Plaats reactie
1
Ik heb hier voor mij een wat oudere laptop met het volgende probleem.
Er zit uiteraard wifi (wireless AC600 dual band High-Gain USB adapter) op, die werkt en ik ik zie in de systemtray het pictogram voor wifi met daarbij de tekst dat er netwerken beschikbaar zijn.
De onboard wifi in deze laptop is defect en vervangen door deze externe adapter, die tot voor kort prima werkte.

Als ik op het icoon in de systemtray klik, zie ik in een flits en "cirkeltje"(zandloper) ronddraaien en dat is het.
Ook als ik op het actiecentrum klik gebeurt het zelfde.
Verder wordt er Classic Shell gebruikt, als ik die uitschakel en terug ga naar het originele windows menu en daar op klik, gebeurt ook het zelfde.

Ik kan via instellingen wel bij een lijst komen met beschikbare netwerken, maar daar op klikken werkt ook niet. 
Wel staan daar onder bekende netwerken KPN Fon en KPN Fon 2, met beide de toevoeging "toegevoegd door netwerkprovider"
Die kan ik ook "vergeten" maar even later staan ze er beiden weer in.
Aan de netwerkkabel werkt alles wel naar behoren.

Heb via een bootable USB-stick Kaspersky rescue laten draaien. Die vond geen bijzonderheden.
Verder heb ik de stappen hieronder de streep nog uitgevoerd (info via website van MS).
Windows zelf en alle toepassingen die geen internet nodig hebben, lijken vooralsnog normaal te werken.
De geïnstalleerde virusscanner is Avira, het os is WINDOWS 10 x32

Ik weet nu niet of dit een netwerk probleem, een windows probleem of een virusprobleem is en zoek dus wat hulp   :read:

=======================================================================================================================
dism.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
dism.exe /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
dism.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
dism.exe /image:C:\ /Cleanup-Image /revertpendingactions
sfc /scannow
chkdsk /f /v /r /b /offlinescanandfix c:
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Om even iets uit te proberen. Kun je eens een command prompt als administrator openen en dan de volgende commando's achter elkaar uitvoeren.
Na het eerste commando zal de pc aangeven dat ie herstart moet worden. Niks van aan trekken, eerst de andere commando's doen en dan pas herstarten.

Werkt je wifi dan wel weer?
  • Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
  • Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /release en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
  • Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
Doet je wifi het daarna weer?

Indien niet, als je met een utp kabel de laptop rechtstreeks aan de router/modem aan sluit en de Wifi usb stick er uit haalt, werkt het internet dan wel of ook niet?
Greetings, Black Tiger.
3
Als ik de opdrachten invoer is dit het antwoord op de ipconfig opdrachten:
No operation can be performed on ethernet while it has its media disconnected
No operation can be performed on wifi 2 while it has its media disconnected
No operation can be performed on LAN-verbinfding while it has its media disconnected

Als ik de netwerkkabel aansluit naar de router werkt alles prima. Het maakt daarbij niet uit of de wifi-stick er in zit of niet.
De stick is ook in orde, in mijn eigen PC werkt hij wel. Software opnieuw installeren hielp ook niet.
Ik heb ook nog een andere stick geprobeerd, maar die geeft het zelfde resultaat. Lampje op de stick knippert wel, ik kan zien dat er netwerken beschikbaar zijn (muis boven het wifi-pictogram houden), maar er op klikken doet niets.

Wat mij wel verbaasd is dat het actiecentrum en de windows startknop ook niet werken.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Lijkt dan gezien de tests toch laptop gerelateerd als de stick in de pc wel goed werkt.

Kun je het volgende eens doen op de laptop. Gewoon terwijl je internet niet werkt, dus geen kabel aansluiten, wel de wifi actief hebben, ook al kan die niet verbinden.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Gezien je geen internet hebt kun je evt. e.e.a. via usb stick overzetten en dan uitvoeren.
Greetings, Black Tiger.
5
Ga ik doen. Kan even duren (morgenavond ).
Dan meld.ik me weer.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
7
Kon toch al vanavond.....    8:)
MTB.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
8
Ik kan er zo vlug niet echt iets in vinden. Er staat wel iets over LRPC maar dat ben ik al bij meerdere W10 systemen tegen gekomen zonder dat dit invloed had op de werking van internet.
Het enige dat me op valt is dat de wifi inderdaad geen verbinding maakt en de interne netwerkkaart uitgeschakeld is.

Het lijkt mij een driver probleem. Kun je eens de driver van de usb kaart volledig verwijderen? Ook die usb wifi stick er dan uit trekken.
Systeem opnieuw starten. Eerst de drivers weer doen en dan de usb stick er in steken of er in steken als er naar gevraagd wordt tijdens installatie.
Biedt dat enig soelaas?
Greetings, Black Tiger.
9
Helaas, dat was het ook niet. De wifi wordt keurig herkend, staat ook in apparaatbeheer, ziet dat er draadloze netwerken zijn, naar waar je normaal een keer op dat icoon klikt en de lijst te zien krijgt, zie je nu twee keer in een flits een pijltje rond draaien en dat blijft het.
Omdat het dus ook voor het actiecentrum en de windows (originele) startknop geld ga ik voorstellen om de laptop maar opnieuw te installeren.
Lijkt me dan toch de beste oplossing.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
10
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de driver van de USB stick zelf ook naar netwerken kijkt.
In dat geval kun je wifi netwerk van Windows zelf uitschakelen of die van de driver.
Die van Windows is het makkelijkst, althans in W7 was dat makkelijk.
Start->uitvoeren->services.msc en dan de WLAN autoconfig op disable zetten.
Andere mogelijkheid voor hetzelfde te bereiken:
1.) Klik op de Windows toets.
2.)Type services.msc en als je hem ziet klik er op of druk op enter.
3.) Scroll dan naar beneden naar WLAN Auto Config service en zet die op disabled als die aan staan.

Kijk dan eens of je dan wel kunt connecten of dat er nog Wifi netwerken gezien worden. Zo nee, tja, dan weet ik het ook niet meer, gezien sfc /scannow ook geen soelaas biedt lijkt mij herinstallatie ook de enige optie.
Soms helpt het ook wel als je een installatie er overheen doet, dan vraagt ie of je wilt upgraden met behoud van instellingen, dat is ook nog te proberen.
Maar ik zou eerst nog beginnen die service uit te schakelen, wie weet, baat het niet dan schaadt het niet.
Greetings, Black Tiger.
11
Nee, ook dit loste het niet op.
Ik heb, omdat het startmenu en het actiecentrum niet werken nog deze opdracht geprobeerd:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
maar ook dat werkte niet. 
Nog niet vermeld maar wel geprobeerd, een roll-back via systeemherstel, maar zelfs de meest recente versie wilde niet herstellen.
Ik heb inmiddels overleg gehad met de eigenaar en besloten om een schone (nieuwe) installatie te doen, waarna ik er van uit ga dat het is opgelost.
Ik meld dat uiteraard nog even, maar gezien de weersverwachtingen, kan dat nog even duren..... :somb:
Voorlopig in ieder geval bedankt voor het mee denken.   :good:
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
Jammer dat het met de andere pogingen en mogelijkheden niet gelukt is. Een bijzonder vreemd probleem dus.
Hopelijk lukt het na herinstallatie wel. Alvast succes en geniet van het warme weer, doen wij hier ook. ;)
Greetings, Black Tiger.
13
Het heeft even geduurd, maar zojuist de nieuwe windows geïnstalleerd.
Alles werkt weer. Zal wel ergens een krom bitje geweest zijn.  
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
14
Dat zal inderdaad het geval zijn geweest, je had immers al zowat alles geprobeerd en als dan zelfs het verwijderen van de kaart en herstarten van W10 niet meer werkt zodat hij automatisch nieuw geinstalleerd wordt. is het moeilijk zoeken.

Fijn te horen dat alles nu wel weer werkt, bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”