Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een laptop waarbij ik de LAN-aansluiting niet meer werkend krijg. De LAN-verbinding verloopt via een powerline adapter (bedraad via stopcontact), merk Zyxel.
Voorheen had ik hier geen problemen mee, maar "opeens" werkt het niet meer. 
Ik heb diverse dingen geprobeerd.
1. Andere kabels gebruikt;
2. De adapters omgewisseld en gereset;
3. Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Hierbij viel op dat de LAN-verbinding in begin weer werkte, maar kort daarna niet meer (vreemd.....);
4. Ipconfig commando's uitgevoerd (o.a. release en renew);
5. In windows een vast IP-adres ingevoerd.
6. Router opnieuw opgestart.

In bijlage heb ik het MTB bestand toegevoegd.
Ben benieuwd of hier een oplossing voor is.
Alvast bedankt voor de hulp☺

Gr. Rene 

MTB.txt
[/font][/size]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
het ligt of aan de laptop of aan de lan-adapters.
heb je de laptop al eens elders (bij de buren) of rechtstreeks op de router geprobeerd qua lan-aansluiting?
heb je de powerline elders uitgeprobeerd?
3
Het beste is toch om DHCP weer aan te zetten, staat nu uit zag ik in de MTB log.
Verder ben ik het met Falstring eens, even (kan ook bij je zelf thuis misschien) eens rechtstreeks aan de modem proberen.
Werkt het dan wel, dan moet het probleem bij de powerlines gezocht worden.
Greetings, Black Tiger.
4
Ik denk dat ik er achter ben waarom de LAN verbinding het niet meer doet. Het gaat om set van Zyxel powerline type PLA5206. Nu heb je hier versie 1 en versie 2 van. Onlangs heb ik een nieuwe set erbij gekocht (versie 2). Ik heb diverse mogelijkheden uitgeprobeerd. Versie 1 aan het modem en versie 2 aan de laptop etc. en het blijkt dat deze versies niet met elkaar overweg kunnen, want doe ik versie 2 aan het modem en aan de laptop dan is het geen probleem. Wellicht is een oplossing om een firmware update toe te passen op versie 1, zodat deze toch overweg kunnen met de versie 2. 

Bedankt voor het meedenken!
Gr. Rene
5
Toch goed dat je het gevonden hebt.
Twee verschillende versies.... hmmz... jammer dat dit een probleem geeft. Je zou inderdaad wel verwachten dat die met elkaar zouden kunnen samenwerken.
Maar als ik het zo lees weet ik niet of dat met een firmware upgrade opgelost kan worden. Misschien wel.
Helaas kunnen we je daar niet mee helpen, dat is een kwestie van proberen en/of met Zyxel support contact opnemen voor een oplossing.

V.w.b. het meedenken graag gedaan, daar zijn we hier immers voor. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”