adapters gefixed blijft en het is natuurlijk apart dat die andere adapter(s) het dan slechts nog deels doen (openbaar netwerk). Vaag.
Greetings, Black Tiger.
18
Wij hebben uw discussie gesloten wegens het vermoeden van illegale praktijken.
Gebruik van niet-officiele versies van Windows is een schending van de wetgeving op het copyright.
Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.
Enige advies wat wij hier nog geven is de aanschaf en de installatie van een officiele windows versie.

Voor meer informatie kunt u onderstaande artikelen lezen.
Windows 10 upgradelicentie(Retail - OEM).

Gebruikers met illegale Windows krijgen gratis update naar Windows 10 - zie bericht #2.

Zie ook PC Web Plus Forumregels.
Ondersteuning en vragen omtrent het gebruik en of het linken naar warez, serienummers (serials), cracks en illegale downloadsites voor alle producten die vallen onder het copyright (muziek, films, games, covers, teksten, software, ...) is niet toegestaan.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”