Plaats reactie
1
Zojuist een laptop opnieuw geïnstalleerd, waarna ik mijn 3 computers wilde gaan samenvoegen via een thuisgroep.
Helaas geven ze alle drie aan dat ik alleen maar het wachtwoord hoef in te voeren......
Normaal gesproken kun je dat op één an de computers in de thuisgroep vinden, maar deze drie geven allen aan dat ze wel lid kunnen worden, maar geen eentje is er al lid.
Verder zijn er geen computers in huis die de thuisgroep beheren.

De vraag is dus hoe ik kan verwijderen dat de computers denken dat er wel een thuisgroep is, waarna ik er eentje kan maken.
Ik werk met windows 10-x64.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Ik werk normaliter nooit met een thuisgroep, ik maak een werkgroep, zorg dat ik op alle pc's een zelfde gebruikersnaam en wachtwoord heb en dan is het ook klaar, dat is de oude methode. :)

Maar normaliter zou het zo moeten kunnen lees ik.
Configuratiescherm -> Alle Configuratiescherm -> Thuisgroep --> De computer uit de thuisgroep verwijderen.
Als dat niet lukt, zet alle computers uit. Zet er dan 1 aan en maak daar een nieuwe thuisgroep mee. Als dat gelukt is zou je de andere computers kunnen starten en zouden deze in de nieuwe groep toegevoegd moeten kunnen worden.

Als dat ook niet lukt is het vermoedelijk een bug in Windows 10. Want ik zie dit probleem veelvuldig tegen komen sinds de Windows 10 creators update.
Dus als je die hebt dan zou het ook daar aan kunnen liggen.
Greetings, Black Tiger.
3
Tja, soms liggen de dingen zo voor de hand, dat je er over heen kijkt. 
Ik was vooral aan het kijken geweest bij allerlei netwerk-opties, maar niet in het configuratiescherm.
Daar staat idd de optie en kan ik ook gewoon een thuisgroep maken......... :redface:

Delen is overigens ook een prima optie.
Bedankt voor het oplossen.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Troost je, zelfs een ervaren rot als ik kijkt wel eens ergens over heen, dus da's niets om je voor te schamen. ;)

V.w.b. de oplossing graag gedaan, fijn te horen dat het gelukt is, bedankt voor de terugkoppeling! :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”